بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دن‌کیشوت (جلد دوم) | طاقچه
کتاب دن‌کیشوت (جلد دوم) اثر میگل دو سروانتس

بریده‌هایی از کتاب دن‌کیشوت (جلد دوم)

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۳.۸از ۱۱ رأی
۳٫۸
(۱۱)
آنچه موجب سعادت او شد: به دیوانگی زیستن، و به فرزانگی مردن...»
Pooria Mardani
هر کتابی که واقعی، ارزشمند، و مورد علاقه مردم باشد، قرنها عمر خواهد کرد و جاودان خواهد ماند. ولی عمر کتابهای ناباب و سراپا دروغ، بسیار کوتاه است
Anonymous
در میان گناهان کبیره، عده‌ای غرور را در رده نخست قرار می‌دهند، ولی به عقیده من، ناسپاسی از همه بدتر است. شاهدی که می‌توانم ارائه دهم، مربوط به نقل قولی می‌شود که اغلب مردم بر زبان می‌آورند و می‌گویند ساکنان دوزخ، همگی ناسپاس هستند. از لحظه‌ای که موفق به تشخیص خوب از بد شده‌ام، کوشیده‌ام از این گناه بری باشم. اگر نمی‌توانم محبت و لطف دیگران را جبران کنم، دست‌کم آرزوی جبران کردن را در سر دارم و برای تکمیل کار، خبر ابراز محبت را در همه‌جا جار می‌زنم
Pooria Mardani
حرفه‌ای که معاش انسان را تأمین نکند، به اندازه دو عدد باقلا نمی‌ارزد!
Anonymous
اگر موضوع شرکت در مسابقه ادبی باشد، توصیه می‌کنم برای دستیابی به مقام دوم بکوشید، چون همواره نفر نخست را با توجه به خصوصیات و اصل و نسب افراد انتخاب می‌کنند، در حالی که جایزه دوم از روی قضاوت عادلانه اهدا می‌شود. مثل گواهینامه‌های دانشگاهی که نفر دوم در واقع نفر اول به حساب می‌آید و نفر سوم همیشه دوم است. البته هرگز نمی‌توان نفر نخست را فردی بی‌اهمیت دانست.
Pooria Mardani
بگو همنشین تو کیست تا بگویم کیستی
Anonymous
ارباب، خداوند اندوه را برای حیوانات به وجود نیاورده، بلکه آن را ویژه انسانها آفریده. ولی اگر انسان بیشتر از اندازه لازم دچار اندوه شود، تبدیل به حیوان خواهد شد.
Pooria Mardani
باور کنید که طعم نان دهقانی، به دهان من، بسیار خوشتر از مزه نان حکومتی است.
Anonymous
دختران باشرف و آبرودار حتی اگر لازم باشد، پای خود را می‌شکنند تا در خانه بمانند و بیرون نیایند، ولی زنان بی‌آبرو و مرغ خانگی، همواره آرزو دارند خانه را ترک کنند، نه برای اینکه جایی را تماشا کنند، بلکه برای اینکه مردم آنها را ببینند.
حسین
بندگی و بردگی بدترین دردی است که انسان را دچار ناراحتی و حرمان می‌کند.
Anonymous

حجم

۵۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۱۶ صفحه

حجم

۵۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
۶۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد