دانلود کتاب صوتی سیذارتا با صدای پیمان قریب پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سیذارتا اثر هرمان هسه

دانلود و خرید کتاب صوتی سیذارتا

معرفی کتاب صوتی سیذارتا

کتاب صوتی سیذارتا نوشتهٔ هرمان هسه و ترجمهٔ امیر فریدون گرگانی است. پیمان قریب پناه گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد جوانی است که درمی‌یابد آموزش کافی نیست، باید خودش جست‌وجو کند، راه را طی کند و بر خویشتنِ خویش چیره شود.

درباره کتاب صوتی سیذارتا

کتاب صوتی سیذارتا داستان تحول معنوی یک مرد هندی برهمن است که در دوران هند باستان و هم‌زمان با بودا زندگی می‌کند. «سیذارتا» پسر برهمنی است که از درس‌های پدر و فرهیختگان دیگر دین، روحش اقناع نمی‌شود و آرامش به دست نمی‌آورد. او برای یافتن خودش تلاش می‌کند. پرسش‌های بسیاری می‌پرسد که پاسخ تمام آن‌ها در خودشناسی نهفته است؛ همین سبب می‌شود تا او پی ‌ببرد که آموزش کافی نیست و باید خودش جست‌وجو کند و راه را طی کند تا بتواند بر خود چیره شود. در این مسیر تجربه‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد و سال‌ها ریاضت می‌کشد و البته زندگی مادی را هم تجربه می‌کند. زمانی می‌رسد که حس می‌کند تجربیاتش و زندگی‌اش بیهوده بوده است؛ بنابراین می‌خواهد به زندگی‌اش خاتمه بدهد، اما بخشی از دعای برهمنان مانعش می‌شود. مسیری جدید به روی او گشوده می‌شود و سیذارتا برای رسیدن به کمال، سفری عمیق را تجربه می‌کند.

هدف اصلی سیذارتا این است که به «من» زمینی غلبه کند تا خویشتن خود را بشناسد. در هر انسان ۲ گونه «من» وجود دارد؛ «من ذهنی» که قابل تغییر است و «من دومی» آنی است که با اولی ادغام است و «من شخصی» نیست، بلکه بخشی از خداست که در واقع خویشتن است که سیذارتا می‌خواهد به آن برسد.

شنیدن کتاب صوتی سیذارتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر و قالب دستان‌هایی که با عرفان، فلسفه و روان‌شناسی آمیخته‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرمان هسه

هِرمان هِسِه ۲ ژوئیهٔ ۱۸۷۷ به دنیا آمد و ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی درگذشت. او ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی - سوییسی و برندهٔ جایزهٔ نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود. از کتاب‌های مشهور او می‌توان به «دمیان»، «گرگ بیابان» و «سیذارتا » اشاره کرد. از ویژگی‌های آثار او می‌توان به زبان ساده و بهره‌گیری از فلسفهٔ هندی اشاره کرد؛ همچنین گرایش به رومانتیسم و طبیعت‌گرایی از نمودهای چشمگیر آثار قدیمی‌تر هرمان هسه هستند. این سبک در یکی از اولین رمان‌های او به نام «پیتر کامنسیند» که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد، به چشم می‌خورد.

هرمان هسه به‌طور جدی به مشکلات انسان‌ها و روابط بین آ‌ن‌ها و همچنین نقش هنرمند در جامعه پرداخته و در رمان‌های «گرترود» و «رُسهالده» این معضل را به شیوه‌ای هنرمندانه‌ای مطرح می‌کند. هسه پس از آشنایی با آثار زیگموند فروید و یونگ دریافت که هر یک از فرارهای دیوانه‌وار و فزاینده‌اش در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ در واقع فرار از خویشتن بوده‌ است؛ بازتاب دردها و رنج‌های درونی‌اش در دنیای بیرون و نوشته‌هایش نیز قرینه‌سازی‌ای از خویشتنِ خویش بوده‌ است.

بخشی از کتاب صوتی سیذارتا

«سیذارتا درحالی‌که به‌شتاب راه می‌رفت با خود گفت: «چقدر کر و ابله بودم، اگر کسی در طلب خواندن چیزی باشد و بخواهد آن را مورد مطالعه قرار دهد، نباید با حروف و نقاط سر جنگ و جدال داشته باشد و آن‌ها را وهم فریب تصادف و یا مثل صدف‌های بی‌ارزش بداند. بلکه باید آن‌ها را بخواند و کلمه به کلمه و مشتاقانه مورد مطالعه قرار دهد. اما من می‌خواستم کتاب کهنسال جهان و کتاب پراسرار طبیعت را بخوانم از اول حروف و علائم را دشمن می‌پنداشتم. گیتی را ظاهری فریب‌انگیز می‌خواندم. حتی مدرکات زبان و چشم خود را نیز مولود تصادف می‌دانستم. نه، این مرحله دیگر به پایان رسیده است. من بیدار شده‌ام، بلی به‌راستی بیدار شده و از امروز تازه به دنیا آمده‌ام.»

وقتی که این افکار از مخیله‌ی سیذارتا گذشت، ناگهان چون کسی که ماری را در سر راه بیند بر جای ایستاد. آن وقت به‌روشنی تمام پی برد که وی تازه بیدار شده و یا تازه به دنیا آمده و باید زندگی را از نو شروع کند. وقتی که هنگام صبح باغ جیتاوانا و بودای اعظم را در بیداری کامل و در راه خویشتن‌یابی ترک گفت، بدین نیت بود و آن را بسیار طبیعی می‌یافت که دیگر پس از چند سال ریاضت به خانه رود و به پدر خود بازگردد. اما اینک در آن لحظه که وی در حال سکوت ایستاده بود چون کسی که ماری را در سر راه خود بیابد، این فکر در وی به وجود آمد که من دیگر آنچه بودم نیستم. دیگر مرتاض نیستم، دیگر کاهن یا برهمن نمی‌باشم. پس اگر به خانه بازگردم با پدر چکار کنم؟ درس بخوانم؟ قربانی تقدیم کنم؟ به تفکر پردازم؟ برای من این چیزها دیگر به پایان رسیده است.»

مالون می‌میرد
ساموئل بکت
کاندید
فرانسوا ولتر
اعتراف
لئو تولستوی
ضیافت
افلاطون
عشق ورای ایمان
پائولو کوئیلو
ژان کریستف (جلد ۱)
رومن رولان
ابله
فئودور داستایفسکی
اعتراف
لئو تولستوی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
همه می میرند
مهدی سحابی
سیدارتها
هرمان هسه
غروب بت‌ها
داریوش آشوری
بارون درخت‌نشین
ایتالو کالوینو
منتخب مکالمات
کنفوسیوس .
مائده‌ های زمینی
آندره ژید
درمان شوپنهاور
اروین د. یالوم
هنر عشق ورزیدن
اریک فروم
تهوع
ژان پل سارتر
ژان کریستف (جلد ۲)
رومن رولان
زوربای یونانی
محمود مصاحب
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
پاستیل‌های بنفش
کاترین اپل‌گیت
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم

نظرات کاربران

Masahiro
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

لطفاً در بی‌نهایت قرار دهید. سپاسگزارم

زمان

۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۷۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۷۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان