دانلود کتاب صوتی دن ژوان کرج با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دن ژوان کرج اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی دن ژوان کرج

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دن ژوان کرج

داستان صوتی دن ژوان کرج نوشته صادق هدایت است که نخستین بار در سال ۱۳۲۱ در مجموعهٔ داستان سگ ولگرد منتشر شده است. این داستان به صورت اول شخص روایت می‌شود. کتاب صوتی دن ژوان کرج با گویندگی حسین نصیری در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. صادق هدایت با شناختی که از این افراد دارد، به خوبی شخصیت یک دن ژوان را به تصویر می‌کشد. شخصی هم‌زمان منفور و محبوب که همان طور که از او انتظار می‌رود با زبان‌بازی قصد فریب زن‌ها را دارد.

درباره داستان صوتی دن ژوان کرج

این داستان درباره مردی است که ناخواسته در معرض یک ماجرای عشقی قرار می‌گیرد و نویسنده آن را از چشم یک شاهد بی طرف که خود نیز، نماینده‌ای از طبقه و تیپ فکری قهرمان داستانش است، روایت می‌کند. مردی روشنفکر در یک مهمانی شاهد یک ماجرای عاشقانه است که در آن مردی زبان‌باز و خوش صحبت قصد دارد کسی را فریب دهد. این داستان تصویری از طبقه اجتماعی‌ای است که هدایت آن را به خوبی می‌شناسد و معرفی‌شان می‌کند. دن ژوان کرج زبان طنزی دارد و این تیپ شخصیتی را به خوبی معرفی می‌کند. شخصیت مردهایی که با حرف زدن زن‌ها را فریب می‌دهند. دن ژوان کرج داستانی با زبان طنز است. در این داستان مردی در آغاز سال نو، برای اینکه از رسم دید و بازدید سالانه دوری کند به کرج می‌رود و می‌خواهد تعطیلاتش را آنجا بگذراند. اما به طور ناخواسته درگیر یک ماجرای عاشقانه می‌شود.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت متولد ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ است. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود که همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی به شمار می‌رود. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. تعداد بسیار زیادی از نویسندگان ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند. از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد. صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعه ۸۵ گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد.

کتاب صوتی دن ژوان کرج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام دوست‌داران ادبیات داستانی ایران را به شنیدن کتاب صوتی دون ژوان کرج دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب دن ژوان کرج

بالاخره بعد از رفع خستگی بلند شدیم و به طرف کرج برگشتیم. حسن و دن ژوان که سردماغ و شنگول بودند، به زنگ قفقازی سوت می‌زدند. خانم آمد برقصد، پاشنه کفشش برآمد. خانم تکرار می‌کرد این کفش را هفته پیش از باتو خریده بودم. دن ژوان که حاضر خدمت بود، با یک قلوه سنگ پاشنه کفش را درست کرد؛ درحالیکه خانم با دستش به او تکیه کرده بود.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

داستانی غم انگیز و اجتماعی

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۳۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۳۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان