دانلود کتاب صوتی روانشناسی سلامت با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی سلامت

کتاب صوتی روانشناسی سلامت نوشتهٔ فیونا جونز و چارلز آبراهام و مارک کانر و ترجمهٔ فرهاد جمهری و مرتضی کشمیری و پیوند جلالی است. کامبیز خلیلی و افشین اعتماد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات پندار تابان آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی به مباحثی در روان‌شناسی کاربردی پرداخته است.

درباره کتاب صوتی روانشناسی سلامت

کتاب صوتی روانشناسی سلامت درمورد فرایندهای روان‌شناختی صحبت کرده است که رفتارهای مربوط به سلامت جسمی را شکل می‌دهند. با شنیدن این کتاب از تأثیرات عوامل روانی، شرایط اجتماعی و سبک زندگی بر سلامت و نحوهٔ پاسخ‌دهی افراد نسبت به بیماری‌ها مطلع خواهید شد. یکی از شاخه‌های جدید و فرعی رشتهٔ روان‌شناسی که گفته شده این‌روزها بسیار اهمیت پیدا کرده است، «روان‌شناسی سلامت» است. موضوع اصلی این رشته، تأثیر جنبه‌های سلامت و بیماری در زندگی است؛ همچنین تمرکز اصلی آن بر ایجاد رفتارهای سالم در افراد و ارتقا و حفظ سلامت است. از حوزه‌های دیگر موجود در این رشته می‌توان به پیشگیری از بروز بیماری‌ها و درمان آن‌ها اشاره کرد که به تأثیر عواملی مثل استرس و صفات فردی نیز توجه نشان می‌دهد. گفته شده است که روان‌شناسی سلامت نقش مهمی در بهبود سیستم‌های مراقبت از سلامت و سیاست‌گذاری‌های مرتبط با آن ایفا می‌کند. کتاب صوتی حاضر از تأثیر فرایندهای روان‌شناختی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن و جوارحی نظیر قلب و عروق گفته است.

نویسندگان این کتاب با ذکر این موضوع به این نکتهٔ مهم اشاره کرده‌اند که مداخلات روان‌شناختی می‌تواند شناخت، ادراک و رفتار را در انسان تغییر دهد و در نتیجه سلامت را بهبود بخشد. کتاب صوتی حاضر به ۵ بخش تقسیم شده و در هر بخش به موضوعاتی مثل «مبانی زیستی سلامت و بیماری»، «استرس و دستگاه ایمنی»، «مقابله و حمایت اجتماعی» و «رابطه با بیماران» پرداخته شده است. هر فصل از کتاب روان شناسی سلامت به تعریف موضوع موردبحث پرداخته و در پایان آن خلاصه‌ای از نکات اصلی، برای تثبیت یادگیری به شما ارائه شده است؛ این اثر گویا همچنین شامل مطالب جدیدی درمورد تغییرات رفتاری، نقش استرس، تاب‌آوری و حمایت اجتماعی و مراقبت از افراد مبتلا به بیماری مزمن است.

شنیدن کتاب صوتی روانشناسی سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی روانشناسی سلامت

«مقابله را می‌توان هم به عنوان یک متغیر موقعیتی و هم یک متغیر سرشتی در نظر گرفت. راهبردهای مقابله‌ای مختلفی شناسایی شده‌اند که معمولا می‌توان آن‌ها را با پرسش‌نامه‌های استاندارد مقابله اندازه‌گیری کرد. این مقیاس‌ها برای بررسی مقابله در پاسخ به موقعیتی خاص و آزمودن گرایش به استفاده از راهبردهای مقابله‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این راهبردها را اغلب در دسته‌بندی‌هایی مانند مقابله‌های هیجان‌مدار و مسئله‌مدار قرار می‌دهند. مقابلهٔ سرکوبگرانه شکلی از سبک مقابلهٔ اجتنابی است که تبعاتی منفی برای سلامتی به همراه دارد. تمایز بین سبک‌های مقابله‌ای پایش و فروکاهی به رجحان‌های افراد در فرایند‌های پردازش اطلاعات بازمی‌گردد که برای کمک به طراحی راهبردهای انتقال اطلاعات پزشکی به بیماران سودمند است.

همچنین سبک‌های کلی شخصیت با راهبردهای مقابله‌ای مرتبط است. می‌توان راهبردهای مقابله‌ای را به عنوان میانجی رابطهٔ بین شخصیت و پیامدهای بهزیستی در نظر گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۶ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۷۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۶ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۷۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان