بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سونات کرویتسر | طاقچه
کتاب سونات کرویتسر اثر لئو تولستوی

بریده‌هایی از کتاب سونات کرویتسر

۴٫۰
(۱۹)
در دادگاه از من در مورد نحوه‌ی قتل همسرم و اینکه با چه وسیله‌ای او را کشتم سؤال کردند. عجب احمق هایی، فکر می‌کردند من او را پنجم اکتبر با چاقو به قتل رساندم. نخیر، او را خیلی قبل‌تر کشته بودم. درست به همان نحوی که آنان اکنون در حال کشتن همسرانشان هستند.
Mohammad
زندگی در شهر برای مردم غمگین ساده‌تر است. در شهر می‌توان صدها سال بدون دانستن این مطلب که مدت‌ها پیش مرده‌ایم زندگی کنیم.
Mohammad
زندگی در شهر برای مردم غمگین ساده‌تر است. در شهر می‌توان صدها سال بدون دانستن این مطلب که مدت‌ها پیش مرده‌ایم زندگی کنیم. خوب در زندگی شهری هیچ گاه فرصتی برای تنها شدن با وجدانمان نداریم و همیشه سرمان شلوغ است. کار، زندگی اجتماعی، حفظ سلامتی، پیش گرفتن هنر، توجه و رسیدگی به سلامت فرزندان و بالاخره تربیت و آموزش آنان از ملزومات زندگی شهری هستند که شما را احاطه می‌کند.
میـمْ.سَتّـ'ارے
آن موضوعی که مردم از آن غافل هستند این است که ازدواجِ بدون عشق اصلا ازدواج نیست. عشق تنها عنصری است که به ازدواج تقدس می‌بخشد و تنها ازدواجی یک پیوند حقیقی محسوب می‌شود که با عشق تقدس یابد.
Mary
وقتی ما مردان درباره‌ی آزادی و حقوق زنان صحبت می‌کنیم درست مثل آن است که آدمخواران به هنگام فربه ساختن اسیرانشان و آماده کردنشان برای خوردن به آنها اطمینان دهند که نگران آزادی و حقوقشان هستند.
میـمْ.سَتّـ'ارے
زنان حتی از حقوقی که برای مردان مسلم است بی‌بهره اند. به این جهت برای جبران این عدم تساوی حقوق از شهوت مردان بهره می‌گیرند و آنچنان او را با کمک گرفتن از هوس رانی هایش تحت تاثیر قرار می‌دهند که گرچه به ظاهر این مرد است که انتخاب می‌کند اما در حقیقت امر زن انتخاب کننده‌ی اصلی است و هرکه را که بخواهد به سوی خود جذب می‌کند. خلاصه به محض اینکه در استفاده از این تکنیک زنانه تبحر پیدا کنند دیگر از آن سوءاستفاده می‌کنند و به قدرت بسزایی در سلطه به مردان دست پیدا می‌کنند.
Mary
او می‌داند که حرف‌های ما مردان در مورد احساسات پاک و رفیع تماما دروغ است و آنچه که به‌راستی به دنبال آن هستیم اندام و زیبایی آنان است، به همین جهت حتی بدترین رفتارهای بی‌رحمانه و زشت آنان را به فراموشی می‌سپاریم اما آنچه که هرگز قادر به چشم پوشی از آن نیستیم لباسی زشت و بدسلیقه است.
Mary
این پندار که زیبایی برای زن فضیلت است آنچنان چرند است که انسان را متعجب می‌سازد. اما براستی ممکن است زنی زیبا حرف‌های احمقانه‌ای به زبان آورد اما با این حال ما مردان همچنان به او گوش می‌سپاریم و نه تنها متوجه‌ی حماقت آن سخنان نمی‌شویم بلکه در نظرمان هوشمندانه هم جلوه می‌کند.
لیلی مهدوی
حتی اگر همسرم به من خیانت نکند در دل طالب آن است و همین که این مسأله را می‌دانم اوضاع خراب‌تر می‌شود
لیلی مهدوی
دلیل بردگی نامیدن این وضعیت زنان چیزی جز خواسته‌ی مردان به جهت بهره بردن از زن به عنوان ابزار لذت نیست طوریکه حتی این گمانشان را شایسته هم می‌دانند. خوب، بنابراین به زن آزادی می‌دهند، آنان را از هر نوع تساوی حقوقی با مردان بهره مند می‌سازند اما همچنان به او به چشم وسیله‌ای برای لذت می‌نگرند. بر همین اساس هم او را در کودکی پرورش می‌دهند و بعدها هم نقش او در افکار عمومی به همین منوال شکل خواهد گرفت. اینگونه است که هنوز هم زن همان برده‌ی تحقیر شده و مرد همان برده دار مفسد باقی می‌ماند. آنان ورود زنان به دانشگاه‌ها و مجامع قانون گذاری را مجاز دانسته اما هنوز هم به او به چشم یک ابژه‌ی جنسی می‌نگرند
افسانه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد