بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوه پنجم | طاقچه
کتاب کوه پنجم اثر پائولو کوئیلو

بریده‌هایی از کتاب کوه پنجم

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۳از ۳۱ رأی
۴٫۳
(۳۱)
یک جنگجو، شکست را می‌پذیرد. او نسبت به شکست نه بی‌تفاوت می‌ماند و نه سعی می‌کند آن را پیروزی جلوه دهد، درد شکست برایش جانکاه شده و از برودت ناامیدی رنج می‌برد. وقتی از این مرحله گذشت، زخم‌هایش را التیام بخشیده و دگربار عازم میدان می‌شود
مهدی
همیشه لازم است بدانیم که کی یا چه وقت مرحله‌ای از زندگیمان به پایان می‌رسد. تو اگر برای ادامه آن، بیش از زمان لازم، سماجت کنی، شادی و مفهومِ آرامش را از دست خواهی داد
مهدی
خدا، خداست به موسا هم نگفت خوب است یا که بد، فقط تأیید کرد: «هستم آنکه هستم» همه‌ی آنچه که در زیر گنبد آسمان است نمادی از «او» است، رعدوبرق که خانه را ویران می‌کند و دست انسان که آن را از نو می‌سازد.»
محمدباقر متولی
مرد به چشمان او خیره شد و گفت: «اگر گذشته ناخوشایندی داری، هم‌اینک فراموشش کن. به فکر داستانِ تازه‌ای برای زندگی خود باش و باورش کن. خود را بر لحظاتی که موفق به انجام خواسته‌های خود شدی متمرکز کن ... و این نیرو به تو کمک خوهد کرد تا به هدفِ خود برسی.»
مهدی
«هیچ‌کس حق ندارد «خواست» خود را از نظر دور کند، حتی زمانی که حس می‌کند دنیا و دیگران قوی‌تر از او هستند. جانِ کلام و رازِ آن در اینجا است: «منصرف نشدن».
امینه
کاهن می‌دانست که از میان کلیه سلاحهای مخرّبی که انسان اختراع کرد و به‌کار گرفت، کلام، از تمامی آنها با قدرت‌تر و با نفوذتر است چرا که دشنه‌ها و تیرها از خود اثرِ خون و خونریزی را بر جای می‌گذاشتند. حتی تیر و کمان از دوردست‌ها دیده می‌شد. که نهایتا می‌توانستند با زره‌ای از اثر زهرآلودش در امان باشند. ولی کلام بی‌آنکه نشانی از خود برجای گذارد همه‌چیز یا همه‌کس را ویران و منهدم می‌ساخت.
کاربر ۳۵۸۲۱۸۳
تدبیر خداوند همیشه مطابق میل یا وضعیتی که در آن هستیم یا که می‌اندیشیم که باید باشیم، نیست، ولی مطمئنم، در تدبیر «او» حکمتی نهفته است.
کاربر ۱۱۷۱۰۴۷

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد