بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایران از آغاز تا اسلام | طاقچه
کتاب ایران از آغاز تا اسلام اثر رومن گیرشمن

بریده‌هایی از کتاب ایران از آغاز تا اسلام

نویسنده:رومن گیرشمن
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأی
۴٫۰
(۳۰)
ملتی که توانست تمدن‌های عظیم دشت پهناور دو شط را بپذیرد و از آن خویش سازد، ملتی که پس از فتح مقدونیه تحت نفوذ نیرومند غربی قرار گرفت و تا حد زیاد در تمدن خارجی غوطه‌ور شد و مع‌هذا ایرانی باقی ماند، ملتی که در برابر همه مهاجمات بعدی: حملات عرب، ترک و مغول نه‌تنها توانست نیروی ادامه زندگی خویش را حفظ کند، بلکه همچنین توانست این عناصر خارجی را ایرانی سازد، این ملت در طی تاریخ متمادی خویش، نیروی حیاتی خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است.
مهدی
یافتن نیکو است، جستن نیکوتر است.
خانوم نور
اقوام قدیم که به اوج رسیدند بسیارند، اما از غالب آنان، بجز خاطره‌ای ـ آن هم گاهی مبهم ـ که بیل و کلنگ باستان‌شناسان می‌کوشد آن را احیا کند، چه باقی مانده است؟ تنها ایران، بی‌اعتنا به قرن‌ها و هزاره‌ها، مانند صخره‌ای صما برپاست. امیدوارم که خواندن صفحات تاریخ گذشته این کشور در جوانان حس میهن‌پرستی را برانگیزد، اما نه میهن‌پرستی تعصب‌آمیز، بلکه میهن‌پرستی توأم با سعه صدر، بلندی همت و اغماض، چنان‌که آن را در نوشته‌هایی که از داریوش بزرگ به‌جای مانده، می‌توان دریافت. همچنین آرزومندم آنان آثار و ابنیه تاریخی را ـ که شواهد گذشته هستند ـ دوست بدارند و از این میراث خویش دفاع کنند.
Djavad Ghodrati
این ملت در طی تاریخ متمادی خویش، نیروی حیاتی خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. بیداری این ملت در زمان حاضر ـ که تاریخ آن از ربع قرن تجاوز نمی‌کند و به‌صورت تجدد ملی شدیدی جلوه‌گر شده ـ به نظر می‌رسد مقام قدیم وی را در خانواده اقوام آسیای غربی بدو بازگرداند.
مهدی

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد