بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازیگری سینما | طاقچه
کتاب بازیگری سینما اثر مایکل کین

بریده‌هایی از کتاب بازیگری سینما

نویسنده:مایکل کین
امتیاز:
۴.۵از ۱۷۸ رأی
۴٫۵
(۱۷۸)
یک بار به من گفت که حسادت به یک بازیگر بالاترین تحسین نسبت به او محسوب می‌شود
Asma
اگر بخواهید ستاره سینما شوید، باید خود را خلق کنید.
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ
در صنعت سینما، تعداد کسانی که ترقی آن‌ها ناگهان متوقف می‌شود و از اذهان خارج می‌شوند به اندازه تعداد بازیگرانی است که می‌کوشند کلک بزنند و یا دشمن‌تراشی کنند. این‌گونه رفتار کردن معمولاً موفقیت‌آمیز نیست
هرگز
به شما گوش می‌دهد و هر کاری را که می‌کنید، هرقدر هم که کوچک باشد، ضبط می‌کند. تابه‌حال، چنین دلبستگی‌ای را دیده‌اید؟!
سارا
برای لحظه حال بازی کن؛ جاودانگی به خودی خود پیش خواهد آمد.
هرگز
موقعی وقت تلف می‌شود که بازیگر بی‌هدف آن را بگذراند.
زارع کمالی
وقتی حرکات فیزیکی نقش را در خانه تمرین می‌کنید، زیاد آن را پیچیده نکنید؛ زیرا که در صحنه فیلم‌برداری، باید بتوانید به دقت آن حرکات را در هر نمایی تکرار کنید.
زارع کمالی
برای فیلم‌برداری ممکن است تمریناتی وجود داشته باشد، ممکن هم است که وجود نداشته باشد. تصمیم در این مورد با کارگردان است. بنابراین، تا حدی که امکان دارد نقشتان را قبل از حضور در صحنه فیلم‌برداری آماده کنید.
زارع کمالی
اولین قدم در راه آماده‌سازی، یادگرفتن گفت و گوهای متن است و باید این کار به صورتی انجام پذیرد که بیان کردن آن‌ها مثل یک واکنش طبیعی باشد. برای این‌که گفت‌وگوهای فیلم‌نامه را یاد بگیرید، آن‌ها را زیر لب و در خلوت زمزمه نکنید. گفت وگوها را بلند بخوانید و تا جایی ادامه دهید که آن‌ها را متعلق به خود بدانید. اگر می‌خواهید در صحنه فیلم‌برداری غافلگیر نشوید، به صدا و خواندن خود گوش دهید. بهترین داوری در مورد صدایتان، این است که شما را قانع کند و اگر از نحوه بیان خود راضی نباشید، احتمالاً بازیگر مقابل و کارگردان هم از آن راضی نخواهند بود.
زارع کمالی
دستیار کارگردان برای حضور شما در محل فیلم‌برداری هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است، بنابراین، پس از ورود حتما خود را به او معرفی کنید، چون اگر هنوز شما را صدا نزده باشند، وظیفه او است که شما را سروقت برای حضور در صحنه فراخواند. همیشه آماده باشید که ممکن است شما را صدا بزنند. پرسه زدن سر صحنه بدون این‌که شما را فراخوانده باشند، توصیه نمی‌شود.
زارع کمالی

حجم

۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
۲۵,۹۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد