دانلود کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان با صدای فرنگیس احمدجو + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان اثر تریسترام استوارت

دانلود و خرید کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

معرفی کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

سخنرانی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان صحبت‌های تریسترام استوارت است که با صدای فرنگیس احمدجو منتشر شده است، او در این کتاب از نابودی زمین به دست انسان سخن می‌گوید.

درباره وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

استوارت در این سخنرانی به ما یادآوری می‌کند زمین را نابود می‌کنیم برای غذایی که هیچکس آن را مصرف نمی‌کند.  

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

نکته مهم در سخنرانی تریسترن استوارت این است که او به ما یادآوری می‌کند زمین را بیهوده نابود کرده‌ایم. 

شنیدن وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب ها، سخن‌رانی‌ها و موضوعات حوزه محیط زیست از این کتاب لذت خواهد برد. 

بخشی از سخنرانی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

۱۵ ساله که بودم، بررسی رسوایی جهانی ضایعات مواد غذایی را آغاز کردم. تعدادی خوک خریدم. در ساسکس زندگی می‌کردم و با سنتی‌ترین و محیط‌زیست‌سازگارترینِ شیوه‌ها به آنها غذا می‌دادم. به آشپزخانه‌ی مدرسه می‌رفتم و می‌گفتم: «غذاهای مانده‌ای را که بچه‌های مدرسه به آنها نگاه هم نمی‌کنند، به من بدهید». به نانوایی محل می‌رفتم و نان‌خشک‌هایشان را می‌گرفتم. به میوه‌فروشی محل می‌رفتم؛ حتی نزد کشاورزی رفتم که سیب‌زمینی‌هایش را به دلیل اینکه شکل و اندازه‌ی مناسبی برای فروش در سوپرمارکت‌ها نداشتند دور می‌ریخت. این عالی بود. خوک‌های من این ضایعات را به گوشت خوشمزه تبدیل می‌کردند. من گوشت خوک‌ها را به پدر و مادرِ دوستان مدرسه‌ام ‌می‌فروختم و علاوه بر کمک‌هزینه‌ی نوجوانی‌ام، پولِ تو‌جیبی خوبی هم به دست می‌آوردم.

اما متوجه شدم که بیشتر غذاهای مانده‌ای که به خوک‌ها می‌دادم در واقع برای مصرف انسانی نیز مناسب بودند و من تازه شروع کرده بودم. ما در زنجیره‌ی تأمین مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، خانه‌هایمان، در کارخانه‌ها و مزارع، مواد غذایی را از دست می‌دهیم. سوپرمارکت‌ها حتی نمی‌خواستند از مقدار مواد غذایی که هدر می‌دادند به من چیزی بگویند. پشت مغازه‌ها سرک می‌کشیدم و می‌دیدم که سطل‌هایی انباشته از غذا را بسته‌بندی کرده‌اند تا به محل دفن زباله‌ها منتقل کنند و من به این فکر می‌کردم که قطعاً کار معقول‌تری می‌شود با این غذاها کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان