دانلود و خرید کتاب از ورامین تا بروجرد با ننه بی گل فوزیه کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از ورامین تا بروجرد با ننه بی گل اثر فوزیه کریمی

کتاب از ورامین تا بروجرد با ننه بی گل

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از ورامین تا بروجرد با ننه بی گل

«از ورامین تا بروجرد با ننه بی‌گل » سفرنامه‌ای نوشته فوزیه کریمی و سعید وزیری است. این دو نویسنده فاصله بین دو شهرستان ورامین و بوجرد را پیموده‌اند و این کتاب حاصل سفر آنان است که بناهای تاریخی و مفاخر و مشاهیر سر راه خود، به‌خصوص شهرستان بروجرد را معرفی می‌کند: «تعداد آثار تاریخی و باستانی شناسایی شده دربروجرد تا به حال حدود ۵۰ ثبت محوطه و بنای تاریخی می‌باشد؛ شکل‌گیری شهر بروجرد، با توجه مدارک و شواهد می‌شود. تعداد بناهای تاریخی باقی مانده از شهر تا به امروز حدود ۸۰ بنای تاریخی است. از این تعداد اکنون ۱۵ مسجد باقی مانده که درگذشته حدود ۳۰ مسجد بوده است. مهمترین مساجد، مسجد جامع و مسجد سلطانی هستند. تعداد خانه‌ها با ارزش معماری و فرهنگی حدود ۳۰ خانه باقی مانده است که درگذشته ۲۰۰ خانه، با ارزش معماری و تاریخی وجود داشته است. تعداد حمام‌های قدیمی و سنتی شهر در حال حاضر ۱۰ تا می‌باشد که در گذشته به ۳۰ حمام می‌رسیده است. تعداد امامزاده‌های تاریخی شهر بروجرد ۸ بنای تاریخی می‌باشد. تعداد آب‌انبارها و سردابه‌های قدیمی اکنون ۳ عدد می‌باشد که درگذشته بیش از ۲۰ بنا بوده است و اکنون نیز سه پل قدیمی وجود دارد. تعداد ۸ بنای خانه باغی معروف به (تکیه) باقی مانده است. مجموعه بازار بروجرد، با ساخت ۳۰ هکتار در عین حال ۱۰ بنای تاریخی در آن باقی مانده و حدود ۳۰ شغل سنتی از مجموعه ۱۰۰ شغل و حرفه قدیمی در بازار هنوز مشغول فعالیت هستند و تعداد ۳ مدرسه قدیمی در شهر باقی مانده است.»

نظرات کاربران

sourina
۱۳۹۸/۰۸/۰۷

از این کتاب خیلی خوشم اومده در طول سفرنامه اش از گفتهذهای تاریخ و نکاتی که در مپرد شهر ورامین شهر بروحرد میگن نهایت لذت رو بردم و دو قسمت آخر کتاب تعداد آثار بروجرد با تعداد مشاهیر و مفاخر

- بیشتر
Mahdi Hoseinirad
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

متاسفانه بیشتر از سی چهل صفحه نتونستم بخونم ؛ روایتگری ماجرا بدون داستان پردازی و شخصیت پردازی لطمه زده به اثر ؛ باورم نمی‌شود نویسنده خودش خودش را از مفاخر ورامین بداند !!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان