نظرات درباره کتاب صوتی کاندید و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی کاندید اثر فرانسوا ولتر

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی کاندید

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأی
۴٫۰
(۳۰)
Saba Mirzahosseini
کاندید گفت:«این مرد چه نابغه بزرگی باید باشد؛ هیچ چیز نمی‌تواند راضی‌اش کند. حالا موافقی که او خوشبخت‌ترین مرد روی زمین است؟ چراکه از هرچه دارد برتر است». -مارتین گفت:«یعنی ندیدی که از هرچه دارد متنفر است؟افلاطون مدت‌ها پیش گفته که بهترین معده‌‌ها آن‌هایی نیستند که همه‌ی غذاها را پس می‌زنند» +« ولی مگر رضایت در انتقاد از همه چیز نیست؟در دیدن زشتی‌هایی که دیگران فکر می‌کند زیباییست؟» -« یعنی رضایت در نداشتن رضایت؟» داستان جالبی بود. شخصیت اصلی داستان (کاندید)، تحت تربیت استاد خوش بین‌ش، پانگلوس، بزرگ شده است که شعار اصلی زندگی وی، این است که هر چیزی در زندگی با هدف مشخصی رخ می‌دهد، بنابراین هر اتفاقی که می‌افتد در نهایت بهترین اتفاقی است که ممکن بود رخ دهد. کاندید یک ایدئالیست است که در طول داستان هیچ‌گاه دست از آرزوی رسیدن به کونگاند برنمی‌دارد با وجود اینکه کونگاند را بیشتر به عنوان یک ایده آل و سمبل عشق دوست دارد تا خود شخص او. کاندید در طول داستان از طبقات اجتماعی بالا به وضعیت‌های اجتماعی پایین‌تری جا به جا می‌شود و فاجعه پشت فاجعه برایش رخ می‌دهد با این حال سعی دارد که فلسفه استاد خوش بینِ عزیز خود یعنی پانگلوس را حفظ نماید و اتفاقات را به نوعی مثبت تفسیر نماید. با این حال دوست وی، مارتین، شخصی بسیار بدبین است و خوش بینی بیش از حد کاندید را به تعادل می‌رساند. یکی از نکات جالب داستان این بود که هریک از شخصیت‌ها خود را بدبخت‌ترین شخص روی زمین حس می‌کرد و شخصیت‌ها دنبال کسی بودند که خود را اندکی خوشبخت حس کند.
M.A.L
عالی بود. ممنون
Frank Lotion
کتاب فوق العاده شگفت انگیزیه که اصن نمیتونید زمین بزارید تا تمومش نکردید
maryamf14
کاندید که با ساده لوحی تمام همه عمر به همه اعتماد میکند، اخر کار میفهمد که بهترین راه حل زندگی ساده ترین انهاست ...
Elle
کتاب پر از معانی ژرف و فلسفی است ، حقایق خوی درنده ما انسانها و باعث و بانی بدبختی انسان که بطور کل خود انسانها هستند . در نهایت همه چیز خوب است ... !!! آری خوب است ! و برای هر شخص موقعیت های زیادی فراهم میشود ، پیروز و سعادتمند کسی است که قدر آنرا دانسته و از آن بهره برد . ولتر به زیبایی این مفاهیم را با ذکر وقایع مختلف طرح ریزی میکند و برای هرکدام لفظ در نهایت همه چیز خوب است را مطرح و افکار خواننده (شنونده) را به چالش میکشد .
Arias 1994
کاندید : ٫٫هر کس باید زمین خود را شخم بزند٫٫
محسن
اثری که در اوج سادگی و روانی، مسائل فلسفی را طرح میکند و در پی جواب آن است. ارزش خواندن دارد
bahar
از نظر گویندگی بی نظیر. خود کتاب هم واقعا تامل برانگیز و جالبه، از شنیدنش نهایت لذت رو می برید و خودتون رو با شخصیت کتاب همراه حس می کنید
Milad
کاندید: پس اصلا زمین چرا به وجود آمده؟ مارتین: برای دیوانه کردن ما..!
عبدالی امید
عالی
AS4438
الکترونیک این کتاب راخواندم ولی صوتیش جالبتربود.
سبحان شفیعی
کتاب جالبی بود.نکته‌هایی داشت که قطعا میشه مورد استفاده و تامل قرار بگیره.درود بر فرانسوا
نيلوفر
آرمان سلطان زاده فوق العاده
شکوفه
کتاب بسیار جذابی است، به ویژه برای کسانی که به مسائل فلسفی علاقمند هستند و همچنین برای کسانی که نظریه اگزیستانسیالیسم برایشان جالب است می توانند مفاهیم اگزیستانسیال را در آن پیدا کنند
iman japelaghi
فوق‌العاده است
minimax
کتاب بسیار جالبیه.پیشنهاد میشه.
M.A.L
کتاب سرارس بد بیاری و ظلم رو روایت میکنه. به نظر من نویسنده برای به تصویر کشیدن وقایع اون دوره کمی اغراق کرده و همینطور به خیالات و اوهام‌ متوصل‌ شده. و همچنین برای نشان دادن وقایع چهره ی یک جوان واقعا احمق رو ترسیم کرده که هیچ قدرت تصمیم گیری و فکر کردن نداره.
Ali Huseyni
لطفی نداشت

زمان

۴ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
۵۳,۹۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد