دانلود و خرید کتاب آخرین ملکه بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین ملکه اثر بهرام افراسیابی

کتاب آخرین ملکه

معرفی کتاب آخرین ملکه

کتاب آخرین ملکه نوشته بهرام افراسیابی، داستانی تاریخی است که درباره زندگی آخرین ملکه ایران، یعنی فرح دیبا نوشته شده است.

درباره کتاب آخرین ملکه

آخرین ملکه رمانی تاریخی است که زندگی فرح دیبا را که بعد از ازدواج با محمدرضا شاه، فرح پهلوی شد، بررسی کرده است. بهرام افراسیابی برای نوشتن این کتاب از اسناد، مدارک، مصاحبه‌ها، مطالب روزنامه و مجلات و کتاب‌هایی کمک گرفته است که درباره زندگی این خانواده موجود است. در این کتاب‌ها می‌توان از زمانی که نخستین لرزه بر اندام این خاندان سلطنتی افتاد بخوانید تا زمانی برسید که رژیم شاهنشاهی پهلوی به آخر کار خود نزدیک شد.

نباید فراموش کرد که این اثر، یک رمان تاریخی است که در واقع بیشتر رمان است و کمتر تاریخ …. اما با تمام این اوصاف، نویسنده برای جلوگیری از ایجاد سوتفاهم یا حساسیت‌های خاص، هرکجا که نیاز به ارائه مدرکی بوده است، آن را عینا ارائه کرده است.

کتاب آخرین ملکه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

طرف‌داران رمان‌های تاریخی و کسانی که دوست دارند درباره زندگی شهبانو فرح پهلوی بدانند، از خواندن کتاب آخرین ملکه لذت می‌برند. 

درباره بهرام افراسیابی

بهرام افراسیابی متولد ۲۰ آبان ۱۳۲۰ در شهر شیراز در محل درواز کازرونی دولت است. او که از کودکی به موسیقی و کتاب عشق می‌ورزید، درباره آن اینطور گفته است: «این دو در تمام طول زندگی بهترین انیس و مونسم شدند و هستند.» هرچند هیچ یک از این دو به راحتی در دسترس وی قرار نمی‌گرفت اما او تا آنجا که می‌توانست آن‌ها را به دست می‌آورد. 

افراسیابی دوران ابتدایی را در دبستان سلطانی شیراز -که مدرسه‌ای سنتی و قبلاً متعلق به یکی از افراد بانفوذ بوده و آن را وقف کرده بود- گذراند و سال آخر دبیرستان را هم در همان مدرسه به پایان رساند. بعد از گذراندن دوران دبیرستان و طی کردن خدمت سربازی، به آلمان رفت و از آنجا به اتریش رفت و در دانشگاه «اینسبورگ» مشغول به تحصیل شد. بعد از خواندن دروس فلسفه، برای تکمیل زبان آلمانی به وین رفت و به دلیل علاقه‌مندی به فراگیری زبان، عازم لندن شد و مدت ۶ سال در کالج لندن انگلستان به فراگیری زبان انگلیسی و زبان‌شناسی پرداخت. سپس به ایران بازگشت و در سال ۱۳۵۵ در مقطع کارشناسی ارشد در همان رشته وارد دانشگاه تهران شد. آن سال‌ها که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود جوّ انقلاب او را در بستری که سال‌ها در ذهنش موج می‌زد، قرارداد و با نگارش نخستین کتابش -که بسیار با اقبال رو به رو شد - همۀ زندگی‌اش را صرف نگارش کتاب کرد و آنچه را می‌خواست، به دست آورد و سیراب شد. حاصل این تلاش مستمر، نگارش نزدیک به یکصد عنوان تألیف و ترجمه با موضوعات تاریخی، سیاسی، رمان و انواع ترجمه است.

بهرام فراسيابی داستان نويس و مترجم، علاوه بر تاليف رمان های تاريخي تمامی آثار آگاتا كريستی را نيز ترجمه كرده است. آثار افراسيابی بيشتر متعلق به مباحث تاريخی و شخصيت های تاريخ ايران زمين می‌باشد. از جمله آثار داستانی او به موارد زير ميپی توان اشاره كرد: رمان تاريخی سقوط امپراتوری مغول (سلطانيه در آتش)، ایران همیشه جاوید: قبل از سکوت مدائن، هوسهای امپراتور، همسران شاه و هزار و یک شب. وی همچنين در زمينه ادبيات داستانی هم به پژوهش پرداخته است، مانند كتاب نقد و بررسی ساختار مجموعه آثار آگاتا كريستی.

نظرات کاربران

Zahrasadat.mn
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

واقعا سر و ته نداره شاید مستند باشه ولی از یه جا میپره یه جا دیگه فهمیدنش غیرممکنه

tinamehri75
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

این کتاب عالیه خیلی جذابه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

حجم

۱۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان