دانلود کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن با صدای محجوبه السادات مرتضوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن اثر متیو مک کی

دانلود و خرید کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن

معرفی کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن

کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن اثری از متیو مک کی و کاترین سوتکر است. این کتاب صوتی در سه بخش ما را با سازوکار ذهن آشنا می‌کند و راهکارهایی در اختیارمان قرار می‌دهد که به کمک آن برافکار منفی غلبه کنیم.

نسخه صوتی کتاب رهایی از زندان ذهن را می‌توانید با ترجمه ساره حسینی عطار و امید خواجه محمودآبادی و صدای محبوبه السادات مرتضوی بشنوید و برای همیشه با افکار منفی خداحافظی کنید.

درباره کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن

ذهن انسان دارای قابلیت‌های بسیاری است. ما به طور مرتب در ذهنمان سفر می‌کنیم. گاهی با سرعت اتومبیلی که به تندی در جاده‌ای پیش می‌رود و گاهی هم با سرعت لاک‌پشتی که با وجود تمام تلاشش، آرام و کند است. ذهن ما، ممکن است گاهی از کنترلمان خارج شود. اما واقعیت این است که ما می‌توانیم دوباره کنترل ذهن را به دست بیاوریم.

اگر بدانیم روشی وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا برای همیشه کنترل ذهن را به دست خودمان بگیریم، با افکار منفی خداحافظی کنیم و اثرات مخرب افکار منفی را از زندگی‌مان پاک کنیم، آیا حاضر به امتحان کردن آن هستیم؟ ما می‌توانیم با سازوکار ذهن آشنا شویم و به این ترتیب خودمان را از بازی‌های ذهنی رها کنیم. اما چگونه؟

چگونگی این کار را متیو مک کی و کاترین سوتکر در کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن توضیح داده‌اند.

ذهن دارای قابلیت‌های بیشماری است که از آن‌ها باخبریم. اما ذهن همچنین قابلیت‌هایی هم دارد که ما از آن خبر نداریم. حتی پژوهشگران نیز با تمام مطالعاتی که انجام داده‌اند، موفق نشدند تا تمام زوایا و جنبه‌های مختلف ذهن و شیوه‌ کار آن را روشن کنند. اما بخش‌های بسیار زیادی از توانایی‌های ذهن برای ما آشکار شده است. ذهن ما در تمام لحظات با تمام توان خود کار می‌کند. افکار مختلف را پردازش می‌کند. تصویرسازی و معنی‌سازی می‌کند و عواطف مختلفی ایجاد می‌کند. عواطفی که گاه مثبت و سازنده‌اند و گاه منفی و تخریبگر. عواطفی که گاه خوشحالی را به ما هدیه می‌کنند و گاه به جز غم و اندوه چیزی برای ما ندارند.

با این‌حال، تمام این‌ها بخشی از فرایندی است که ذهن ما طی می‌کند. اگر ما به چگونگی این فرایند و نحوه انجام آن آگاه باشیم، می‌توانیم ذهن را تحت کنترل خود دربیاوریم؛ چراکه تمام این افکار، تصاویر، معانی و احساسات ساخته شده، از ذهن ما بیرون می‌آید. برای اینکه بتوانیم از زندان ذهنمان رها شویم کافیست مراحلی را طی کنیم. تمرین‌ها و راهکارهای ارائه‌شده در این کتاب را انجام دهیم و از نتیجه آن شگفت‌زده شویم.

کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن سه بخش دارد. بخش اول کتاب به ما روش مشاهده افکار را می‌آموزد. مشاهده افکار به این معنی است که ما می‌توانیم فکرهای مختلف را ببینیم، و دریابیم که چگونه باید این افکار را تغییر دهیم.

بخش دوم کتاب از نقش این افکار و تاثیرشان بر زندگی صحبت کرده است. این بخش به ما کمک می‌کند تا بدون اینکه نگران شویم و یا فریب بخوریم و مضطرب شویم، از تله و بازی‌های ذهنی آگاه شویم. این بخش از کتاب ما را از نحوه عملکرد این افکار آگاه می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانیم آن‌ها را شناسایی کنیم و چون از نحوه کارکردشان آگاهیم، از نفوذشان بر زندگیمان کم کنیم.

در بخش سوم کتاب درمی‌یابیم که افکار را مشاهده کنیم اما خودمان را درگیر محتوای آن نکنیم. مبارزه کردن با افکار منفی، معمولا فقط قدرت این افکار را بالا می‌برد. اما اگر ما بتوانیم افکار منفی را بدون مبارزه کردن بپذیریم، هم از قدرتشان کاسته‌ایم و هم انرژی خودمان را حفظ کرده‌ایم.

کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن راهکارهایی خلاقانه و نوین برای رها کردن ما از بازی‌ها و تله‌های ذهنی دارد. به کمک این راهکارها و عمل به آن‌ها است که ذهن ما به محلی امن و آرام برای خودمان تبدیل می‌شود. جایی که تحت کنترل ماست. بر اضطرابمان اضافه نمی‌کند و انرژی و توان ما را برای زندگی کردن تحلیل نمی‌برد.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن کتابی است که به ما کمک‌های بسیاری می‌کند. سیستم بدنی ما به گونه‌ای طراحی شده است که از خودش در مقابل خطرات مختلف مراقبت می‌کند اما هنگامی که ما در شرایط غیر معمول زندگی می‌کنیم، ممکن است توان بدنمان برای مقابله با افکار منفی کم شود. در چنین مواقعی نیاز بدن و ذهن به مراقبت بیشتر می‌شود و ما کسانی هستیم که می‌توانیم این مراقبت را از خودمان به عمل بیاوریم.

از سوی دیگر، ما باید به این مسئله آگاه باشیم که هرچند ذهن قدرتی بی‌پایان دارد، اما در نهایت این ما هستیم که می‌توانیم این قدرت بی‌پایان را در مسیر مثبت و سازنده به کار بیندازیم. تنها اگر بدانیم که چگونه انرژی منفی افکار تخریب‌گر را به انرژی سازنده‌ای بدل کنیم که افکار مثبت به دنبال دارد.

شنیدن کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه‌ کتاب‌های حوزه‌ موفقیت و خودیاری مفید است. این کتاب می‌تواند به ما کمک کند تا خودمان را از شر افکار منفی خلاص کنیم. اگر شما هم دوست دارید نحوه مراقبت از ذهن را بیاموزید و یا به راهنمایی نیاز دارید که افکار منفی ذهنتان را بزداید، این کتاب صوتی برای شما مناسب است.

درباره متیو مک کی

متیو مک کی (Matthew McKay) نویسنده، روانشناس و استاد روانشناسی است. او در دانشگاه کالیفرنیا در رشته‌ روانشناسی تحصیل کرد و در حال حاضر در انستیتو رایت دانشگاه برکلی کار و تدریس می‌کند. او برای مدت زمان بیست و پنج سال یک کلینیک خدمات روانشناسی و روان‌درمانی را در سانفرانسیسکو اداره می‌کرد. وی همچنین یک انتشارات مستقل برای نشر کتاب‌های حوزه خودیاری تاسیس کرد.

متیو مک کی تابه‌حال کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ موفقیت و خودیاری نوشته است. کتاب‌های او معمولا پرفروش و محبوبند. از میان آثار او می‌توان به کتاب رهایی از مشکلات هیجانی، کتاب رشد و افزایش اعتماد به نفس، کتاب رهایی از مشکلات بین فردی، کتاب زندگی ارزش زیستن را دارد و کتاب پیام‌ها: مهارت‌های ارتباطی اشاره کرد.

درباره کاترین سوتکر

کاترین سوتکر (Catharine Sutker) نویسنده و همکار مک کی است. او نیز چندین کتاب را به تنهایی و با همکاری برخی نویسندگان دیگر نوشته و منتشر کرده است. کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته از آثار مشهور او است.

درر بخشی از کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن می‌شنویم

مسئله این نیست که افکار اشتباه دارید، مشکل این است به جای اینکه آن افکار را ببینید و بررسی کنید؛ با این افکار اشتباه زندگی می‌کنید و در آن‌ها حل می‌شوید. ما تمایل داریم که یک مهارت بسیار مهم را به شما بیاموزیم؛ یعنی مهارت مشاهدۀ عملکرد و وظیفۀ افکار. به این معنا که افکار بر زندگی ما چه تأثیری می‌گذارند؟

از آنجا که شما نمی‌توانید انتخاب کنید چه افکاری از ذهن شما بگذرد، زیرا نمی‌توانید جلوی ورود افکار به ذهنتان را بگیرید، باید در رابطۀ خود با افکارتان و نتایج برآمده از این رابطه، قدرت و تسلط داشته باشید. چه باور کنید یا نه، این مسئله مهم‌تر از فهمیدن، تشریح و تحلیل محتوای افکار است؛ زیرا «چرایی» ها اموری قراردادی و مدام درحال تغییرند.

ممکن است این سؤال را مطرح کنید که: (خب حالا، چطور اثرات افکار بر زندگی را بفهمم؟) پاسخ این سؤال را با مطالعۀ این مقوله بدهید که چطور افکار در خدمت شما هستند! آیا افکارتان شما را به چیزی که به‌شدت در زندگی به آن اهمیت می‌دهید، نزدیک‌تر می‌کند؟ یا فقط از شما در برابر چیزی که چندان هم برای شما مهم نیست محافظت می‌کنند.

فکری که در اول صبح وقتی بیدار می‌شوید از ذهنتان عبور می‌کند را در نظر بگیرید: (امروز دوست ندارم سرکار بروم.) آیا این فکر غلطی است؟ خیر. زمانی این فکر بد تلقی می‌شودکه به آن اهمیت داده و آن را عملی کنید. در رختخواب بمانید، وضعیت شغلی خود را که ابزاری برای حمایت از خودتان است را به خطر بیاندازید. بنابراین، آیا این فکری است که به خوبی در خدمت شماست؟ نه، این فکر در زندگی به شما خدمت نمی‌کند و عملکرد مناسبی ندارد.

ممکن است در فرآیند بررسی آثار افکار خود بر زندگی با سؤالاتی مواجه شوید:

- آیا این فکر به خوبی در خدمت من است و به من منفعت می‌رساند یا خیر؟

- آیا این طرز تفکر به من کمک می‌کند به چیزی که در زندگی خیلی برایم مهم است نزدیک شوم؟

- آیا این فکر رانندۀ خوبی است و مرا به مقصدی که می‌خواهم می‌رساند؟

سؤالی که برای شما روشنگر و معیار است این است که: این طرز فکر در زندگی من چه تأثیر و کاربردی دارد؟ از آنجا که افکار بسیار خودکار هستند، شما معمولاً متوجه تفاوت بین قضاوت دربارۀ خود و توجه به افکار بدون قضاوت نمی‌شوید. خودِ قضاوت نوع دیگری از تفکر است. می‌توانید از تمرین‌هایی که در این فصل ذکر می‌شود برای سنجش تأثیر افکار بر خود و زندگی‌تان بهره ببرید. هرچقدر که بیشتر در مورد فرآیند ایجاد افکار مطلع باشید، انعطاف پذیریتان بیشتر می‌شود و حق انتخاب‌های بیشتری برای رسیدن به مقصد زندگی خود در دست خواهید داشت.

نظرات کاربران

برای من کمی مفید و جالب بود
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

برای من کمی مفید و جالب بود. اینکه مثالهای متعددی زده بود خیلی خوب بود. به بقیه هم توصیه میکنم☺

helia
۱۴۰۰/۰۸/۲۲

عالیه

Negar Taslimi
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

من خیلی شدید ذهن آشفته داشتم و بعد از مطالعه این کتاب خیلی بهتر شدم که به خودآگاهی بیاورند که ذهن مشوش باعث بیشتر شدن انرژی منفی و اینکه نتوانم کلا قدم از قدم بردارم و حتی به کارهای روزمره

- بیشتر
جلیل
۱۴۰۰/۰۸/۲۱

با تامل بخوانید.. مفید است

ali
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

حیف پول

کاربر ۶۱۰۶۴۸۱
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

نکته های خوبی داشت

az
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

خیلی سال قبل مطالعه کردم ، روشهای جدی نگرفتن افکار منفی ( ترجمه دکتر حمیدپور عزیز )

زمان

۳ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۷۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۷۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۵۰۰
۳۳,۹۵۰
۳۰%
تومان