دانلود کتاب صوتی چرا جوامع سقوط می‌کنند؟ با صدای پروین یاوری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا جوامع سقوط می‌کنند؟ اثر جارد دایموند

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا جوامع سقوط می‌کنند؟

معرفی کتاب صوتی چرا جوامع سقوط می‌کنند؟

در این فایل صوتی جارد دایموند، استاد جغرافیا و فیزیولوژی دانشگاه کالیفرنیا در یک سخنرانی تد با شما درباره چرایی سقوط جوامع و از هم پاشیدن آنها صحبت می‌کند.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن چگونه چرا جوامع سقوط می‌کنند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌ها، سخن‌رانی‌ها و موضوعات حوزه مطالعات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی

 درباره جارد دایموند

جرد میسون دایموند متولد  ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۷، استاد جغرافیا و فیزیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس است. او را بیشتر به عنوان نویسندهٔ کتاب‌های علمی برای عموم مانند سومین شامپانزه ; اسلحه، میکروب و فولاد و فروپاشی و آشوب می‌شناسند. کتاب آشوب در سال ۱۳۹۸ در نشر طرح نو به فارسی منتشر شد.

دایموند در بوستون و در یک خانواده‌ یهودی لهستانی به دنیا آمد. پدرش پزشک بود، و مادرش معلم، موسیقیدان و زبانشناس. او لیسانس خود را در سال ۱۹۵۸ از دانشگاه هاروارد و دکتری‌اش را در سال ۱۹۶۱، در رشته فیزیولوژی و بیوفیزیک غشاء از دانشگاه کمبریج گرفت.

بخشی از سخنرانی چرا جوامع سقوط می‌کنند؟

همه‌ی ما تو یه برهه‌ای از زندگی، کنجکاو شدیم تا از اسرار جذاب جوامعی که سقوط کردن مثل مایاهای باستان در یوکاتان، ساکنان جزیره‌ی ایستر، آناسازی، هلال حاصلخیز، انگکور وات، زیمباوه‌ی بزرگ و موارد دیگه سر در بیاریم. طی یکی دو دهه‌ی گذشته، بررسی‌های باستان‌شناس‌ها نشون داده که عوامل زیست‌محیطی زمینه‌ساز خیلی از فروپاشی‌ها در گذشته بوده. ولی در عین حال جوامع زیادی تو دنیا هم وجود داشتن که برای هزاران سال بدون نشونه‌ای از فروپاشی بزرگ در حال تکامل بودن. مثل ژاپن، جاوا، تونگا و تیکوپیا. پس اینطور که پیداست جوامع تو بعضی مناطق آسیب‌پذیرتر هستن. از کجا می‌تونیم بفهمیم چه عاملی یه جامعه رو نسبت به جوامع دیگه آسیب‌پذیرتر می‌کنه؟ این مسأله البته به موقعیت امروز ما هم مرتبطه، چون امروز هم جوامعی مثل سومالی، رواندا و یوگوسلاوی سابق هستن که سقوط کردن. همینطور جوامعی که تو مرز فروپاشی هستن. مثل نپال، اندوزی و کلمبیا.

اما ما چی؟ چه درسی می‌تونیم بگیریم تا از سقوط و زوالمون به شکلی که خیلی‌ها تو گذشته دچارش شدن جلوگیری کنیم؟ معلومه که جواب این سؤال بیشتر از یک مورده. هر کسی بهتون گفت سقوط جوامع تابعِ یه عامل بوده، مطمئن باشید عقل درستی نداره. این یه موضوع پیچیده‌ست. اما چطور می‌تونیم از این پیچیدگی به یه معنی دست پیدا کنیم؟ حین تجزیه و تحلیل سقوط جوامع، به ۵ تا عامل رسیدم. این ۵ تا عامل رو با مثال آوردن از انقراض جامعه‌ی نورس‌های گرینلند براتون توضیح می‌دم. یه جامعه‌ی اروپایی با سوابق مشخص و بنابراین اطلاعات خوبی از مردم و انگیزه‌هاشون داریم. سال ۹۸۴ بعد از میلاد، وایکینگ‌ها به گرینلند مهاجرت کردن، ساکن شدن و حدود سال ۱۴۵۰ از بین رفتن. جامعه‌شون از هم فرو پاشید و همه‌شون مُردن.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان