بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان اثر شریل ابرلی

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان

۴٫۰
(۱)
اتاق به‌هم‌ریخته کودک نشانه نوع رفتار او در بزرگسالی نیست. در بزرگی او نیز مانند والدین خود، خانه‌ای منظم خواهد داشت. خوب است والدین گاه همراه کودک اتاق او را منظم کنند
Somayeh
قوطی خالی نوشابه را در قسمت زباله‌های بازیافتی بیندازید. اسباب‌بازی، کتاب و کیسه‌های خالی غذا را در خودرو جا نگذارید. سیفون توالت را بکشید.
Somayeh
در زمان ورود به منزل لباسهای خود (کت، پالتو، روپوش و...) را آویزان کنید. کاغذ لفاف آب‌نبات و خوراکیهای دیگر را دور بریزید. کفش‌ها را در یک ردیف منظم در خانه و یا جاکفشی قرار دهید. لامپ سوخته را عوض کنید. پس از صرف غذا تشکر کنید. اگر شخصی شما را از مکانی (مسابقه و غیره) به خانه آورد، از او تشکر کنید. حیوان خانگی را غذا داده و به او رسیدگی کنید. پس از مسواک زدن، آن را در جای خود قرار دهید. ظرفهای خالی مواد غذایی را دور بیندازید (آنها را روی پیشخوان و یا در یخچال باقی نگذارید) . روزنامه و نامه را داخل خانه بیاورید. کنترل تلویزیون و گوشی تلفن بی‌سیم را در جای خود قرار دهید.
Somayeh
فهرستی از کارهای کوچکی که موجب رفاه خانواده می‌شود، آماده شده است: پس از صرف غذا بشقاب خود را در ظرفشویی قرار دهید. پس از برخاستن از رختخواب، آن را منظم کنید. حوله‌ها را در جای خود آویزان کنید. صفحات روزنامه را پس از مطالعه در جای خود قرار دهید. هنگام قرار دادن دستمال توالت جدید، لوله مقوایی قدیمی را دور بیندازید. لباسهای کثیف را در سبد رخت چرک قرار دهید.
Somayeh
کودک تنها در خانه بسیاری از کودکان ده یا دوازده‌ساله از تنها ماندن در خانه لذت برده و احساس استقلال می‌کنند. این کودکان نباید به مدت طولانی در خانه تنها بمانند، مدت زمان یک ساعت برای آنها کافی است.
Somayeh
والدین باید کودک را تشویق کنند ارزش کتاب را درک کرده و از آن به خوبی مراقبت کند، به ویژه زمانی که کتاب متعلق به شخص دیگری می‌باشد.
Somayeh
کودکان باید زندگی خصوصی دیگران را محترم شمارند و رایانه برادر یا خواهر خود را وارسی نکنند. بهتر است رایانه در اتاق‌نشیمن، که مورد استفاده همه اعضای خانواده است، قرار داده شود تا کودک نتواند از سایتهایی که مورد تأیید والدین نیست دیدن کند و یا مدتی طولانی از رایانه استفاده کند و از برقراری ارتباط با دیگر اعضای خانواده باز بماند.
Somayeh
اگر در حین تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه کودک، شخصی برای دیدن والدین وارد خانه شود، کودک باید نخست سلام کند و صدای تلویزیون را تا حدی که خودش می‌شنود کم کند و سپس به تماشای ادامه برنامه بپردازد.
Somayeh
زمانی که کودک مشغول تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود است و دوست او سرزده وارد خانه می‌شود، خاموش کردن تلویزیون الزامی نیست. می‌تواند از دوست خود درخواست کند همراه او به تماشای باقیمانده برنامه بپردازد و یا برنامه را بر روی نوار ضبط کند تا بتواند پس از رفتن میهمانش ادامه آن را تماشا کند.
Somayeh
ترک کردن محیط پرتشنج (به امید آنکه در زمان فرو نشستن عصبانیت بتوان در مورد مطلب مورد اختلاف صحبت کرد) قابل قبول است، اما کودک نباید در را محکم ببندد. این عمل خشونت‌آمیز است و صدای آن نیز آزاردهنده است؛ مانند آن است که شخص فحش بدهد و فریاد بزند، که هیچ‌یک به هیچ وجه جایز نیست. گاهی اوقات کودک احساس نمی‌کند بر هم کوبیدن در تا چه حد از نظر دیگران گوش‌خراش است. در این زمان والدین باید روش آرام بستن در را به کودک نشان دهند تا او متوجه شود چگونه این عمل باعث به وجود آمدن آرامش بیشتر در خانه می‌گردد.
Somayeh

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
۷۷,۴۰۰
۱۰%
تومان