دانلود کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر با صدای محسن خدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر اثر جون. ا پرایس

دانلود و خرید کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر

نویسنده:جون. ا پرایس
گوینده:محسن خدری
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۴.۰از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر

کتاب صوتی فهم فلسفه؛ اندیشه معاصر یکی از سه جلد کتاب از مجموعه‌ی «فهم فلسفه» است. عناوین دیگر این مجموعه عبارتند از: «اندیشه در روزگار باستان و دوره‌ یونانی‌مآبی» و «فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد». این کتاب به تحلیل و معرفی فیلسوفان پس از انقلاب صنعتی می‌پردازد این کتاب نوشته فیلسوف بزرگ جون ا.پرایس است. ای کتاب با ترجمه رضا علیزاده منتشر شده است.

درباره کتاب فهم فلسفه اندیشه معاصر

انقلاب صنعتی در اواسط قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، دوران تغییرات چشمگیر در زمینه‌ی فن‌آوری، اجتماع، سیاست و فرهنگ بود. تقریبا همه‌ی وجوه زندگی روزمره و از جمله اندیشه‌ی فلسفی زمان تحت تاثیر این دگرگونی‌ها قرار گرفت. تا پیش از انقلاب صنعتی، اکثر جمعیت جهان روستایی بود. حال آن‌که در اواسط قرن نوزدهم بیش از نیمی از مردم کشورهای صنعتی در شهرها زندگی می‌کردند. انقلاب طبقه‌ی جدیدی از کارگران تنگدست به‌وجود آورده بود که مجبور به زندگی در زاغه‌های اجاره‌ای پرجمعیت در اطراف کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بودند. رشد صنعت و افزایش جمعیت شهرها مشکلاتی برای برخی از افراد که مالک زمین بودند، پدید آورد. برای روشن شدن این موضوع به رفت‌وآمد خود از از خانه به دانشگاه یا سرکار فکر کنید. جاده‌ای که شما در آن رانندگی می‌کنید، زمانی یک مزرعه بوده است. وقتی جامعه تصمیم گرفت این جاده را احداث کند، احتمالا پیشنهاد کرد که زمین را به قیمت عادلانه از مالک آن خریداری کند. اگر مالکان تصمیم می‌گرفتند زمین‌هایشان را نفروشند، جامعه می‌توانست آن‌ها را مجبور به ترک آن کند و بهای آن را به قیمتی که معقول تشخیص داده بود یا براساس ارزش منصفانه‌ی بازار بپردازد. این‌جا دو اصل را در کار می‌بینیم. اولین آن‌ها اصل حقوق فردی است (حق مالک زمین برای گرفتن غرامت عادلانه‌ی زمین خود) که باید محفوظ باشد. اصل دوم این است که خیر اکثریت بر خیر هر فرد اولویت دارد. این فلسفه‌ی سودباوران است: «خوشبختی برای بیشتر مردم». تاسف‌آور است که مزرعه‌داران، خانه و زمین خود را از دست می‌دهند، اما بنا به نظر سودباوران خیر اکثریت بر خیر تک‌تک افراد الویت دارد. اصل «بزرگ‌ترین خوشبختی» سودباوران، زاده‌ی انقلاب صنعتی بود و این‌بار «جرمی بنتام» فیلسوف بریتانیایی این اصل را ارائه داد.

فیلسوفان در طول قرن‌ها پرسش‌های دشوار و محققانه‌ای طرح کرده بودند: «من کیستم؟»، «آیا زندگی معنایی دارد؟»، «آیا خدایی وجود دارد؟» و ... پاسخ‌هایی که برای این پرسش‌ها اندیشه شد، زیربنای نظام‌های بزرگ فلسفی غرب شد. با این حال جنبشی به نام فلسفه‌ی تحلیلی در جهان غرب شکل گرفت که این نظام‌های عریض و طویل اندیشه را رد می‌کرد. فیلسوفان تحلیلی به فیلسوفانی که به مردم می‌گفتند چگونه باید رفتار کرد، یا حتی بدتر از آن، فیلسوفانی که درمورد طبیعت انسان نظر می‌دادند یا با دیده‌ی تمسخر می‌نگریستند. در نظر این متفکران تنها وظیفه‌ی فلسفه، روشن کردن معنای زبان است. آن‌ها از حدسیات درمورد واقعیت، کائنات یا معنای زندگی سر باز می‌زدند، زیرا بر این اعتقاد بودند که هیچ‌کس نباید در توضیح چیزی بکوشد که زبان نمی‌تواند به روشنی بیان کند.

فیلسوفان تحلیلی می‌خواستند فلسفه را محدود به تحلیل زبان کنند. آن‌ها همچنین از رابطه‌ی میان جهان تجربه‌ی روزمره و جهان طبیعی به خوبی آگاه بودند، اما گمان می‌کردند که می‌شود این معما را با تحلیل منطقی و موشکافانه‌ی زبان حل کرد. پدیدارشناسان با چنین دیدگاه‌های محدودی از زبان مخالف بودند و مسیر فلسفی متفاوتی را در پیش گرفتند. هرقدر که فیلسوفان تحلیلی کار خود را بر روی شفاف کردن هرج‌ومرج زبان و اندیشه‌ی مبهم، از آن دست که در ماءالطبیعه رایج است، متمرکز کرده بودند، پدیدارشناسان عملا زبان پیجیده و انتزاعی را تشویق می‌کردند. پس از آن‌ها اگزیستانسیالیسم در پاریس و پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. آن‌ها بر این اعتقاد بودند که ما ذات خود را از طریق آزادی انتخاب و مسئولیت اخلاقی خلق می‌کنیم. در مقام انسان ما از آزادی تصمیم‌گیری برخورداریم که چگونه زندگی کنیم.

این کتاب در هفت فصل به بررسی و معرفی فیلسوفان سودباور، فردیت، فلسفه‌ی فرآیند و تحلیلی، پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم می‌پردازد.

شنیدن کتاب فهم فلسفه، اندیشه معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۱۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۱۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان