بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ملت عشق (خلاصه کتاب) | طاقچه
کتاب ملت عشق (خلاصه کتاب) اثر الیف شافاک

بریده‌هایی از کتاب ملت عشق (خلاصه کتاب)

نویسنده:الیف شافاک
امتیاز:
۳.۲از ۸۷ رأی
۳٫۲
(۸۷)
برای کسی که عاشق نیست، عشق فقط یک کلمه است.
کاربر ۵۷۱۸۹۶۶
عقل انسان مثل کودک گرسنه‌ای می‌ماند که باید معلومات را قاشق قاشق وارد دهانش کرد. اما نباید فراموش کنیم که بعضی غذاها هستند که هضم آن‌ها برای کودک سخت است. بعضی اطلاعات هستند که درک آن‌ها برای عقل دشوار است
هاشمی
فهم قرآن در چهار درجه ممکن است. اولین درجه معنای ظاهری آن است. درجه دوم معنای باطنی، درجه سوم، باطن باطن است. درجه چهارم آن قدر عمیق است که کلمات برای تعریف آن کافی نیست. شمس با اطمینان خاصی به حرف‌هایش ادامه داد: کسانی که فقط به شریعت نگاه می‌کنند و بعد از آن را نمی‌بینند، معنای ظاهری آن را می‌بینند. جماعت صوفیان، معنای باطنی آن را می‌خوانند. اولیاء باطن باطن را می‌دانند، درجه چهارم هم که مربوط به امامان و انبیاء می‌باشد. قاضی گفت: منظورت این است که یک صوفی معمولی، قرآن و احکام آن را بهتر از من که حاکم شرع هستم می‌داند.
💍
در حکومت عشق، کلمات بی‌تأثیرند. عاشق بی‌زبان است.
هاشمی
در برابر تغییراتی که خداوند سر راهت قرار داده مقاومت نکن، تسلیم آن‌ها شو. اجازه بده زندگانی، نه علیه تو، بلکه همراه با تو در جریان باشد. هیچ‌وقت نگو زندگی‌ام زیر و رو می‌شود. از کجا می‌دانی زیر زندگی‌ات از روی آن بهتر نیست
کاربر ۳۶۸۶۲۰۶
ساعتی دقیق تر از ساعت خدا وجود ندارد. نه یک ثانیه دیرتر و نه یک ثانیه زودتر. برای هر انسانی زمانی وجود دارد. یک زمان برای عشق، یک زمان برای مرگ.
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
تسلیم شدن در برابر حق، نه ضعیفی است و نه حقارت. برعکس چنین تسلیم شدنی قدرت و توان بالایی می‌خواهد، انسانی که تسلیم رضای حق شده است، زندگی در میان مشکلات را رها کرده و در سرزمینی امن زندگی می کند.
خلیلی
هیچ وقت باورهایتان را بت نکنید.
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
صوفی واقعی به کسی می گویند که حتی اگر مورد تهمت، افترا و غیبت قرار بگیرد، در مورد مردم کلمه‌ای حرف ناخوشایند نمی‌زند. صوفی عیب دیگران را آشکار نمی‌کند بلکه سعی می‌کند آنها را بپوشاند.
💍
در این دنیا همه چیز را نمی توان به سادگی در دو طرف یک خط قرارداد. شاید چیزهایی وجود دارد که به راحتی نمی‌توان آن ها را در دستهٔ سیاه و سفید و خوب و بد قرارداد شاید بعدی وجود دارد که در آن کلمات معنای خودشان را از دست می‌دهند.
💍

حجم

۱۲۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱۲۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد