نظرات درباره کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری اثر اسکار وایلد

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری

۴٫۰
(۱۲۴)
a soul
بازیل، نقاشی چیره‌دست، شیفته‌ی سیمای بی‌نظیر پسری جوان میشه، اون رو تا جایگاه بت بالا می‌بره و مهم‌ترین اثر هنری کل عمرش میشه نقاشی صورت این جوان، صورت دوریان گری. اما اون بی‌خبره از اینکه دوریان بت و الهه نیست. فقط یه آدمه، شاید پست‌ترین آدم‌ها. خب همیشه اکسیر جوانی و فناناپذی و ... پسند خیلی‌ها بوده تو تاریخ و افسانه‌ها. ذوالقرنین، خضر و الیاس. اما اینجا جوان ماندن اکسیر و جادو نداره، چشمه‌ی اب حیاتی هم در کار نیست، معامله‌ایه بین یک تصویر با صاحب تصویر. معامله‌ای که نماینده‌ی شیطان ( شیطان؟!) یعنی لرد هنری زمینه‌اش رو فراهم می‌کنه تا پسری پاک و بی‌گناه، دیگه پاک و بی‌گناه نباشه.‌ این کتاب یکی از نماینده‌های ادبیات گوتیگه که خب زمان خودش مرزهای زیادی رو رد کرد و واکنش‌های گوناگونی رو در برابر خودش دید. تا بعد از مرگ نویسنده‌اش هم به اون جایگاهی که الان داره نرسید. ولی الان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های قرن ۱۹ است و مهم‌تر از تمام این‌ها روایتگر سرگذشت یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات، دوریان گِرِی. خوانش کتاب عالی بود و بی‌نقص ولی به نظرم این از اون دسته کتاب‌های کلاسیکه که باید تو ۱۵_۱۶ سالگی خوند. برای من اون‌قدر که انتظار داشتم جذاب نبود. جملاتی از کتاب: "در زندگی دو نوع ادم واقعا جذاب وجود داره یکی کسانی که همه چیز را کاملا می‌دانند و دوم کسانی که هیچ چیز را نمی‌دانند .‌" "ما در عصری زندگی می‌کنیم که مردم از بس می‌خوانند عقلشان از بین رفته و از بس فکر می‌کنند زیبایی‌شان." "مردها می‌توانند با هر زنی خوشبخت باشند به شرطی که عاشقش نباشند . " "دنیا خود به خود به طرف قربان‌گاه میره. " "مصیبت پیری این نیست که ادم پیره اینه که در دل جوانه."
کاربر 6835158
فیلمش رو هم تماشا کنید
بهزاد بحرینی
احسنت بر شما دوست عزیز با توضیحات کامل و روان مفهوم کتاب رو بیان کردید.
mtb
به نظرم لود شده داستان کتاب
ashkan295
این کتاب شاهکار بود. البته برای کودکان که مناسب نیست نوجوانان هم فکر کنم مناسب نباشد. چون داستان سنگینی دارد و ذهن را بسیار درگیر می‌کند. و همچنین فکر می‌کنم این نباید اولین کتابی باشد که فرد می‌خواند. کتاب داستانی بسیار جذاب، ترسناک و پر از اندیشه‌های نادرست و درست. یکی از بهترین شکل‌های بیان اینکه دورویی چیست. تاثیر اخلاقی بزرگ بدون زور زدن برای قبولاندن اخلاق به خواننده. و انسان بعد از خواندن این کتاب شاید سعی کند که انسان بهتر و با اخلاقتری باشد چه دیگران ببینند چه نبینند. خوانش کتاب صوتی بسیار خوب و با تغییر صدا در شخصیتهای مختلف بود.
ashkan295
کتاب جنایت و مکافات داستایوسکی کتابی واقعا تاثیرگذاره. واقعا از ارزشمندترین کتابهاست
Khorshid Sani
کتاب تو این مایه ها چی معرفی میکنین؟
Saba Mirzahosseini
یه داستان مهیج که اندکی صحنه‌های ترسناک داره ولی بسیار به فکر فرو می‌بره و مفاهیم انسانی زیادی مثل میل به جاودانگی، علاقه به زیبایی، غرور و تبعات اون، عشق، هنر و... رو بیان کرده و به چالش می‌کشه. من از گوش دادن بهش بسیار لذت بردم. با تشکر از جناب سلطان زاده.
Feri
متن داستان بسیار جالب و سوژه آن بسیار خاص و ناب بود. دنیای فیزیکی و معنوی را به طرز بسبار جالبی با یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ قرار داده بود. البته بخشی از آن کمی حالت تخیلی دارد (گرچه اتفاقیست که در واقعیت رخ می دهد و اعمال انسان حتی بر چهره او نیز تاثیر می گذارد), ولی بسیار زیبا بود. اهمیت اخلاق، انسانیت و معنویات و تاثیر آن بر روح و جسم انسان در این کتاب به زیبایی به تصویر کشیده می شود. صدای بی نظیر جناب آرمان سلطان زاده نیز جذابیت داستان را به نهایت می رساند. از جناب سلطان زاده خواهش می کنم تمام گتابهای دنیا را گویندگی کنند. صدا و اجرای بی نظیرشان می تواند افراد را به مطالعه و کتاب تشویق کند. خواهشمندم حداقل کتاب نویسندگان بزرگ دنیا را گویندگی کنید، نویسندگانی چون آندره ژید، میلان کوندرا، پایولو کوییلو، مارکز، ... که کتابهای پرارزشی دارند، بعلاوه برخی از نویسندگان بزرگ ایرانی چون جناب محمود دولت آبادی، احمد محمود، منیرو روانی پور، محمد محمد علی، فریبا وفی، محمد قاسم زاده و ..‌‌ که رمان های پرمعنا و بی نظیری دارند. منتظر اجراهای جدید شما هستم 🌹
dr.trump
کتاب آنا کارنینا رو گوش بده یا دن آرام.صدای آقای علی عمرانی.صدای ایشون هم معرکست
ندا
کتابی گیرا و جذاب، بامطالبی که انسان را به فکر فرو می‌برد. بااینکه به بیان موضوعات زیادی پرداخته اصلا کسل‌کننده نیست و خیلی اصولی به همه چیز پرداخته است.
ehsan
اول اینکه دقت کنید که شما با یک کتاب اوخر قرن نوزدهم طرف هستید. پس انتظار کمی اطاله کلام را داشته باشید. خود اسکار وایلد ابتدا این کتاب را در قالب کوتاهتری منتشر کرده بود. دوم اینکه ایده کتاب در زمان خودش بسیار ناب بوده ولی حجم تاثیر گذاری آن بر ادبیات و سینما آنقدر زیاده بوده که الان ممکن است پیرنگ آن ایده‌ای دستمالی شده به نظر بیاد. سوم ترجمه کتاب چنگی به دل نمی‌زند. دایره واژگانی مترجم بسیار محدود است و این موضوع باعث آزار ذهن مخاطب می‌شود. به عنوان مثال سراسر کتاب پر از کلمه "به خود لرزید" است. کلا در تمام کتاب افراد فکر می‌کنن و از آن فکر به خود می‌لررند. چهارم خوانش آقای سلطان زاده مانند همیشه است. بدون تغییر! از موراکامی تا تالکین ایشان همه کتابها را یک جور می‌خوانند. چند اشتباه در گفتار وجود داشت که قابل چشم پوشی است.
رضا سجادی
داستان جالبیه اما متاسفانه به دلیل سانسور کتاب بعضی از قسمت‌های داستان گنگ میشه در کل فراز و نشیب داستان خوبه اما سانسور از پیوستگی جریان داستان کاسته
seyyed reza mirarab
خیلی سانسور داره؟
sana
کتاب بسیار عالی و راوی داستان عالی تر
maryaa_njf
تا اواسط کتاب، داستان بسیار جذاب و گیراست... اما بعد از نیمه ی کتاب برای من خسته کننده شده بود... هرچند جمله های بسیار زیبایی داره که قابل تأمله... بیشتر یک کتاب فلسفیه تا رمان داستانی.
نگین شاهرودی
اول اینکه گویندگی واقعا فوق العاده است، چطور یک نفر می‌تونه اینگونه تغییر لحن بده و تبدیل به فرد دیگ بشه، اما خود کتاب، چون قبلا فیلمشو دیدم و می‌دونم چی میشه خیلی سخت دارم جلو میرم، خیلی سنگین و دردناکه برام، قلبمو به درد میاره، امیدوارم بتونم تمومش کنم.
carmineli
داستان گیرایی بود و با محوریت اخلاق. آرمان سلطان زاده هم که مثل همیشه عالی بود، منتها این رفت و برگشت گفتار بین حالت محاوره و نوشتاری-رسمی کمی توی ذوق میزد که نمیدونم ترجمه اینطور بوده یا در خوانش این تصمیم گرفته شده.
samaneh
بنظرم کتاب جذابی بود و ادمو وادار میکرد تا پایان کتاب پیش بره تا ببینه سرگذشت دوریان گری چی میشه ، گویندگی هم که فوق العاده بود مثل همیشه .
شیوا راد
کتاب عالی، راوی عالی
کاربر 3028404
کتابی حوصله سربَر از توصیفات بی‌مورد درمورد اشراف قرن ١٩ انگلیس که فقط در دو یا سه فصل ان اتفاقی میفتد. شخصیت پردازی‌ها خیلی سطحی و غیر قابل باورند و در نهایت خیلی بی‌پرده و رو درس دینی اخلاقی میدهد.
Fatemeh.ee
داستان بی‌نهایت جذابه و با خوانش آقای سلطان‌زاده جذاب‌تر شده...
dr.trump
دوتا دوریان گری هست.یکی جسم دوریان که نماینده ظاهر انسان هست.و دیگری تصویر دوریان که کنایه از وژدان انسان هست.فلسفه نویسنده از این دو را خودتون در هنگام خواندن متوجه میشید.من کلا آدم سخت پسندی هستم تو کتاب..با این حال باید بگم این کتاب معرکس.البته سلیقه خواننده هم مهمه.این کتاب برای کسانی هست که به رمان های فلسفی علاقه دارن و مثلا برای افرادی که خواهان داستان عاشقانه هستن، جذابیت نداره.خوانش آقای سلطان زاده هم که عالی هست.بجز یه صدا که برای بعضی شخصیتا در میاره و خیلی آروم هست.مثلا صدای آلیوشا در برادران کارامازوف
mozhgan_mehr
یه کتاب با نثر روان اما مفهوم فلسفی . کتاب با اینکه سانسور فراوان داره اما در پایان کتاب تاثیرشو میذاره به نظرم از شنیدنش ضرر نمیکنید. گویش کتاب هم عالیه
Smnhgh
امتیازم ۳.۵ هست، موضوع کتاب جالبه ولی خیلی دیر شروع میشه و تو ذهنم این طوری بود که انگار چند پرده نمایش در و‌قعیت ها و زمان های مختلفه به جای یک داستان پیوسته کلا اوایلشو خیلی سخت خوندم و بارها خواستم بیخیالش بشم و اگر کامنتای مثبت زیاد در موردش نبود احتمالا این اتفاق میوفتاد ولی در کل تجربه بدی نبود
Niloofar.Ch
در گویندگی فوق العاده جذاب آقای سلطان زاده بحثی نیست، اما خود کتاب هم بسیار عالی بود و فصل به فصل شمارو به همراه خودش میبره، برای من داستان و موضوع تازه ای داشت و از گفتگوی بین شخصیت ها هم لذت بردم.
Elle
دوریان نماد حرص و آز ما انسانهاست . تمام شهوت و امیالی که تک تک ما انسانها با آن دست و پنجه نرم میکنیم و حاضر به ترک اون نبوده و خود را مبرا از اونها میدونیم ...

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد