دانلود و خرید کتاب ارحام صدر عباس محمدی‌اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارحام صدر اثر عباس محمدی‌اصل

کتاب ارحام صدر

معرفی کتاب ارحام صدر

کتاب ارحام صدر نوشته عباس محمدی اصل است. این کتاب درآمدی بر زیست آسیب‌شناسی زنان است که کمک می‌کند تا درک بهتری از اوضاع زنان در جوامع امروز داشته باشید.

درباره کتاب ارحام صدر

زیست شناسی مذکر درصدد است مبانی زیستی مسائلی چون تقسیم‌کار نابرابر جنسی را توضیح دهد. برای زیست‌ شناسی فرق نمی­‌کند که با تأکید بر نسبت کوچکی حجم مغز و بهره هوشی، فرودستی نژادی رنگین­ پوست را در مقایسه با نژاد سفید مبرهن دارد یا از این طریق بر ماهیت و توانمندی متفاوت زنان و مردان انگشت نهد و مصداق فرودستی زنان گردد. 

عملاً اما کاربردی شدن زیست‌شناسی در عرصه طب و مراقبت‌ها و خدمات درمانی یا در حیطه نهادهای تخصصی نظیر بیمارستان و درمانگاه هم به اعمال تبعیض جنسیتی از این رهگذر معطوف شده و وای به حال زنانی که علاوه بر جنسیت، از فرودستی نژادی و قومی و طبقاتی و نظایر آن هم بهره داشته باشند. زیست ‌شناسی در این پرتو موانع برابری جنس - جنسیتی را پاس می‌دارد و ستیز با آن‌ها را بر می‌انگیزد. 

در این کتاب کوشش می‌­شود آسیب ­شناسی زیستی که از این رهگذر متوجه زنان می­‌گردد،‌ برجسته شده و معلوم گردد مفاهیمی چون عینیت، صدق و حقیقت نمی‌تواند بر این سیاق در عرصه علم زیست­ شناسی مبین وضعیت واقعی ارحام صدری باشد که به ابنای بشر شرف حیات بخشیده‌اند و موجبات تکامل تمدن را فراهم آورده‌اند.

خواندن کتاب ارحام صدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر تبعیض‌های جنسیتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارحام صدر

زیست‌شناسی (Biology)، یعنی مطالعه علمی ارگانیسم‌های زیستی. این مطالعه اما آنجا که رفتار اجتماعی را مبنایی زیست‌شناختی می‌بخشد و به تبیین ترتیبات پیچیده اجتماعی بر این اساس می‌پردازد؛ هم مقولات اجتماعی را متحول می‌کند و هم با تأکید بر موضوعاتی چون توفیق افراد در امر تولیدمثل، تبیین‌های فردی تعمیم‌ناپذیر به نظام اجتماعی عرضه می‌دارد. نظریه زیست‌شناسی با تأیید تطور مبتنی بر انتخاب طبیعی یا برآیند تفاوت‌های رفتاری از تفاوت‌های ژنتیکی، حداکثر به تعاطی توارث و محیط رسیده و نه‌تنها به‌واسطه تعامل پیچیده ژن‌ها با محیط‌شان نمی‌تواند ژنی خاص را علت نوع معینی از رفتار بشناسد؛ بلکه تأثیر آگاهی را در میانه محرک محیطی و پاسخ ژنتیکی ارگانیسم از قلم می‌اندازد. در این احوال زیست‌شناسی اجتماعی که مطالعه مبانی زیست‌شناختی رفتار را در دستور کار خود دارد، در تعمیم مکانیسم‌های انطباقی حیات حیوانی به جامعه انسانی نمی‌تواند پیامدهای ناخواسته کنش‌ها و واکنش‌های کنشگران را تا حد معناسازی تعاملات نهادینه و تکوین پویش‌های ساختی از این رهگذر لحاظ کند. این بدان جهت است که آدمیان خودآگاه را نمی‌توان صرفاً چونان نوعی حیوان در میان حیوانات دیگر طبقه‌بندی کرد و توضیح گوناگونی فرهنگی و انعطاف‌پذیری وضعیتی آنها را از تبیین ژنتیکی چشم داشت. جستجوی شالوده مشترک میان فرهنگ‌ها در میراث ژنتیکی گاه سبب شده تأکید بر پاسخ‌های متنوع فرهنگی به سائق‌های ثابت زیستی، به یاری تبیین‌های زیست‌شناسی و خصوصاً زیست‌شناسی اجتماعی بیاید تا نشان دهد کارکرد فرهنگ چیزی جز ارضای نیازهای زیستی افراد نیست. در این پرتو زیست‌شناسی نیز به اصل مهار متکی می‌شود تا استقلال خاص تحول فرهنگی را پذیرا گردد. اصل مهار مؤید آن است که «انتخاب طبیعی ژنتیکی به شیوه‌ای عمل می‌کند که مهار فرهنگ را به دست دارد» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان