بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روابط سالم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب روابط سالم اثر هنری کلاود

بریده‌هایی از کتاب روابط سالم

۳٫۴
(۸)
خداوند ما را با عطش عشق خلق کرده است، چراکه از آن نیرو می‌گیریم
sara
احترام و مهربانی‌ای که فردِ بدون حدومرز دریافت می‌کند، اغلب آن‌قدر در وجودش باقی نمی‌ماند که او را سیر و تقویت کند. نکته اول: فردِ بدون حدومرز، زمانی‌که فاصله‌ای در رابطه به‌وجود می‌آید، دچار احساس رهاشدگی می‌شود و چون اغلب از «رها شدن»، برای تنبیه این افراد استفاده شده است، پس توانایی دوری، تنهاماندن و محکم ایستادن در مناقشه‌ها را ندارد. بنابراین زمانی‌که در برابر فردی عصبانی قرار می‌گیرد که دیوانه‌وار فریاد می‌کشد، برای خلاص شدن از این شرایط، با ترس به تمام خواسته‌های آن فرد تن می‌دهد.
sara
حقیقت این است که ماهیت گناهکار ما همان میل و رغبت زندگی کردن بدون خداوند است
sara
زمانی‌که یکی از نزدیکانمان که فرد سالمی است، ما را می‌بخشد، اتفاقات زیر می‌افتد: ـ او نسبت به شکست‌های ما آگاهی دارد. ـ او اشتباه‌های ما را کوچک نشمرده و توجیه نمی‌کند. ـ عشق او به ما بسیار بزرگ‌تر از خطایی است که انجام داده‌ایم. ـ او این اتفاق را «تمام‌شده» می‌داند و دیگر در مورد آن فکر نمی‌کند. ـ او در کنار ما می‌ماند و ما را رها نمی‌کند. به همین دلیل، فرد بخشنده شخصیت سالمی دارد. او درحالی‌که ما را دوست دارد، اشتباه‌هایمان را نیز می‌بیند و عشق سبب التیام ما می‌شود و ما را تبدیل به انسانی می‌کند که خدا انتظار دارد.
sara
تا زمانی‌که به اشتباه‌هایتان اعتراف نکنید، بخشش معنایی ندارد. تا زمانی‌که متوجه نشویم چه آسیب‌هایی به عزیزانمان زده‌ایم، آن‌ها نمی‌توانند گناهان ما را ببخشند
sara
اگر در مورد نیازهایمان با افراد سالم صحبت کنیم و آن‌ها هم نیازهایشان را با ما در میان بگذارند، در رابطه عشق جاری می‌شود. افراد سالم بر مبنای همدلی عمل می‌کنند.
sara
به نظر ما یک رابطه سالم باید سه ویژگی داشته باشد: ۱. ما را به خداوند نزدیک‌تر کند. ۲. ما را به دیگران نزدیک‌تر کند. ۳. به ما کمک کند تا به انسانی واقعی تبدیل شویم که خداوند از ما انتظار دارد. این سه ویژگی به رشد معنوی انسان اشاره دارند.
بهار
«آیا اکنون سعی در جلب موافقت انسان‌ها دارم یا خدا؟ آیا می‌کوشم انسان‌ها را راضی کنم؟ اگر هنوز در جهت رضایت آدم‌ها تلاش می‌کردم، خادم خدا نبودم.»
بهار
متأسفانه ما تمرین‌های زیادی در مورد شناخت شخصیت افراد نداریم و تمام اطلاعات ما از روی ظاهر آن‌ها به دست می‌آید نه از باطن آن‌ها. در نتیجه ما اطرافیانمان را بر اساس ظاهرشان انتخاب و سپس باطن آن‌ها را تجربه می‌کنیم.
Mina
باید از نقاط درد، انتقام و ناامیدی عبور کنید تا بتوانید دیگران را دوست داشته باشید
sara

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان