بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا کار می کنیم؟ | طاقچه
کتاب چرا کار می کنیم؟ اثر بری شوارتز

بریده‌هایی از کتاب چرا کار می کنیم؟

۳٫۵
(۱۲)
نود درصد بزرگسالان، در بیداری، نیمی از زندگی خود را در جاهایی می‌گذرانند که ترجیح می‌دهند نباشند و صرف کارهایی می‌کنند که ترجیح می‌دهند انجام ندهند.
SajjaD
به‌دست‌آوردن تلویزیون، اتومبیل و خانه، این نباید رؤیای آمریکایی باشد. حداکثر یک جور قاقا لی‌لی است. همهٔ آن‌ها قاقا لی‌لی‌اند. و اگر عاشق آن‌ها باشید -اگر وقتی‌که به آن‌ها می‌رسید، فکر کنید که این‌ها به‌خودی‌خود غایت‌اند- سرتان بدجوری کلاه رفته، زیرا اگر مراقب نباشی، این چیزها به جوایزی دل‌خوش‌کنک در مقابل فروش خودت یا ازدست‌دادن بخش مهمی از وجودت تبدیل خواهند شد
محمدحسن
نود درصد بزرگسالان، در بیداری، نیمی از زندگی خود را در جاهایی می‌گذرانند که ترجیح می‌دهند نباشند و صرف کارهایی می‌کنند که ترجیح می‌دهند انجام ندهند.
جواد
برای اینکه از کارمان احساس رضایت کنیم، باید هدفمان را باور داشته باشیم.
محمدحسن
کار متعهدانه عبارت است از انجام وظیفه با استفاده از حداکثر ظرفیت و توانایی -حرکت ورای بندهای قرارداد- حتی اگر هیچ‌کس آن کار را نبیند و برای فرد هیچ آورده‌ای نداشته باشد.
محمدحسن
هرچه بیشتر در قراردادها نوشته شود، در نبود آن قراردادها انتظار کمتری می‌توان داشت؛ هرچه بیشتر بنویسید، اعتماد کمتری خواهید داشت.
محمدحسن
اسپرینگستین، سوپراستار راک، در مصاحبه‌ای با مجلهٔ رولینگ استون همین مطلب را در مورد موفقیت چشمگیرش بیان کرد: من فهمیده‌ام که این موسیقی است که من را زنده نگه می‌دارد... موسیقی خون زندگی من است. دست‌کشیدن از موسیقی برای به‌دست‌آوردن تلویزیون، اتومبیل و خانه، این نباید رؤیای آمریکایی باشد. حداکثر یک جور قاقا لی‌لی است. همهٔ آن‌ها قاقا لی‌لی‌اند. و اگر عاشق آن‌ها باشید -اگر وقتی‌که به آن‌ها می‌رسید، فکر کنید که این‌ها به‌خودی‌خود غایت‌اند- سرتان بدجوری کلاه رفته، زیرا اگر مراقب نباشی، این چیزها به جوایزی دل‌خوش‌کنک در مقابل فروش خودت یا ازدست‌دادن بخش مهمی از وجودت تبدیل خواهند شد.
Hedieh :)
استعارهٔ «ببین از کجا می‌روند، بعد همان‌جا را پیاده‌رو بساز» مبتنی بر آن است که شواهد علمی باعث شکل‌گیری نظریه‌هایی است که افراد ارائه می‌دهند. اما استعارهٔ «اگر بسازی، خواهند آمد» آن است که نظریه‌ها شواهد علمی را شکل می‌دهند.
محمدحسن
شیلتز به دانشجویانش می‌گوید پس از چند سال آن‌ها حتی متوجه نمی‌شوند که دروغ‌گفتن و تقلب بخشی از کار روزانه‌شان شده است، چارچوب داوری‌شان تغییر خواهد کرد و ده‌ها تصمیم سریعی که هر روز می‌گیرند نه براساس درستی و غلطی، بلکه برمبنای سودآوری و قسردررفتن از زیر بار مسئولیت خواهد بود.
محمدحسن
دروغ‌های کوچک در برگه‌های گزارش روزانه عادتِ گفتنِ دروغ‌های کوچک را در پی دارد.
محمدحسن

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد