بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرچشمه | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب سرچشمه اثر دن براون

بریده‌هایی از کتاب سرچشمه

نویسنده:دن براون
انتشارات:نامک
امتیاز:
۳.۶از ۸۷ رأی
۳٫۶
(۸۷)
همه‌چیز از پیش در قاموس طبیعت نوشته شده و ما چیزی خلق نمی‌کنیم برای خلق باید به سرچشمه‌ها برگشت آنتونی گائودی
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
در این سراشیب روزگار ماشین، به‌جای آنکه نگاهی به درون و روح خود بیفکنند، چشم به تلویزیون‌هایشان می‌دوزند.
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
علم و مذهب که رقیب هم نیستند، این‌ها دو حنجرهٔ مختلف‌اند که می‌خواهند یک ترانه را بخوانند. توی این دنیا برای هردوشان جا هست.»
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
حالا دیگر بی‌خداها برای خودشان تیم بیسبال هم دارند؟
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
ادموند داده بود روی قاب پلاک اتومبیل این جمله را بنویسند: «گوشه‌گیران، وارثان زمین‌اند.»
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
تاریخ می‌گوید که در طول زمان‌های دراز همیشه کشیش‌ها خطرناک‌ترین مردمان بوده‌اند... به‌خصوص وقتی که معابدشان در خطر می‌افتاده...
n re
می‌باید بخواهیم که بگسلد از هم دیوارهای کسالت این مانداب زندگی تا گشاده شود پهنه‌ای رو به زندگی دیگری جوزف کمبل
n re
«نادیده گرفتنِ نادانی، تنها آن را نیرومند می‌کند. اینکه ما ساکت بنشینیم و بگذاریم سیاستمداران ما چنین چیزهایی را همه‌جا بیان کنند خودفریبی و جنایت است. به همین روال، ما نباید بگذاریم در مدارس ما هر چیزی به اسم حقیقت به خورد کودکانمان داده شود. اینک زمان عمل فرا رسیده. تا زمانی که همهٔ خرافات و تعصبات را از ذهن بیرون نرانده‌ایم، مغز ما همهٔ توانایی‌های خود را به ما نشان نخواهد داد.»
vahid
در این برنامه، ابتدا نوار یک سخنرانی بسیار جذاب از پروفسور لنگدون پخش شد و سپس ادموند کرش بی‌امان بر پیکرهٔ مذاهب اروپایی تاخته و سخنان خود را با این پیشگویی به پایان برد که: «عصر خرافه به پایان رسیده است.»
vahid
کووش همیشه ذات متناقض انسان را بسیار مضحک می‌دید. اینکه او از سویی والاترین مخلوق خداوند است و از جهت دیگر ذات حیوانی خود را نیز همیشه حفظ کرده است. اینکه انسان در همه‌حال طالب راحتی است؛ ما راحتی را برای جسم خود طلب می‌کنیم، به این امید که شاید روحمان هم راحت و آرام بیابد. بیشتر عمر خود را به نصیحت کسانی گذرانده بود که در برآورده کردن تمنیات حیوانی جسم خود افراط می‌کردند. بیشتر این‌ها هم به غذا و کامجویی روی آورده و جز این‌ها خوراکی برای تن نمی‌شناختند. البته در سالیان اخیر، اعتیاد به اینترنت و مواد مخدر ارزان هم پا به میان گذاشته و کار خاخام کهنسال را بیش از پیش پیچیده کرده بود.
Dana far

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد