نظرات درباره کتاب صوتی سفر به گرای ۲۷۰ درجه و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی سفر به گرای ۲۷۰ درجه اثر احمد دهقان

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی سفر به گرای ۲۷۰ درجه

۳٫۴
(۲۱)
farez
برای نوشتن نظر روی کتابی که ده دوازده سال پیش خونده بودم نیاز بوددوباره به فضاش سری بزنم. شاید تنها چیزی که بعد این همه سال بصورت واضح یادم مونده بود این بود که سفر به گرای 270 درجه، بسیار بدور از کلیشه و‌در عین حال "غیر واقعی" بود. اون زمان اینقدر داستان دفاع مقدس خونده بودم که توی نوجوانی هم بفهمم این کتاب عامدانه اینگونه شخصیت پردازی شده....نشون دادن وجه ای از جنگ که به تقلید از سبک پست مدرنی، عاری از ارزش گذاریه. کرکتری که به وجه ی انسانی اون بیشتر از بعد معنویش پرداخته شده و عملا میبینیم که بیشتر از علاقه به حضور در جنگ، مشتاقه که با دوستانش همراه باشه و همرزم. در داستان هیچکدوم از شخصیتها دچار تحول نمیشن و پویا نیستن... تنها شخص مثبت و مهربان داستان رسوله که با بی توجهی و بی مهری کرکتر اصلی داستان،ناصر، مواجه میشه...! و خود ناصر هم بارها و بارها ترس رو تجربه میکنه و گاها از جنگیدن فرار میکنه. هیچ اثری از روح جنگیدن انقلابی و ارزشی در وجود این شخص نیست که نیست.... حالا بیایید بدون جبهه گیری صحبت کنیم.... اینکه این کتاب، تنها کتاب داستانیه که از دفاع مقدس ایران بعنوان جنگ ایران و عراق توی کتابخانه های امریکا وجود داره، خودش گویای این مساله هست که با اثری مواجه هستیم که چهره جنگ ما رو شبیه جنگ جهانی اول و دوم بنمایش گذاشته....هیچ‌چیزی از حقیقت اون نگفته....هیچ نشانه ای از معنویت و نیرویی که باعث میشد سربازهای ایرانی مشتاق جنگیدن باشند نیست.... این مساله توی ذوق میزد اما نمیشه از قدرت نویسندگی احمد دهقان چشم پوشی کرد.... کتابی که خوندم دهن کجی واضحی به این ژانر بود اما جسارت احمد دهقان در نوشتن چیزی که هیچکس دیگه ننوشته و نمینویسه تحسین برانگیزه.... این کتاب رو در دسته ی دفاع مقدس قرار نمیدم. این توهین بزرگیه....این اثر ارزشمند رو جزو بهترین رمانهای ایرانی میدونم که مایه ی افتخاره. در نهایت این کتاب رو به دوستانی معرفی میکنم که از داستانهای ایرانی ناامید شدن.... این کتاب شما رو راضی خواهد کرد.
احسان
واقعا صدای گوینده بد بود.
میم
من کتاب چاپی شو خوندم خیلی عالیه
amir ali
گوینده خیلی بد روایت میکنه فایل pdf بزارید خیلی بهتره
⬛ INFINITE ⬜
گوینده افتضاح
کاربر ۱۸۵۱۳۶۷
صدای گوینده خیلی بد بود واقعا
mina
قابل توجه دوستانی که گفتند راوی خوب نبود :گوینده این کتاب همان نویسنده است ،معمولانویسنده ها، داستان خودشونو بهترازهرکسی روایت میکنند فقط به نظرم ایرادش در تندوتند گفتن آن است که میشه با کم کردن سرعت گویندگی اصلاحش کرد
کاربر ۳۵۲۱۱۳۳
من اصل کتاب رو خوندم، به نظرم کتاب فوق العاده ای بود، کمتر کتابی اینقد آدمو میکشه توی خودش
کاربر 8582919
صدای گوینده جزابیت داستانا خیلی کم کردهیه گوینده دیگه بود بهتر بود
f_samaei
این کتاب را باید دوبار بخوانید! #سفر_به_گرای_۲۷۰_درجه را خواندم. انتظار کتابهای دفاع مقدسی همیشگی را داشتم. همین باعث شد از خواندنش به اندازه‌ی کافی لذت نبرم. دوست داشتم اوج معنویت، رشادت و لحظات پیروزی و غرور و حماسه را بخوانم ولی اینطور نشد. از حق نمی‌گذرم که خیلی اوقات تحسین و حیرت مرا بعنوان خواننده عام برمی‌انگیخت. تحسین زبردستی نویسنده و حیرت از ماهیت جنگی که تا کنون چنین تصوری از آن نداشتم مرا تا انتها پای کتاب نگه‌داشت. سفر به گرای ۲۷۰ درجه پنجره‌ای به واقعیت جنگ بود که من به دلیل ذهنیت ساخته شده توسط کتابها و فیلمها و روایت های پیشین، آن را دوست نداشتنی می‌دیدم. اما شک ندارم که دوباره این کتاب را خواهم خواند و این‌بار از همان ابتدا از خواندنش لذت خواهم برد و درباره‌ی جنگ و آدم‌هایش درست‌تر فکر خواهم کرد. ****** روایت گوشه‌ای از عملیات کربلای ۵ از دید یکی از رزمنده‌ها که واقعیت زشت و تلخ جنگ را مانند سیلی به صورت شما خواهد زد. ***** اگر از خواندن این کتاب شوکه شدید یادتان نرود که این کتاب را حتما دوباره بخوانید تا اینبار با دور شدن از فضای هیجان و شوک زدگی صرفا از آن لذت ببرید.
هادی اکبری
گوینده جذابیت نداشت

زمان

۸ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۶,۰۰۰
۱۸,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد