بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت | طاقچه
کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت اثر ابراهیم یزدی

بریده‌هایی از کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت

۲٫۰
(۸)
در سال ۱۹۴۰ (۱۳۱۹ ه. ش) بازرگان در یکی از حلقه های فعال اسلامی به نام “کانون اسلام” با آیت الله سیدمحمود طالقانی آشنا شد. این آشنایی به همزبانی و همکاری عمیقی منجر گردید که تا ۴۰ سال بعد، یعنی تا زمان درگذشت طالقانی در سپتامبر ۱۹۷۹ (شهریور ۱۳۵۷ ه. ش) ادامه یافت.
سیّد جواد
بازرگان از معدود روشنفکرانی است که تأثیر بسیار عمیقی بر روند شکل گیری افکار، عقاید و اندیشه های دینی، سیاسی بخش قابل توجهی از آحاد جامعه ی ما بر جای گذاشته است.
سیّد جواد
در آوریل سال ۱۹۷۸، بازرگان در مصاحبه ی خود با یکی از خبرنگاران اروپایی صریحاً اعلام می کند که بودن شاه با آزادی های مردمی در تعارض است. وی در سپتامبر همان سال قبل از هر رهبری در داخل ایران، اعلام می کند که تنها راه نجات کشور رفتن شاه است.
پریماه
بازرگان انقلاب اسلامی را در دو حرکت توصیف می کند: حرکت اول تحت عنوان شعار “همه با هم” یا به اصطلاح ریاضی حرکت رو به مرکز یا سانتریپت، که در آن همآهنگی، همکاری، ائتلاف، تمرکز رهبری و وحدت حاکم بوده است. حرکت دوم فرار از وحدت یا حرکت گریز از مرکز یا سانتریفوژ است که “شعار همه با من” جای شعار اول رامی گیرد و طی این حرکت جامعه به تدریج از ائتلاف و اتحاد و وحدت کلمه دور شده و هر کس و هر گروهی تنها خود را محق و موظف دانسته و خواسته است با هر زور و تزویری سلطه ی خود را بر دیگری تحمیل نماید و تفرق و تشتت و تخالف و تخاصم و طرد حاکم گشته است
پریماه
“بیگانه رفت، بیگانگی هم رفت، دیگر یگانه باشیم”
پریماه
حاصل و دستاورد سفرش به اروپا: “اعتقاد و علاقه ی فزون یافته به اسلام، ولی نه اسلام خرافی و انحرافی، تشریفاتی و فردی، بلکه اسلام اصلی، اجتماعی، زنده و زنده کننده” بود.
پریماه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد