دانلود کتاب صوتی ایگو دشمن شماست با صدای محمد امرایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایگو دشمن شماست اثر رایان هالیدی

دانلود و خرید کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

معرفی کتاب صوتی ایگو دشمن شماست


کتاب صوتی ایگو دشمن شماست نوشتهٔ رایان هالیدی و ترجمهٔ شایان تقی نژاد است. محمد امرایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر به‌شیوه‌ای الهام‌بخش و درعین‌حال عملی، به خواننده می‌آموزد چگونه ایگو، هیولای درونش را مهار و بر موضوعات ارزشمند تمرکز کند.

درباره کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

رایان هالیدی در کتاب صوتی ایگو دشمن شماست بیان می‌کند که هر جایی که هستید و هر کاری که می‌کنید، بزرگ‌ترین دشمنتان درون خود شما زندگی می‌کند؛ ایگویتان. ایگو بخشی طبیعی از هویت کسانی است که برای رسیدن به موفقیت، جاه‌طلب، بااستعداد، پرانگیزه و توانمند هستند؛ درست همان خصیصه‌ای که ما را کارآفرینی متفکر، عمل‌گرا، خلاق و خوش‌آتیه می‌کند؛ همان که انگیزهٔ ما برای فتح قله‌های موفقیت است و ما را در برابر همین جنبهٔ تاریک‌تر روانمان آسیب‌پذیر می‌کند. کتاب صوتی ایگو دشمن شماست دربارهٔ ایگو به‌معنای فرویدی آن نیست. فروید عاشق توضیح مفهوم ایگو با تشبیه بود. در نگاه فروید ایگوی ما سوار بر اسبی می‌تازد؛ امیال ناخودآگاه ما نمودی از این اسب است و خودِ ایگو سعی می‌کند زمام آن امیال را در دست بگیرد. از طرف دیگر، منظور روان‌شناسان مدرن از واژهٔ «خودپرست»‌ کسی است که به خودش بیش از حد توجه می‌کند و به دیگران بی‌اعتناست. تمام این تعاریف نسبتاً درست است، ولی بدون درنظرگرفتن وضعیت بالینی، ارزش چندانی ندارد. کتاب‌های تاریخ پر از داستان نابغه‌های پرمشغله و رؤیاپرداز است؛ نابغه‌هایی که با نیروی ناب و کمابیش غیرمنطقی‌ خود، دنیا را مطابق تصویر ذهنی خود از نو ساخته‌اند، اما اگر تاریخ را بگردیم، آدم‌های تاریخ‌سازی را می‌یابیم که در هر لحظه با ایگوی خود جنگیده‌اند. آن‌ها کسانی‌اند که از بودن در کانون توجه گریخته‌اند و اهداف والای خود را بر عطش شهرت ترجیح داده‌اند. رایان هالیدی در این کتاب از اندیشه‌های مکتب رواقیان و از تمام متفکران بزرگ جهان باستان و اندیشمندان دوران‌های گذشته تأثیر گرفته است. 

شنیدن کتاب صوتی ایگو دشمن شماست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با تعریفی جدید و درستی از ایگو آشنا شوید و شیوهٔ جدیدی برای زندگی خود بیابید، این کتاب را گوش کنید.

درباره رایان هالیدی

رایان هالیدی یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان و علاقه‌مند به مکتب فلسفی رواقی است. کتاب‌های او از جمله «انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند»، «ایگو دشمن است»، «روزنگار رواقی‌گری» و «سکون کلید است»، جزو کتاب‌های پرفروش بوده و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است. کتاب‌فروشی او با نام «رواق نقاشی‌شده»، در خیابان تاریخی بستروپ در ایالت تگزاس در آمریکا واقع شده است.

بخشی از کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

« «اشتیاق»! همه‌چیز به اشتیاق مربوط می‌شود. اشتیاق خودتان را بجویید و بیابید. با اشتیاق زندگی کنید و با اشتیاقتان به دنیا الهام ببخشید.

مردم به جشنوارهٔ برنینگ‌من می‌روند تا اشتیاق به دست آورند، نزدیک آن باشند و آتش اشتیاقشان را دوباره بیفروزند. این موضوع دربارهٔ سخنرانی‌های تد و جشنوارهٔ بزرگ جنوب از جنوب غربی و هزاران رویداد، مراسم مراقبه و همایش نیز صدق می‌کند که به‌ادعای برپاکنندگانشان، از اشتیاق، یعنی مهم‌ترین نیروی زندگی قدرت می‌گیرد. البته نکته‌ای نیز هست که آن‌ها به شما نمی‌گویند: شاید اشتیاق همان نیرویی باشد که مانع قدرت‌گرفتن، تأثیرگذاری یا موفقیت شما بشود؛ چون اغلب، با اشتیاق و نه به‌خاطر آن شکست می‌خورید.

زمانی، در اوایل راه فعالیت سیاسی النور روزولت،‌ شخصی دربارهٔ اشتیاق روزولت به بخشی از قوانین اجتماعی صحبت کرده بود. قصد این شخص تمجیدکردن از رزولت بود؛ ولی پاسخ النور روشنگرانه بود. گفت: «بله. شک نکنید که حامی این جنبشم؛ ولی گمان نمی‌کنم "مشتاق" کلمه‌ای باشد که دربارهٔ من صدق کند.»

او در جایگاه زنی نجیب،‌ موفق و صبور، در زمانی که خاکستر فضایل صلح‌جویانهٔ ویکتوریایی هنوز داغ بود، در وجودش نیرویی ورای اشتیاق داشت. روزولت هدفمند بود. راه و مقصدش را می‌شناخت و محرکش در این مسیر، نه اشتیاق، بلکه خرد بود.

از طرف دیگر، جورج دابلیو بوش،‌ دیک چینی و دونالد رامسفلد مشتاق حمله به عراق بودند.‌ کریستوفر مک‌کندلس وقتی به‌سوی طبیعت بکر آمریکا می‌رفت، در اشتیاق می‌سوخت. همین‌طور رابرت فالکون‌اسکات شیدای سیروسیاحت در قطب شمال بود؛ مانند بسیاری از کسانی که در فتح فاجعه‌بار اورست در سال ۱۹۹۶ شرکت کردند. آن‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای اعزام‌شدن به این صعود، لحظه‌ای گرفتار احساسی شدند که اکنون روان‌شناسان نام «جنون هدف»‌ را روی آن گذاشته‌اند. نوآوران و سرمایه‌گذاران سِگ‌وِی تصور می‌کردند دستگاه شگفت‌انگیزی را در دست دارند که دنیا را تغییر می‌دهد. به همین دلیل هم داروندارشان را صرف تبلیغ این دستگاه کردند. بی‌شک، تمام این افرادِ مستعد و باهوش، اعتقاد راسخی به کارشان داشتند. همچنین، بدیهی است که نمی‌توانستند مخالفت‌ها و نگرانی‌های واقعیِ افراد پیرامونشان را درک کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان