بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صید ماهی بزرگ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صید ماهی بزرگ اثر علی‌ظفر‌ قهرمانی‌نژاد

بریده‌هایی از کتاب صید ماهی بزرگ

نویسنده:دیوید لینچ
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۵از ۶۵ رأی
۳٫۵
(۶۵)
فیلم باید روی پای خودش بایستد. اینکه فیلم ساز مجبور شود منظور فیلمش را با کلام بیان کند بی معنی است.
miss_yalda
وقتی زیاد تلویزیون ببینی و مجله بخوانی، تصور می کنی داری از کل دنیا عقب می افتی.
shahpour rezaei
باید بیاموزی که در پیروزی و شکست متعادل باشی. موفقیت نیز مثل شکست می تواند تو را از پا درآورد.
Sharif Rigi
دنیای درون فیلم دنیایی برساخته است و افرادی هستند که میل دارند وارد آن شوند. چنین دنیایی برای ایشان واقعی است و اگر مردم در مورد نحوهٔ رویدادها چیز خاصی کشف کنند یا بدانند که این یا آن به چه معناست، بار دیگر که فیلم را ببینند در تجربهٔ آن ها دخیل خواهد شد و آن گاه فیلم متفاوت می شود. به نظرم حفظ آن دنیا بسیار مهم و با ارزش است و نباید چیزهایی را بگوییم که باعث زوال آن تجربه می شوند.
miss_yalda
گاه اتفاق های ناخوشایند هم رخ می دهد، ولی تو همچنان باید به کارت ادامه دهی و خود را با آن اتفاق ها وفق دهی. این، آن و آن چیز دیگر را از کار حذف می کنی. ولی اگر بر ایدهٔ اصلی متمرکز بمانی ــــ با آن روراست باشی ــــ سر آخر به طرز عجیبی می بینی که اتفاق های تصادفی نیز صادق و منطبق با ایده هستند.
M.M. SAFI
تمام آسمان را در دستمالی کوچک پیچیدن آسان تر است از رسیدن به شادی حقیقی بدون شناخت خود.
Siavash Haji
آدم ها باورشان شده که نمی توانیم صلح داشته باشیم و حالا دیگر صلح به یک شوخی شبیه است. آن که دختر شایستهٔ سال می شود، در کمال مسخرگی آرزوی صلح جهانی می کند و همه قاه قاه به او می خندند. هیچ کس به صلح باور ندارد. ایدهٔ قشنگی است، همین و بس ــــ آرزوی ننه نقلی هاست. امر مُهملی است که هیچ گاه عملی نمی شود. ما در چنین جهنم دره ای به سر می بریم و تصور می کنیم غیر از این نیست. ولی اگر در اشتباه باشیم چه؟
رسول
منفی گرایی عین تاریکی است؛ اما تاریکی چیست؟ تاریکی را می نگری و می بینی خودش واقعاً چیزی نیست؛ بلکه غیاب چیزی است. چراغ را روشن کنی، تاریکی از میان می رود.
رسول
معروف است که «به هرچه توجه کنی، جان می گیرد.» پس وقتی بر چیزی تمرکز می کنی، انگار آن را تکان می دهی و به حرکتش درمی آوری
رسول
با تاریکی نجنگ. حتی نگران تاریکی نباش. چراغ را روشن کنی، تاریکی از میان می رود. چراغِ هشیاریِ ناب را روشن کن، منفی گرایی از میان می رود.
shahpour rezaei

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان