دانلود کتاب صوتی جهنم بهشت با صدای شکوفه مخدومی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جهنم بهشت اثر جومپا لاهیری

دانلود و خرید کتاب صوتی جهنم بهشت

انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۹از ۵۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جهنم بهشت

کتاب صوتی جهنم بهشت داستانی زیبا نوشته جومپا لاهیری، نویسنده مشهور و موفق هندی آمریکایی است که با ترجمه امیر شیرپور و صدای شکوفه مخدومی می‌شنوید. این داستان درباره آشنایی مردی بنگالی در آمریکا با خانواده‌ای بنگالی است که زندگی هر دو را تغییر می‌دهد. 

داستان جهنم بهشت از کتاب خاک غریب انتخاب شده است. این کتاب مجموعه داستان‌های کوتاه لاهیری است که عموما از موضوعاتی مانند مهاجرت و مسائل پیرامون آن صحبت می‌کند.  

درباره کتاب صوتی جهنم بهشت

جهنم بهشت، داستان پراناب چاکرابورتی است. جوانی که از کلکته برای تحصیل به آمریکا آمده است و حالا سختی‌های غربت او را بر آن داشته که به موقعیتش در این کشور و امکاناتی که دارد پشت پا بزند و به هند برگردد. در یکی از روزها که در نهایت ناامیدی به شب می‌رساند با یک خانواده بنگالی آشنا می‌شود. مادر و پدری با یک فرزند کوچک که همدم و همراه پراناب می‌شوند و نمی‌گذارند تنهایی، غربت، نداشتن هیچ دوستی و ... بیش از این به او آسیب برساند و اندوهش را بیشتر و شرایطش را سخت‌تر کند. 

داستان از زبان دختر کوچک خانواده روایت می‌شود. دختری که پراناب را عموی خودش می‌داند و از حضور او در خانه‌شان خوشحال است. پراناب برای سرگرمی دختر کوچک کارهای زیادی می‌کند. حرف‌های زیاد و داستان‌های جذابی دارد که بزند و در حضور او، مادر دخترک هم خوشحال‌تر است. 

بعد از گذشت چندین سال، پراناب با دختری آمریکایی آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد ازدواج کند. هرچند پدر و مادرش از این تصمیم او به وضوح جا خورده‌اند و دوست ندارند پسرشان با یک آمریکایی ازدواج کند، اما او تصمیم قطعی‌اش را گرفته است. ناگهان همه چیز در خانواده دختر کوچک تغییر می‌کند. مادرش هم رفتاری سرد دارد؛ مشابه پدر و مادر پراناب را با او... اما داستان ادامه پیدا می‌کند.

جومپا لاهیری به خوبی توانسته است ماجرای یک زندگی را بیان کند. داستانی که از زبان یک دختر کوچک می‌شنویم. داستانی که جزئیاتی ریز و دقیق دارد و پر از مشاهده است. مشاهداتی بدون قضاوت. این نقطه اوج داستان است. هیچ قضاوتی در کار نیست ولی شنونده داستان به خوبی می‌تواند همه چیز را ببیند و خودش تصمیم بگیرد. این ویژگی البته در تمام داستان‌های جومپا لاهیری دیده می‌شود و به نوعی نقطه قوت کارهای او است. 

کتاب صوتی جهنم بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

جهنم بهشت، داستانی جالب است که برای تمام دوست‌داران داستان‌های کوتاه، جذاب است. اگر دوست دارید خودتان را به داشتن تجربه‌ای جدید از نویسنده‌ای هندی دعوت کنید، جهنم بهشت انتخاب خوبی برای شما است.

درباره جومپا لاهیری 

جومپا لاهیری (Jhumpa Lahiri) با نام اصلی نیلانجانا سودشنا ۱۱ ژوئیه ۱۹۶۷ در لندن از پدر و مادری هندی متولد شد. او نویسنده برنده جایزه ادبی پولتیزر در سال ۲۰۰۰ است و یکی از کتاب‌های او نیز، بعدا به فیلم تبدیل شده‌اند.

خانواده او، زمانی که دخترشان سه ساله بود، به آمریکا مهاجرت کردند. پدرش کتابدار دانشگاه بود و مادرش هم علاقه بسیاری به این داشت که بچه‌هایش با فرهنگ بنگالی آشنا شوند. این است که زندگی او در دوران کودکی با سفرهایی به هند پر شده است. این خصیصه در داستان‌هایش نیز بازتاب پیدا کرده است. جومپا لاهیری در کالج برنارد، مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی گرفت و در دانشگاه بوستون در رشته‌های زبان انگلیسی، ادبیات خلاق و ادبیات تطبیقی فوق لیسانس گرفت. بعد هم در رشته مطالعات رنسانس مدرک دکترا گرفت. او در سال ۲۰۰۱ با آلبرتو ووروولیاس-بوش روزنامه‌نگار ازدواج کرد. آن‌ها دو فرزند به نام‌های اکتاویو و نور دارند و در بروکلین زندگی می‌کنند. 

باراک اوباما، در دوران ریاست جمهوری‌اش در آمریکا، جومپا لاهیری و پنج نفر دیگر را به عضویت كميته هنری و علوم انسانی درآورد و کار و فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده آنان سپرد.

از میان کتاب‌های جومپا لاهیری می‌توان به مجموعه داستان مترجم دردها اشاره کرد که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و سال بعد، جایزه ادبی پولیتزر را از آن خودش کرد. خاک غریب (مجموعه داستان)، همنام (رمان) و گودی (رمان) هم از جمله کتاب‌های پرفروش هستند. همنام در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و چند سال بعد در ساخت فیلمی به همین نام مورد اقتباس قرار گرفت. کتاب به عبارت دیگر نیز مجموعه‌ای از نوشته‌ها و یادداشت‌های لاهیری درباره یادگرفتن زبان جدید است. او که تصمیم گرفته بود زبان ایتالیایی بخواند، در این کتاب از تجربه غرق شدن در یک زبان و فرهنگ و دنیای جدید و لذت آموختن آن نوشته است.

عموم موضوعاتی که لاهیری در داستان‌هایش به آن‌ها می‌پردازد مهاجرت است. خانواده‌هایی که از هند به لندن و آمریکا مهاجرت کرده‌اند و این مهاجرت، تفاوت فرهنگی، دغدغه‌های والدین، مسائلی که با آن روبه‌رو می‌شوند، اهمیت فرهنگ کشور مبدا و تاثیر آن در زندگی فرزندانشان و ... در کتاب‌ها و آثار او بازتابی گسترده دارند. 

معرفی نویسنده
عکس جومپا لاهیری
جومپا لاهیری

ادبیات مهاجرت، هم‌چون خودِ مهاجرت یکی از پدیده‌های مناقشه‌برانگیز جهان معاصر است که بر سرِ چیستی و چگونگی آن اختلاف بسیاری وجود دارد، اما می‌توان آن را محل تلاقی فرهنگ‌‎ها و زبان‌هایی دانست که به نويسنده اجازه می‌دهد تا هويت جديد خود را رقم بزند. جومپا لاهیری یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگانی است که غالب آثار خود را با محوریت مهاجرت، اثرات آن و تلاش برای همسان شدن با جامعه‌ی میزبان نگاشته است.

نظرات کاربران

F.j
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

جهنم بهشت داستان تقابل بین سنت یا تجدد، عشق یا وفاداریه توی خانواده ی مهاجری که نه میتونن هندی بمونن و نه میخوان که امریکایی بشن! اولین بار توی دوران نوجوانی به وسیله ی سایت رنگی رنگی این داستان رو خوندم.

- بیشتر
اسما
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

اگر یکی از کتابهای جومپا لاهیری را بخوانید انگار همه کتابهایش را خوانده اید. محتوا و کاراکتر تمام داستانهایش مشترکند. این کتاب را توصیه نمیکنم.

nayereh
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

صدای گوینده جالب بود اما داستان ساده و خالی بود فیلم هندی که زود تهش جمع میشه در عنوان کتاب بی محتوا حساب میشه

amine
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

اثری دیگر از #جومپا_لاهیری بعد از شنیدن #مترجم_دردها، از این نویسنده، از آنجا که پرداختن او به موضوع بی‌هویتی، برایم جذاب بود، کنجکاو شدم اثر دیگری هم از او بخوانم، یا بهتر است بگویم، بشنوم. خوشبختانه یک کتاب صوتی دیگر هم در

- بیشتر
کتاب دوست
۱۳۹۹/۱۲/۰۴

این کتاب یکی از زیباترین داستانهایی بود که شنیده بودم و صدای گوینده به این زیبایی افزوده... تو این داستان نویسنده ک در واقع عضوی از یک خانواده سه نفر در مورد دلدادگی مادرش به یک مرد جوان که دوست

- بیشتر
Mohammad Nemati
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

قبل از هر چیزی از گویندگی عالی کتاب از خانوم خدومی متشکرم و صدای خوب ایشون باعث شد کتاب رو تو کم ترین زمان ممکن بشنوم ولی تنها نکته منفی این بود که انگار نفس کم می آوردن و یه صدای

- بیشتر
فاطمه فخاریان
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

بسیار زیبا بود با گویندگی عالی ممنونم🙏 خطر لو رفتن داستان..... درمورد زن و شوهر هندی که مهاجرت کردن امریکا و راوی داستان دخترشون هست و اون ها با یک جوان ۲۵ ساله هندی اشنا میشن و اون پسر جوان با زن

- بیشتر
Amir Ganjkhani
۱۴۰۳/۰۲/۱۰

جهنم بهشت: بازتابی از تجربه مهاجرت و هویت در قالب داستان‌های کوتاه جهنم بهشت اثر جومپا لاهیری، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که به کاوش در تجارب مهاجران هندی در ایالات متحده می‌پردازد. این اثر به واسطه پرداخت ظریف به موضوعات هویت،

- بیشتر
ماهی کوچولو
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

گویندگی کتاب واقعا خوب بود اگه بخوام به کسی توصیه کنم کتاب رو میگم اگر کتاب‌های زن محور علاقه دارند مطالعه کنند . اما اگر دنبال هیجان یا نتیجه خاصی هستید این کتاب روایت روزمرگی داشت و زندگی عادی هست

- بیشتر
کتاب خوان
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

همان طور که در معرفی کتاب اومده یکی از داستان های کتاب خاک غریب ... داستان در مورد جوانی که از کلکته برای تحصیل به آمریکا میره و با سختی های روبرو میشه که در کتاب به خوبی این مشکلات

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۳۰%
تومان