بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افسردگی نهفته | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

بریده‌هایی از کتاب افسردگی نهفته

۳٫۴
(۱۴۶)
همیشه نگرانید و باید خودتان و محیط اطرافتان را کنترل کنید. منطقی است که شما فقط می‌توانید در قبال آنچه بر آن کنترل دارید احساس مسئولیت کنید، اما نمی‌توانید مطمئن باشید که دیگران در انجام کارها به‌اندازهٔ شما دقت کنند. نگرانید کارها به‌خوبی پیش نرود. بنابراین کنترل کارها را خودتان به دست می‌گیرید تا از این نگرانی خلاص شوید. اینجاست که در تله می‌افتید. مسئولیت مراقبت از والدین سالخورده‌تان را بر عهده می‌گیرید تا نگران نباشید. برنامه‌ریزی پیاده‌روی داوطلبانه برای خیریه را بر عهده می‌گیرید تا نگران نباشید.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
چند نفس آرام بکشید، سپس احساساتی را که برایتان سخت‌تر است به‌ترتیب روی کاغذ بیاورید. پس از آن، لحظه‌ای به فهرستتان نگاه کنید و ببینید چه احساساتی در درونتان سر برمی‌آورند. آن‌ها را هم یادداشت کنید.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
«باد درختی را که خم می‌شود از جا درنمی‌آورد.»
Shaqayeq Seifkar
ذهن‌آگاهی آگاهی از لحظه‌لحظهٔ زندگیِ ظاهریِ موجی عاطفی است تا زمانی که به‌ناچار به پایان برسد.
me
درک اینکه آسیب‌پذیری‌های ما همان چیزی است که از ما انسان‌هایی پیچیده، یگانه و زیبا ساخته و نقطهٔ آغاز زندگی پربارتر، رضایت‌بخش‌تر و اجتماعی‌تر است.
mary
احتمالاً: ـ بسیار کمال‌طلبید و صدای درونی‌تان دائماً نکوهشگر و شرمسارگر است. ـ احساس مسئولیت شدید یا بیش از اندازه دارید. ـ برای دوری از احساسات دردناک و سرکوب جدی آن‌ها، ذهنتان را مشغول نگه می‌دارید. ـ همیشه نگرانید و باید خودتان و محیط اطرافتان را کنترل کنید. ـ همهٔ تمرکزتان را روی کارها می‌گذارید و با دستاوردهایتان احساس ارزشمندبودن می‌کنید. ـ رفاه و آسایش دیگران برایتان اهمیت بسیاری دارد، اما اجازه نمی‌دهید آن‌ها وارد دنیای درونی‌تان شوند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
آنگاه که تصمیم می‌گیرید نقاب از زندگی کمال‌طلبانهٔ ساختگی خود بردارید، شاید بیش از هر چیزی از خودافشایی و از دست دادنِ کنترل بترسید. ما کم‌کم و محتاطانه با این ترس‌ها روبه‌رو خواهیم شد. احساس از دست دادن کنترل را با تعریف جدیدی از احساس امنیت به تعادل می‌رسانیم، احساس امنیت ناشی از پذیرش خود، صداقت و صراحت. این کتاب نگاشته شده است تا شما را به ایجاد تغییرات درونی تشویق کند، با کمک درمانگر یا بدون آن.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
ارزش ناتالی دیگر به انجام وظایف یا برآوردن انتظارات دیگران نبود؛ ارزش وجودی‌اش از دل کسی که می‌خواست باشد و چیزی که برایش اهمیت داشت سر برمی‌آورد. آموخت که چگونه کمال‌طلبی‌اش را کنار بگذارد. بپذیرد که ممکن است عصبانی یا خسته شود و شرم سنگینی را که بر سراسر زندگی‌اش سایه افکنده بود بشناسد.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
مدارای سالم مستلزم تیغه‌کشی احساسات است. همان‌طور که در بخش اول گفته شد، تیغه‌کشی احساسات یعنی احساسات خود را فعلاً در نهان‌خانهٔ عاطفی می‌گذارید تا حواستان به چیزهایی باشد که باید فوراً رسیدگی شوند، اما وقتی تنش از بین رفت، وقتی انرژی لازم را به دست آوردید، وقتی خلوت فراهم آمد، خلاصه به وقت مقتضی با آن احساسات خوب یا بد ارتباط برقرار می‌کنید. درمی‌یابید که چقدر بر شما تأثیر می‌گذارند. اگر دردناک باشند، برای التیام‌یافتن باید آسیب، اندوه، تیرگی و یأس را تحمل کنید. راه سالم کنارآمدن و مدارا با عواطف قدرتمند همین است.
کاربر ۴۴۶۷۵۷۹
پیش‌تر درنقل‌قولی از اندرو سالِمن گفتم: «اگر نقطهٔ مقابل افسردگی سرزندگی است، نقطهٔ مقابل افسردگی کاملاً نهفته پذیرش خویشتن است.»
me

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان