نظرات درباره کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه دین کانت و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه دین کانت اثر آرمان سلطان‌زاده

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه دین کانت

۳٫۶
(۹)
پرویز
متن: من فکر می کردم مدخل های دانشنامه ی فلسفه ی استنفورد_تو هر موضوعی_ بتونه برای مخاطب رده ی متوسط فلسفه هم جذاب باشه. با این فرض که یه سری اطلاعات ساده، اجمالی، سبک و زمینه ای از فلسفه ی دین کانت به دست بیارم این کتاب صوتی رو دانلود کردم ولی متاسفانه چیز زیادی دستگیرم نشد. هرچند سیر مطالب خوبه و تقسیم بندی خوبی شده مطالب ولی بازم مطلب سنگینه و پیش زمینه های زیادی برای فهمش لازمه که از حد سواد من بالاتر بود. من فقط همون بخش هایی که قبلا میدونستم رو تونستم خوب هضم کنم و برای فهم بخش های دیگه مجبور به جست و جو تو منابع دیگه شدم. البته مدخل دیگه ایش رو که موضوع ساده تری داشت، خودم ترجمه کردم و خوندم، به خواسته ی من نزدیک تر بود ولی این مدخل اونی که من انتظار داشتم نبود. به نظرم برای شروع فلاسفه ی آلمانی درسگفتارهای فارسی از استادهای مطرح خیلی بهتر از خوندن این خلاصه وارها باشن. ~~~~~~~ ترجمه: ترجمه دقیق و به تناسب فلسفیه. هرچند من بعضی معادل هارو نمیپسندم؛ مثلا عقل "محض" معادل رایج تر و زیباتریه نسبت به عقل "تنها". [البته یه جا ترجمه شده تنها و جای دیگه محض؛ که این ناهمگونی هم جالب نیست.] با اینحال دست مترجم درد نکنه از این بابت. ولی مشکل ترجمه ی این متن، مثل مشکل بیشتر ترجمه های نه چندان دلچسب، اینه که جملات رو به همون سیاق جملات انگلیسی که طولانی هستن و پر از جملات معترضه، ترجمه کرده و میدونم خواننده ی ایرانی رو اذیت میکنه؛ خاصه که کتاب صوتی باشه. تا برسه به آخر جمله، شما سر جمله رو فراموش میکنی چون مترجم اندک تلاشی نکرده جملات رو بشکنه! این مدل ترجمه هم میتونه به عنوان یه جور ابزار شکنجه در عصر مدرن شناخته بشه!
Matin Afkar
بی صبرانه منتظر قسمت های بعدی دانشنامه فلسفه استنفورد هستم. قبلا مدخل فلسفه تکنولوژی رو مطالعه کرده بودم و در این مدت هم صبح ها همراه صبحانه از این کتاب های گویا استفاده کردم و لذت بردم. امیدوارم ادامه داشته باشه.
ساکراتس
جناب احسانی ، خیر ترتیبی در مجلدات نیست اما خب موضوعات رو باید طبق یک نظم دنبال کنید تا متوجه بشید . علاوه بر این که مثلا کانت ، هایدگر یا هگل (و در کل مطالعه فیلسوف محور) برای شروع فلسفه مناسب نیستن ، بهتره با کتاب های عمومی تر شروع کنید ، در همین طاقچه چند کتاب هست ، هم صوتی هم متنی
مهیار احسانی
به ترتیب باید گوش بدیم؟ و اینکه من که چیزی از فلسفه نمیدونم و میخام تازه شروع کنم میتونم بفهمم؟
مهدی تمدن رستگار
Mehdi Tamadon Rastegar کتاب صوتی خوبی است.
سوکراتس
سلام پس چرا دوشنبه ها ی آکسفورد متوقف شد ؟! فقط دو تا اومد تموم شد ؟

زمان

۲ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد