دانلود و خرید کتاب دختر ستاره‌ای جری اسپینلی ترجمه فریده اشرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دختر ستاره‌ای

«دختر ستاره‌ای» یک رمان نوجوانان نوشته جری اسپینلی(-۱۹۴۱)، نویسنده آمریکایی ادبیات کودک و نوجوان است. این کتاب توانسته افتخارات و جوایز گوناگونی را به دست آورد از جمله: کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، جایزه طلایی انتخاب والدین و جایزه ده کتاب برتر انجمن کتابخانه‌های آمریکا.

دختری به نام استارگرل (دخترستاره‌ای)، دبیرستان مایکا را برای همیشه دستخوش دگرگونی می‌سازد. در این میان، لئو که تا آن زمان همواره تابع قوانین خاص جامعه و مدرسه بوده تا مثل دیگران باشد، در برخورد با متفاوت‌ترین فرد زندگی‌اش، تا ابد گرفتار می‌شود.

دخترستاره‌ای، ابتدا با نامش، سپس با طرز نگاه، لباس پوشیدن و... توجه همه را به خود جلب می‌کند، اما این رفتار، خاص و منحصر به فرد اوست که هیچ یک از دانش‌آموزان این مدرسه پیش از آن هرگز ندیده‌اند.

با این حال، همین تفاوت، برغم همه‌ی زیبایی‌های بی پایان‌اش، ماجراهایی بی نهایت جذاب و خواندنی در پی دارد که عشق پایدارترین آنهاست.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«این بار وقتی استارگرل سر راهش به طرف میز من آمد، از جایم تکان نخوردم. پشتم به او بود. متوجه بودم که چشم‌های کوین او را دنبال می‌کند و همین‌طور که استارگرل نزدیک‌تر می‌شد، چشم‌های او گشادتر می‌شد. و بعد چشم‌های کوین متوقف شدند، و دهانش برای تبدیل شدن به نیشخندی شیطنت‌آمیز کش آمد، و انگار همه چیز متوقف شده بود، به‌جز جیرینگ‌جیرینگ قابلمه و ماهیتابه‌ها در آشپزخانه، و پشت گردنِ من آتش گرفته بود.

صدایش را که گفت: خواهش می‌کنم، شنیدم، تقریبا مثل آواز بود.

فکر کردم، چی؟ اما بعد فهمیدم چی. و فهمیدم باید چه‌کار کنم. فهمیدم باید برگردم و با او صحبت کنم و فهمیدم که او می‌خواهد همان‌جا بایستد تا من این کار را بکنم. این ترسِ از او احمقانه بود، بچگانه بود. به هر حال، من از چی می‌ترسیدم؟»

نظرات کاربران

Sara.iranne
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

این کتاب، یه کتاب عالیه. من که شبیهشو ندیدم. استارگرل، یه شخصیت آرمانیه. کسی که واسه خودش زندگی میکنه و نظر بقیه تاثیر روی زندگیش نمیزاره، اونقدر عشق زیادی تو قلبش داره که حتی، به کسی که ازش متنفره هم

- بیشتر
سپیدار
۱۳۹۶/۱۰/۱۳

طاقچه میشه کتاب هایی که تازه به چاپ رسیده شده رو بزاری یک خواهشی هم دارم در حد امکان ادبیات کودک و نوجوان و بهترین داستان ها از انتشارات پرتقال و هوپا هم بزار. مرسی

Dayan
۱۳۹۷/۰۴/۱۲

این کتاب واقعا عالی و جالب هست 😍😁👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 کتاب هایی مثل دختر ستاره ای و میلیسنت مین دختر نابغه رو نمیشه دست از خو اندنش کشید 📚 هر بار هم که می خوانیشان تازه اند 😍🙂 ممنون می شؤم اگر جلد دوم این

- بیشتر
roya
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

حدود 8 سال پیش (اگه اشتباه نکنم)این کتاب رو خوندم الان هنوز که هنوزه از خوندنش لذت میبرم خیلی قشنگ و خاصه

ساکت
۱۳۹۶/۰۴/۲۴

بالاخره خریدمش😊😊

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۵/۱۱/۲۱

واسه ی نمونه اش پنج ستاره کمه!!! رمانیست برای نوجوانان."Star Girl" یا ،دختر ستاره ای،دبیرستان مایکا را برای همیشه دستخوش دگرگونی می سازد.در این میان،لئو؛ که تا آن زمان همواره تابع قوانین خاص جامعه و مدرسه بوده تا مثل

- بیشتر
Baby Lover
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

فقط خودتون باشید و ازش لذت ببرید.....

یاسمن
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

«شجاعت خود بودن» همه‌ی اون چیزیه که داستان می‌خواد به مخاطب بگه. این داستان به مسائلی پایه‌ای در زمینه‌ی جامعه‌شناسی و روانشناسی مثل هویت در گروه و پذیرفتن خود می‌پردازه. البته فکر نکنین باید کتاب سخت‌فهمی باشه‌ اتفاقا خیلی روان

- بیشتر
sama123
۱۳۹۹/۰۱/۰۴

واقعا کتاب زیبایی بود. شخصیت استارگرل بسیار خاص و نادر هست. چقدر دنیای ما نیازمند چنین افرادی هست و چه زیبا نویسنده به این اشاره کرده که این چنین انسانها همیشه مهجور و تنها هستند.

خ‌شین
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

من این کتابو خیلی دوست دارم‌‌. اول از همه هم ممنونم از اپلیکشن طاقچه که درواقع این کتاب رو ازش هدیه گرفتم‌. داستانش عالیه و تجربه‌ی تجدید و حس خیلی خوبی به آدم میده‌. و از جلد کتاب تا داستان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
گفتم: تو وقت داری؟ `` گفت: هیچ کس وقت نداره. زمان نمی‌تونه مال کسی باشه. ``
elham
چرا منتظری یه چیزی بشه تا خوش‌حال بِشی؟ این شعار منه، همین الان جشن بگیر و خوش باش. شعار تو چیه، آقابزرگ؟
Saeed Fakour
چشم‌هایش مستقیم به قلبش راه داشت.
Nuage
می‌خندید، وقتی هیچ مایه‌ی خنده‌ای وجود نداشت. می‌رقصید، وقتی هیچ موسیقی‌ای شنیده نمی‌شد. هیچ دوستی نداشت، تا آن زمان، او بی‌دوست‌ترین آدم مدرسه بود.
hedgehog
من در فانوس دریایی لبخندِ او خانه کردم.
elham
موقع ناهار. پیراهن سفید خیلی بلندی پوشیده بود که تا روی کفش‌هایش را می‌گرفت. دور یقه و مچ‌هایش چین داشت، به نظر می‌رسید این پیراهن می‌توانست لباس عروسی مادرِ مادربزرگش باشد.
هانيه
غیر قابل بیان بود. او امروز بود. فردا بود. ملایم‌ترین عطر یک گل کاکتوس، و سایه‌ی گریزان یک پریْ‌جغد بود. نمی‌دانستیم چطور تعبیرش کنیم. در فکرهایمان سعی می‌کردیم او را مثل پروانه به تکه‌ای چوب‌پنبه سنجاق کنیم، اما سنجاق فقط از بدنش رد می‌شد و او به دوردست‌ها پرواز می‌کرد.
hedgehog
زمین با ما صحبت می‌کنه، اما به خاطر همه‌ی جار و جنجالی که حواسمون به وجود میارن، نمی‌تونیم صداشو بشنویم. گاهی اوقات لازمه اونارو از بین ببریم. حواسمونو فراموش کنیم. اون موقع ــ شاید ــ زمین با ما ارتباط برقرار کنه. جهان هستی با ما صحبت کنه ستاره‌ها نجوا کنن.
Nuage
من فقط درکی مبهم داشتم که با کلمات قابل بیان نبود.
Nuage
اصلاً نمی‌دانست فوتبال چیست. می‌گفت در خانه‌شان تلویزیون ندارند. غیر قابل بیان بود. او امروز بود. فردا بود. ملایم‌ترین عطر یک گل کاکتوس، و سایه‌ی گریزان یک پریْ‌جغد بود. نمی‌دانستیم چطور تعبیرش کنیم. در فکرهایمان سعی می‌کردیم او را مثل پروانه به تکه‌ای چوب‌پنبه سنجاق کنیم، اما سنجاق فقط از بدنش رد می‌شد و او به دوردست‌ها پرواز می‌کرد.
elham

حجم

۱۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان