دانلود کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک) با صدای سپیده سلیمیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک) اثر دانیل گیلبرت

دانلود و خرید کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک)

معرفی کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک)

کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک) نوشتهٔ دانیل گیلبرت و ترجمهٔ حمیده رستمی است. سپیده سلیمیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات لیوسا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی، خلاصه‌ای از کتاب «خوشحالی تصادفی» است که با شنیدن آن درمی‌یابید که چگونه می‌توان با قدرت ذهن جزئیاتی را که از زیر چشممان در رفته است را پر کنیم. این کتاب صوتی که شما را با پدیدهٔ خوشحالی تصادفی آشنا می‌کند، یکی از مجموعه کتاب‌های میکرو است.

درباره کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک)

کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک) دربارۀ قدرت ذهن انسان است؛ ذهنی که می‌تواند بی‌آنکه خودمان بفهمیم، جزئیاتی را که از زیر چشممان در رفته است، پر کند.

شاید ما خودمان خبر نداشته باشیم، اما میدانِ دید هر کسی یک نقطه‌ٔ کور دارد؛ نقطه‌ای که چشم در آنجا قادر به دیدن تصاویر نیست. بااین‌حال وقتی به عکس یا چهره‌ٔ کسی نگاه می‌کنیم، علامت سیاه بزرگی را که درست روی نقطه‌ٔ کورِ دیدمان قرار دارد، نمی‌بینیم و خیال می‌کنیم که کل تصویر را می‌بینیم. دلیل این اتفاق این است که مغز ما به‌طور خودکار جزئیات ازدست‌رفته را پر مـی‌کند.

مغز انسان، بـی‌معطلی، ناحیه‌ٔ نقطه‌ٔ کور را بررسی می‌کند و آن قسمت را با آنچه به‌نظرش می‌رسد باید آنجا باشد، پر می‌کند.‌

شنیدن کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و نیز به افرادی که به قدرت مغز انسان علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دانیل گیلبرت

دنیل تاد گیلبرت ۵ نوامبر ۱۹۵۷ به دنیا آمد. وی روانشناس و نویسندهٔ آمریکایی است که در حوزهٔ «روان‌شناسی اجتماعی» تخصص دارد.

گیلبرت، استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد است. او به‌واسطهٔ تحقیقات مشترکش با تیموتی ویلسون از دانشگاه ویرجینیا، در زمینهٔ پیش‌بینی عاطفی شناخته شده است.

دانیل گیلبرت نویسنده کتاب پرفروش «شیرجه در خوشبختی» است؛ کتابی که جوایز انجمن سلطنتی سال ۲۰۰۷ را در زمینهٔ کتاب‌های علمی به دست آورد.

بخش‌هایی از کتاب صوتی خوشحالی تصادفی (میکروبوک)

«تابه‌حال شده به‌اندازهٔ مصرف یک‌هفته‌ات مواد غذایی خریده و وسط هفته متوجه شده باشی که میزان خوراکی‌های مورد نیازت را کم برآورد کرده بودی؟ جالب اینجاست که ممکن است دلیل اشتباهت این باشد که خرید مواد غذایی‌ات را با شکم سیر انجام دادی.

معمولاً مردم به‌اشتباه خیال می‌کنند پیش‌بینی‌شان در مورد آینده ـ مثل خرید مواد غذایی به‌اندازه‌ای که کفاف یک‌هفته‌شان را بدهد ـ کاملاً منطقی است؛ اما درواقع شرایط و حال‌وهوای فعلی ما به‌شدت در تصورمان از رویدادهای آینده تأثیر می‌گذارد.

مثلاً اگر با شکم سیر برای خرید مواد غذایی بروی، برایت سخت است بتوانی تصور کنی که در آینده گرسنه می‌شوی، که یعنی تمایلی به خرید مواد غذایی به‌اندازهٔ کافی نداری.

چرا؟

چون مغزت بیشتر به زمان حال می‌پردازد تا آینده. ازآنجاکه اجداد ما مجبور بودند به‌جای خیال‌بافی در مورد آینده بر دندان‌های تیز ببری تمرکز کنند که بی‌سروصدا تعقیب‌شان می‌کرد، می‌شود گفت که این خصلت به‌دلیل ضرورت و نیاز به بقا در بشر تکامل پیدا کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۱ دقیقه

حجم

۲۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ دقیقه

حجم

۲۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان