دانلود کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی (خلاصه کتاب) با صدای مسعود صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی (خلاصه کتاب) اثر ویتنی گودمن

دانلود و خرید کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی (خلاصه کتاب)

نویسنده:ویتنی گودمن
گوینده:مسعود صفری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ ویتنی گودمن و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مسعود صفری است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. شنیدن این خلاصه‌کتاب مساوی است با ترک وسواس همیشه مثبت بودن.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی

با مطالعه این خلاصه‌کتاب می‌آموزید که مثبت‌اندیشی سمی را کنار بگذارید!

«مثبت فکر کن!» ای کاش به همین سادگی بود. ای کاش، مثبت‌اندیشی می‌توانست تمام احساسات منفی را از بین ببرد و موفقیت و خوشبختی را تضمین کند. در آمریکا، این دروغی است که بسیاری از مردم، آن را باور کرده‌اند و از قضا، این فشار دائمی برای مثبت‌بودن، حال‌مان را بدتر هم کرده است.

ویتنی گودمن درمانگر حوزهٔ ازدواج و خانواده است که علیه مثبت‌اندیشی سمی فعالیت می‌کند. او در اواسط دهه بیست زندگی‌اش، از اینکه همیشه تظاهر به خوشحالی کند، به تنگ آمده بود و به‌عنوان یک درمان‌گر، خیلی زود متوجه شد که هدایت مراجعه‌کنندگان به‌سمت عواطف و تفکرات مثبت، کاملاً بی‌تأثیر است. ما، به‌طور مدام از خودم می‌پرسیم که: «چرا نمی‌توانیم دربارهٔ احساسات‌مان صادق باشیم؛ و اگر انواع خاصی از مثبت‌گرایی، عملاً مضر باشند، آنگاه چه کار باید کنیم؟!»

تصور کنید، همین‌حالا به شما اطلاع دهند که از شغلتان برکنار شده‌اید. طبیعتاً ناراحت خواهید شد؛ حتی ممکن است آن‌قدر عصبانی شوید که اگر کاردی هم به جسمتان بزنند، خون از رگ‌هایتان بیرون نمی‌زند. حالا باید چه کاری انجام دهید؟ چگونه اجاره‌ٔ سر ماه را پرداخت خواهید کرد؟ تکلیف قسط‌هایتان چه می‌شود؟ باید به‌دنبال چه کاری بگردید؟ در این مواقع، به احتمال فراوان، هیچ‌گونه ایده‌ای از خود ندارید.

شاید درددل با یک دوست، حالتان را کمی بهتر کند؛ آن‌وقت کمی آرام می‌شوید و می‌توانید برای آینده‌تان، تصمیم بهتری بگیرید. درحال‌حاضر، چیزی که نیاز دارید، کمی حمایت و تأیید است؛ چون با خود فکر می‌کنید که حقتان خورده شده و دیگران نیز باید این مسئله را تصدیق کنند. با این فرض، به دوستتان می‌گویید: «از شغلم برکنار شدم.»

اما این گفت‌وگو، آن‌گونه که پیش‌بینی کرده بودید، پیش نمی‌رود. او برمی‌گردد و به شما می‌گوید: «قطعاً می‌تونست از این هم بدتر بشه. حداقل حالا دیگه کلی وقت آزاد داری. بهش به‌عنوان یه تجربه جدید نگاه کن!» خب، حالتان بهتر شد؟ اگر بدتر نشده باشد، بهتر هم نشده است. پاسخ دوستتان، نمونه‌ٔ کلاسیکی از یک مثبت‌اندیشی سمی تلقی می‌شود.

متأسفانه، این نوع گفت‌وگوها، همیشه اتفاق می‌افتند. وقتی شما مشکل خود را با کسی در میان می‌گذارید، آن‌ها سعی می‌کنند که شما را به سمت دیدن نیمه پر لیوان سوق دهند. البته به‌هیچ‌وجه قصد ‌و نیت بدی ندارند؛ با این حال، این نوع از واکنش‌ها منجر به ایجاد سوءتفاهم در شما و فاصله‌گرفتن از آن اشخاص خواهد شد.

حتی ممکن است حالتان بدتر از قبل شود. مثبت‌اندیشی سمی، چنین تأثیراتی را در بر دارد. اصلاً به همین دلیل است که به آن، «سمی» می‌گویند.

خلاصه‌‌کتاب مثبت‌اندیشی سمی می‌خواهد حقیقت این نوع مثبت‌اندیشی را آشکار کند و پادزهر آن را نیز در اختیار شما قرار دهد. هدفش این است که فارغ از تأثیرات مثبت‌گرایی غیراصیل، با ارائه راه‌حل‌هایی عملی، حامی یکدیگر باشیم و به سمت داشتن زندگی رضایت‌بخش‌تری قدم برداریم.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی مثبت اندیشی سمی

«شاید در قدم اول، فهم این مسئله برایتان دشوار باشد. من، وقتی که تحقیقات خود را درباره این موضوع شروع کردم، از اینکه مثبت‌اندیشی سمی تا این میزان قدرتمند و فراگیر است، شوکه شدم. اما تأثیر این مسئله بر اجتماع، بسیار گسترده است و در رنجی که جوامع به‌حاشیه‌رانده‌شده هرروز تجربه می‌کنند، دست دارد.

نابرابری نژادی را مثال می‌زنیم. در فرهنگ مثبت‌گرا، مردمان رنگین‌پوست نباید زیادی خشمگین، منفی‌باف یا دلخور و ناهنجار باشند. همچنین، در چنین فرهنگی، انتظار بر این است که از کلیشه‌های مثبتی مانند «زن سیاه‌پوست قوی» تجلیل کنیم. شاید این باورها، آنقدرها هم بد نباشند؛ اما بهتر است که از خودتان بپرسید، چرا یک زن سیاه‌پوست باید قوی باشد؟ چرا قوی‌بودن برای یک زن سیاه‌پوست، ارزش و معیار محسوب می‌شود؟ چرا جامعه، چنین انتظاری از زنان سیاه‌پوست دارد؟

مشابه این مسئله را در برخورد با مهاجران نیز مشاهده می‌کنیم. از آن‌ها انتظار می‌رود که سپاس‌گزار باشند؛ آن‌ها جرئت شکایت‌کردن ندارند. اگر مهاجران خرسند نباشند؛ آنگاه، واکنش جامعه این خواهد بود که باید به همان‌جایی که از آن آمده‌اند، برگردند. همه موظف هستند که با یکدیگر کنار بیایند و هم‌دیگر را دوست بدارند؛ چرا که دنیا جایی برای منفی‌نگری نیست.

ما همواره شاهدیم که از شادی و مثبت‌اندیشی در جوامع رنگین‌پوست و در میان مهاجران، به‌عنوان سلاح استفاده می‌شود. در واقع، معمولاً از طریق واکنش‌هایی مانند «آیا همه ما نمی‌توانیم بی‌چون‌وچرا یکدیگر را دوست داشته باشیم؟» و «همه ما، یک نژاد انسانی هستیم»؛ برای ساکت‌کردن و قطع گفتگو درمورد نژادپرستی به نفع «خوشبختی» و انسجام بیشتر استفاده می‌کنند.

مشکل این است که ما فقط شادی و آسایش یک گروه را در اولویت قرار می‌دهیم؛ درحالی‌که گروه دیگر را نادیده می‌گیریم. ما عملاً می‌گوییم: «متأسفم که صدمه دیده‌اید؛ اما منفی‌گرایی و واکنش شما به نژادپرستی، واقعاً مرا آزار می‌دهد؛ ممکن است که دیگر این بحث را پیش نکشید؟»

امروزه، نژادپرستی و سایر اشکال ستمگری، به مجموعه‌ای از انتخاب‌های فردی تقلیل یافته است. اگر کسی نمی‌تواند در این دنیا موفق شود، به این دلیل است که به اندازه کافی تلاش نمی‌کند. احتمالاً این افراد، بیش از حد منفی و بیش از حد عصبانی‌اند؛ به اندازه کافی حرفه‌ای نیستند؛ بیش از حد شکایت می‌کنند؛ سپاسگزار نیستند و نمی‌توانند با دیگران کنار بیایند.

اشاره به هر نقصی در سیستم، اغلب به‌عنوان اختلاف عقیده تلقی می‌شود. ما به هرگونه نگرش مثبتی که هنجارها را حفظ کند، پاداش می‌دهیم؛ زیرا مثبت‌بودن بدین معنا است که چگونه سیستم‌ها را (علی‌رغم نواقصی که دارند) حفظ کنیم؛ یا اینکه چگونه به هر قیمتی، آرامش را در سطح اجتماع، برقرار نگه داریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۸ دقیقه

حجم

۲۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۸ دقیقه

حجم

۲۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان