دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴ با صدای علی تاج‌میر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی ۱۹۸۴

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۶۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ۱۹۸۴

بعد از شهرتی که کتاب «قلعه حیوانات» برای جورج اورول به ارمغان آورد، ۱۹۸۴ شاهکار وی به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید و به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده‌است.

این اثر که همیشه جزء ده رمان برتر قرن بیستم شناخته شده و طبق نظرخواهی از خوانندگان مجلۀ تایم به عنوان برترین رمان در طول تاریخ انتخاب شده، رمانی است که مانند «قلعه حیوانات»، پس خوانده شدن، همیشه با شما خواهد بود. 

 درباره کتاب صوتی ۱۹۸۴

داستان این اثر، در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما جورج اورول ۳۵ سال قبل از آن و در سال ۱۹۴۹ آن را نوشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی تمام شده بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد.

وینستون اسمیت یک کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش به شدت طبقاتی است و به شدت همه زندگی مردم را زیر نظر دارد. هیچ‌کس هیچ‌جا تنها نیست، تمام حرکات و رفتار آدم‌ها ثبت و ضبط می‌شود، حق عاشق شدن ندارند، حق ازدواج ندارند، مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه ندارند مگر آنچه حزب می‌گوید و حق تشکیل محافل دوستانه ندارند، مگر این که در آن سخن از حکومت باشد.

فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و ترسناک جامعه در رمان «۱۹۸۴» در جریان است. در یک جمله، انسان بودن در جامعه‌ای که اورول توصیف می‌کند، جرم و داشتن عواطف انسانی گناه است.

در رأس این حکومت، فردی است که مردم جز نامی از او نشنیده‌اند و حتی در وجود او هم شک است اما چنان او را می‌پرستند که خدا را. وزارت‌خانه‌ها و نهادهای این کشور هم عجیب‌اند و همه‌شان کاری را انجام می‌دهند که بر خلاف نام و وظیفه‌شان است. در میان این جامعه عجیب، وینستون اسمیت ۳۶ ساله که مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد و افکار آزادی‌خواهانه‌اش را در آن می‌نویسد، دست به کارهای ممنوعه می‌زند، عشق، تفکر، قرارهای پنهانی و مبارزه.

اورول این کتاب را در واقع برای اخطار به غرب در مورد گسترش کمونیسم نوشت، اما داستان این اثر را می‌توان تا حدود زیادی به شرایط حاکم بر تمام جوامع تحت سلطۀ حکومت‌های استبدادی تعمیم داد؛ در واقع یعنی هر کسی گمان می‌کند که کتاب برای عصر او نوشته شده و می‌تواند از هر صفحه‌ی کتاب چندین مصداق برای زندگی امروزی‌اش پیدا کند.

شاید تازگی ابدی این اثر به ما می‌آموزد که در قرن‌های بعد هم چیزی عوض نخواهد شد. «۱۹۸۴» یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان است که تأثیر زیادی در فرهنگ عامه و رسانه‌ای جهان گذاشته است. رمانی در ژانر تخیلی، سیاسی و اجتماعی، که شاید خواندنش سخت باشد ولی به همان اندازه لذت‌بخش نیز خواهد بود.

شنیدن کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به رمان‌های سیاسی و اجتماعی علاقه دارید شنیدن این اثر جذاب و تاثیرگذار را با صدای علی تاج‌میر به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُورج اوروِل، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جورج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت.

«هوای تازه» آخرین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی قلعه حیوانات را آغاز کرد.

اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش قلعه حیوانات و رمان «۱۹۸۴» می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

بینوایان
ویکتور هوگو
صد سال تنهایی
گابریل گارسیا مارکز
ابله
فئودور داستایفسکی
شب‌های روشن
فئودور داستایفسکی
پیرمرد و دریا
ارنست همینگوی
بیگانه
آلبر کامو
عقاید یک دلقک
هاینریش بل
کوری
کیومرث پارسای
۱۹۸۴
جورج اورول
قمارباز
فئودور داستایفسکی
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
برادران کارامازوف (جلد اول)
فئودور داستایفسکی
طاعون
آلبر کامو
قلعه حیوانات
جورج اورول
جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ
سقوط
آلبر کامو
چشم هایش
بزرگ علوی
جنایت و مکافات
فئودور داستایفسکی
خوشه‌های خشم
جان اشتاین‌بک
انسان در جستجوی معنا
امیر لاهوتی
مغز خنیاگر
مهدی خواجوی
آقایان علیه آقایان
صفورا رهبری
گالری اجساد
حسن بلاسم
خشنودی
ربکا ری
کافه خیابان گوته
حمیدرضا شاه آبادی
تلخ و شیرین
سوزان کین
رام کردن ذهن سرکش
فیث جی. هارپر
سال گمشده خوآن سالواتی یرا
پدرو مایرال
حیاط شیطان
ایوو آندریچ
زمستان در سوکچو
الیزا سوآ دوسپن
سین سوگ، عین عشق
غزاله صدر
روان شناسی شجاعت
جولیا یانگ
فرصت دوباره
گلی ترقی
گربه صفتی
جان گری
شاهدان عروس
دیدیه ون کولارت
هیروشیما
جان هرسی
آرایش دشمن
املی نوتومب
ایرانی تر
نهال تجدد
اگنس
پتر اشتام
عقاید یک دلقک
هاینریش بل

نظرات کاربران

غزاله رفیعی
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

خیلی ممنون از طاقچه عزیز برای هدیه های بسیار گزانقدرش ممنون درضمن خوانش گوینده از نگاه من عالی بود... من اصولا این تیپ کتابها رو نمیخونم ولی اینقدر زیبا خواندند (البته نشان از ترجمه ی قوی و خوب کتاب دارد)

- بیشتر
OM ID
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

خیلی خیلی از طاقچه ممنونم به خاطر کتابهای رایگانی که در نوروز به ما هدیه میدهد خیلی به گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک میکنید

کتابنخون طاقچه
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

سپاس از طاقچه عزیز؛ در این چار سالی که این نرم افزار رو نصب کردم کتابهای خیلی زیاد و ارزشمندی به مناسبت های مختلف چه از بخش کتاب هدیه چه بخش گردونه از اینجا هدیه گرفتم، از بین چار نرم

- بیشتر
بید مجنون
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

من این کتابو خوندم هر کسی نخونده باید بخونش از بهترین کتابای دنیاس و خیلی چیزا بهت یاد میده کتابای اورول از اندک کتاب هایی هست که ارزش خوندن چند باره داره سپاس طاقچه 🙏🌺💖

a.i98
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

طاقچه جان سیزده بدر رو بترکون با یه کتاب خیلی خاص یا هم یه کتاب زیر صد تومن به انتخاب خودمون یا بن خرید کتابی چیزی

maryam mafakheri
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

ممنون از طاقچه که دست و دل بازانه با اهدای کتاب در جهت افزایش فرهنگ کتاب خوانی می کوشد.


۱۴۰۰/۰۱/۱۲

این همه گفتند کتاب زرد هدیه میدید [ که بیراه هم نبود] ولی باید انصاف داشته باشیم و برای این کتاب تشکر کنیم😉

💚Book lover💚
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

سپاس از طاقچه بابت این هدیه.مدتها بود میخواستم این کتاب رو تهیه کنم و بخونم ولی بلطف شما نسخه صوتی رو گوش میدم و لذت میبرم💖💖💖ممنونم😊

sourina
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

من از شنیدن این کتاب با همچین گویندگی نهایت لذت را دارم می برم. با تسلط قوی و با حس می خونن. اینکه بقیه می گن چقدر بدهه گویندگی ایشون رو رد می کنم چون تعصبانه دارن نظر می دن.

Eli
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

من نسخه ی فیزیکی این کتاب و حتی فیلمش رو دیدم ، اما کتاب به مراتب برام جذاب تر از فیلم بود؛ چون جزییات رو به خوبی بیان کرده بود، هر چند که گاهی انقدر دردناک و تلخ می شد

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۶۵۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۶۵۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۴۰%
تومان