بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار | طاقچه
کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار اثر زهره خورشیدی

بریده‌هایی از کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار

امتیاز:
۴.۷از ۶۲ رأی
۴٫۷
(۶۲)
-صداقت... . این ویژگی چه در مرد باشد و چه زن، تضمین آینده ای روشن است.
ژوپیتر
اگر از کسی خطایی سر بزند، علاوه بر شخص خاطی، نفرات مرتبط با او هم مجازات می‌شوند. از این رو همه مراقب هستیم دیگری خطایی انجام ندهد. فرمانروای ما هرگز کاری که به ضرر مردمش باشد انجام نمی‌دهد حتی اگر مصلحت و سود خود در آن باشد.
bahare
این را بدان که اولین قدم در فرمانروایی، صداقت است. چه فرمانروای این قصر باشی چه فرمانروای خانه ات. هرگز دروغ نگو. به یاد داشته باش حسد و دروغ آتش به زندگی و آرزوهایت می‌زند و تو را از داشتن سعادت و آرامش محروم می‌کنند.
ژوپیتر
نباید دست از تلاش برداری و برای بهتر شدن امورت همواره سرسخت و ثابت قدم باش.
ژوپیتر
-شاهزاده خانم من فقط می‌دانم اگر مردی یافت شود که رفتار و اخلاقش مورد تایید باشد؛ اگر شما را دوست بدارد برایتان هر کاری می‌کند. اگر شما را نخواهد هیچ گاه به خود اجازه نمی‌دهد به کسی ظلم کند که او را دوست می‌دارد. با این حال اگر چنین مردی را یافتید و دانستید شما را نمی‌خواهد فکر می‌کنم او نیز شایسته محبت شما نیست. ولی اگر نداستید که به شما علاقه دارد یا خیر؛ کمی‌درنگ کنید. شخصی امین را واسطه قرار دهید تا نظر او نسبت به خود را مطلع شوید.
کاربر ۵۲۹۳۴۵۱
تو همیشه برایم یک تکیه گاه و دوست خوب بودی و هر وقت دلتنگ مادر می‌شدم یادم می‌آمد که آغوش تو مانند مادرم گرم است. بیشتر از هرچیز، بخاطر این هدیه زیبا که در کودکی به من دادی سپاسگزارم.
Ghazal
صداقت در گفتار و رفتار می‌تواند تو را خوشبخت کند. از فرش به عرش رسیدنتان در گروی تلاش هر دوی شما بوده است.
کاربر ۸۱۰۵۰۵۴

حجم

۱۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۱۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد