بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هفت خوان موفقیت (جلد اول) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هفت خوان موفقیت (جلد اول) اثر سعید گل‌محمدی

بریده‌هایی از کتاب هفت خوان موفقیت (جلد اول)

۴٫۳
(۴)
حسادت زاییده‌ی احساس حقارت است
جیمی جیم
نقل کرده‌اند روزی هنری فورد و دوستش در حال صرف ناهار بودند که ناگهان هنری فورد از او پرسید: «بهترین دوست تو کیست؟» دوستش افراد زیادی را نام برد؛ اما هنری فورد قلمی برداشت و روی رومیزی نوشت: «بهترین دوست تو کسی است که بهترین چیزها را برایت می‌خواهد.» به پشت صحنه‌ی کارهای خود بنگرید تا خود واقعی‌تان را ببینید. اگر به دیگران کمک کنید تا بهترین باشند، برنده‌ی اطمینان و اعتبار شده‌اید. اگر در موقعیت‌ها، صبر و درک عمیقی نسبت به آن شخص نشان دهید، نه‌تنها او، بلکه دیگران نیز شما را از ته دل دوست خواهند داشت.
مادربزرگ علی💝
شما نمی‌توانید خواست خدا و رهنمودهای او را در میان هیاهو دریابید؛ بنابراین باید خودتان را آرام کنید تا در عمق سکوت و اطمینان که موجب شفافیت ذهن می‌شود، درهای الهی را برای کمک به حل مشکلات خود بگشایید. ژاپنی‌ها از تأثیر سکوت بیشترین استفاده را می‌برند. این یکی از ویژگی‌های آنان است که بسیار تحسینش می‌کنم؛ یعنی ویژگی سکوت و آرامش در برابر مشکلات. چند سال پیش هنگامی‌که در ژاپن بودم، زمانی را صرف یادگیری فنون سکوت کردم. درواقع تمرین سکوت، یکی از مهم‌ترین آیین‌های عبادی در ژاپن به‌شمار می‌رود که گاه آن را «ریومی» می‌نامند که به‌معنای «چشیدن طعم خونسردی» است. پس هرگاه مشکلی داشتید، طعم خونسردی را بچشید!
مادربزرگ علی💝
بسیاری از خوانندگان آثارم برایم نامه می‌نویسند و از مشکلاتشان گله می‌کنند و می‌گویند: «چرا باید این همه مشکل داشته باشم؟» پاسخ این است که مشکلات «علامت‌های زندگی» هستند و درحقیقت، هرچه مشکلات بیشتری داشته باشید، سهم بیشتری از زندگی دارید. تنها جایی که سراغ دارم در آن مردم هیچ‌گونه مشکلی ندارند، گورستان است. مشکلات و سختی‌ها، هم می‌تواند باعث از پا افتادنتان شما شود و هم شما را بسازد. همه‌چیز به این بستگی دارد که چگونه با آن برخورد کنید.
مادربزرگ علی💝
«فردی که می‌خواهم باشم، چگونه کارهایی را که قصد انجام آن‌ها را دارم، انجام می‌دهد؟»
مستاجر
من بر خشم چیره شدم و او برده‌ی من است. اما ببین تو چه آسان خشمگین شدی؟! پس تو اسیر خشمی و از این رو در چنگ برده‌ی منی!
مستاجر
«بهترین دوست تو کسی است که بهترین چیزها را برایت می‌خواهد.» به پشت صحنه‌ی کارهای خود بنگرید تا خود واقعی‌تان را ببینید. اگر به دیگران کمک کنید تا بهترین باشند، برنده‌ی اطمینان و اعتبار شده‌اید. اگر در موقعیت‌ها، صبر و درک عمیقی نسبت به آن شخص نشان دهید، نه‌تنها او، بلکه دیگران نیز شما را از ته دل دوست خواهند داشت.
مادربزرگ علی💝
صدها سال پیش یکی آدم‌برفی درست کرده است. حالا ما هم از او تقلید می‌کنیم و هر وقت برف می‌بارد، آدم برفی درست می‌کنیم. چند نفر تاکنون از برف، تمساح درست کرده‌اند؟ بزرگ‌ترین بیماری ما همین است، تفکر درباره‌ی موضوعی که پیش‌تر به آن فکر شده و خیال‌پردازی در مورد مطلبی که قبلاً درباره‌اش خیال پردازی شده است! ـ ارادل دمیرقیران
مادربزرگ علی💝
وقتی علف‌های هرز در باغ وجودتان پراکنده است و به باغتان آب می‌دهید، این علف‌ها بزرگ و پرشاخ‌وبرگ و مانع رشد و شکوفایی گل‌های رنگارنگ این باغ می‌شوند. بنابراین پیش از آن‌که باغ وجودتان را علف هرز فرا گیرد و گل‌ها و درختان ثمربخش آن به زردی گراید، ریشه‌اش را بخشکانید. همین امروز، علف‌های هرز حسادت را با نابودی مواد تغذیه‌کننده‌اش از بین ببرید.
مادربزرگ علی💝
زندگی صحنه‌ی یک‌بار هنرمندی ماست صحنه پیوسته در این دهر بجاست هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
SajjadMahmoodi

حجم

۱۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان