دانلود و خرید کتاب قصه‌های مثنوی مولوی نگار شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌های مثنوی مولوی اثر نگار شادلو

کتاب قصه‌های مثنوی مولوی

معرفی کتاب قصه‌های مثنوی مولوی

«قصه‌های مثنوی معنوی» مجموعه‌ای از قصه‌های مثنوی مولانا جلال الدین بلخی (مولوی) را به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.

نگارشادلو این قصه‌ها را بازنویسی کرده‌است:

سه ماهی در آبگیری می‌زیستند. روزی سه ماهیگیر از آن ناحیه می‌گذشتند که چشمشان به آن سه ماهی افتاد و بلافاصله رفتند که دام‌های خود را فراهم کنند. یکی از ماهیان که عاقل بود از این حرکت دریافت که خطری در کمین است و عزم ترک آن آبگیر کرد. ابتدا خواست با دو رفیق خود در این باره مشورت کند اما دید که آن دو به قدری از قضیه دور و بیگانه‌اند که نه تنها با او هم‌رأی و همراه نمی‌شوند، بلکه او را در این تصمیم سست و منفعل می‌سازند.

از این رو یکه و تنها راه دریا را پیش گرفت و رفت. ماهی دیگر که نیمه عقلی داشت از رفتن ناگهانی رفیق خود به فکر فرو رفت و دانست که قهراً خطری در پیش است که او این‌گونه ترک موطن کرده است. ماهی نیمه عاقل، بر سطحِ آب، بی‌حرکت ماند و خود را به مردن زد. وقتی که صیادان آمدند و او را در آن حالت دیدند به تصور اینکه شاید نیمه جانی در تن او مانده بلافاصله او را روی ماسه‌های ساحل رودخانه‌ انداختند تا خوردن گوشتش حلال شود. اما آن ماهی با زیرکی خاص، خود را اندک اندک غلطاند و به آب‌های دریا وارد شد و جان خود را نجات داد. و اما آن ماهی دیگر که ذره‌ای دوراندیشی و درایت نداشت به دام آن‌ها افتاد و گوشتش بر آتش بریان گشت.

نظرات کاربران

Hadi
۱۳۹۸/۰۱/۲۱

دوستان این کتاب برای کودک و نوجوانه و خیلی پرطرفداره این کتاب داستان های مثنوی معنوی روبرای کودکان به صورت زیبا و راحت در اورده و شما میتونین از ان لذت ببرید برای کسایی که حکایت به همراه شعر دوست دارن

- بیشتر
Aysan
۱۳۹۷/۰۴/۰۱

از خواندنش لذت بردم.خدا را چه دیدید شاید پند هم گرفته باشم.اما به آن ها عمل خواهم کرد؟نمی دانم😁(البته همین که از تبارِ اون مگسه در داستانِ بیستم از دفترِ اول نباشم مرا بس😂)

کاربر 782356
۱۳۹۷/۱۱/۲۳

عالی

Mehdi Shalbaf
۱۳۹۶/۰۸/۲۴

خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان