بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آسوده گرایی | طاقچه
کتاب آسوده گرایی اثر گرگ مک کیون

بریده‌هایی از کتاب آسوده گرایی

نویسنده:گرگ مک کیون
انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۳.۷از ۱۵ رأی
۳٫۷
(۱۵)
قدرت ترانهٔ مناسب برای از بین بردن زحمت کار و روی ریتم افتادن را دست‌کم نگیرید.
da☾
فرقی نمی‌کند چه اتفاقی در زندگی برایتان افتاده است. هرچقدر هم که سخت باشد، هرچقدر هم که دردناک باشد، هرچقدر هم که قابل‌توجه باشد، در مقایسه با قدرت شما برای انتخاب کاری که می‌خواهید الان انجام دهید رنگ می‌بازد.
da☾
سعی کنید بر این نکته تمرکز کنید که در شروع یادگیری‌تان هرقدر که می‌شود، اشتباه کنید.
da☾
تدبیر غلطِ از جان مایه گذاشتن وقتی سعی می‌کنیم از همان ابتدای کار، برای یک هدف یا پروژه هرچه در توان داریم بگذاریم، در چرخه‌ای باطل گرفتار می‌شویم: حسابی خسته می‌شویم، بعد مدتی به خودمان استراحت می‌دهیم، بعد فکر می‌کنیم باید زمان ازدست‌رفته را جبران کنیم، پس دوباره با حداکثر توانمان تلاش می‌کنیم. مثلاً خود من دوستی داشتم که سخت تلاش می‌کرد تا طرح کسب‌وکارش را بنویسد. او یک روز آخر هفته تصمیم گرفت تمام زمانش را صرف این کار کند، مگر اینکه خواب باشد. او از جان مایه گذاشت. اما این کار به حدی خسته‌اش کرد که تا چند هفته حتی نمی‌توانست دربارهٔ طرحش فکر کند، چه برسد به اینکه آن را به کار ببندد. او می‌گفت: «وقتی حسابی تلاش کردم، مغزم به‌کلی قفل شد.»
بهاره مظاهری
در زندگی، اغلب همین اشتباه بوده است. وقتی شکست می‌خوردم، معمولاً به این دلیل نبود که تلاشم کافی نبوده، بلکه به‌خاطر این بود که بیش از حد تلاش کرده بودم. ما در زندگی شرطی شده‌ایم که باور کنیم برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، باید زیادی تلاش کنیم. در نتیجه مسائل را برای خودمان بیش از حد نیاز سخت می‌کنیم.
moham.madamin
یکی از دوستان من که زبان اسپانیایی تدریس می‌کند دیدگاه متفاوتی به این قضیه دارد. او که خودش دانشجویی ممتاز بوده (دارای مدرک دکترای حقوق از مدرسهٔ حقوق استنفورد و مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون)، به این نتیجه رسیده که در زمینهٔ یادگیری زبان، اشتباهات خجالت‌آور به تسریع یادگیری منجر می‌شوند. او از دانشجوهایش می‌خواهد تصور کنند یک کیسه حاوی هزار مهره دارند و هر بار که موقع صحبت اشتباه می‌کنند، یک مهره را درمی‌آورند، و وقتی کیسه خالی شود، به بالاترین سطح مهارت رسیده‌اند. پس هرچه این اشتباهات را سریع‌تر انجام دهند، پیشرفتشان سریع‌تر خواهد بود. آیا چیزی هست که قصد یادگیری‌اش را دارید اما به نظرتان کار عظیمی می‌رسد؟ یا کاری که می‌دانید به‌لحاظ شخصی یا حرفه‌ای برایتان حائز اهمیت است، اما به‌خاطر مسیر طولانی کسب تبحر در آن، جرئت شروعش را ندارید؟ این تمرین «کیسهٔ مهره‌ها» را با خودتان انجام دهید و سعی کنید بر این نکته تمرکز کنید که در شروع یادگیری‌تان هرقدر که می‌شود، اشتباه کنید.
بهاره مظاهری
اشتباهات مانند دومینو هستند: اثر انتقالی دارند. وقتی با یافتن مشکلات قبل از آنکه بتوانند آسیبی بزنند، ریشه را می‌زنیم، صرفاً مانع از سقوط اولین مهرهٔ دومینو نمی‌شویم بلکه از سقوط کل زنجیره پیشگیری می‌کنیم.
فرزانه رضایی
چیزهایی را که نمی‌توانید کنترل کنید، قبول کنید
da☾
وقتی بر نداشته‌هایتان تمرکز کنید، داشته‌هایتان را هم از دست می‌دهید. وقتی بر داشته‌هایتان تمرکز کنید، نداشته‌هایتان را به دست می‌آورید.
alireza
برای ساخت عادتی جدید، فقط باید به کاری که از قبل عادت به انجاش داریم توجه کنیم و سپس رفتاری جدید به آن بچسبانیم.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷

حجم

۵۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۵۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد