بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آشپزخانه | طاقچه
کتاب آشپزخانه اثر جواد ذوالفقاری

بریده‌هایی از کتاب آشپزخانه

۳٫۱
(۱۷)
کابوس وحشتناک من این بود که اگر به تو زنگ بزنم، تو گریه می‌کنی و از دست من عصبانی می‌شوی.» «این‌ها همه خیالات تو بوده. و خیالات بدتر از واقعیت است.»
نازبانو
هیچ روزی به روز قبلش ارتباط ندارد.»
نازبانو
ولی اگر کسی نومیدی واقعی را هرگز تجربه نکرده باشد، وقتی پیر شود هیچ وقت نمی‌داند چطور ارزیابی کند در کجای زندگی قرار گرفته است؛ هیچ وقت نمی‌داند شادی حقیقی چیست. من قدردان آن هستم.
Shirin Rassam
این بستگی به یوئیچی دارد. حتی اگر تو دوست دختر او هستی، به نظر من دلیل نمی‌شود که به جای او تصمیم بگیری.»
نازبانو
«الو؟ میکاگه؟» لحن صدایش مرا وادار کرد بخواهم از دلتنگی گریه کنم. با خوشحالی فریاد کشیدم: «خیلی وقت است ترا ندیده‌ام!» هر دو پشت حفاظی از خجالت پنهان بودیم.
Tonoske
من هیتوشی را بیشتر از خود زندگی دوست داشتم.
Shirin Rassam
اریکو ناگهان با تمام دقت به صورت من نگاه کرد. «یوئیچی قبلاً به من گفت که تو ووفی را به یادش می‌آوری، همان سگی که داشتیم. می‌دانی ـ واقعاً همین‌طور است.» «اسمش ووفی بود؟» «بله، یا ولفی.» در حالی که فکر می‌کردم،‌ گفتم: «هوم. ووفی.» «تو هم چشم‌هایی به همان قشنگی داری، مویی به همان قشنگی... وقتی برای بار اول دیروز ترا دیدم، مجبور شدم جلوی خودم را بگیرم که نخندم. تو واقعاً شکل او هستی.»
Tonoske
خواب دیدم. داشتم ظرفشویی آشپزخانه‌ی همان آپارتمانی را می‌سابیدم که امروز تخلیه کرده بودم. مسخره بود، ولی آنچه دلم برایش تنگ شده بود رنگ زرد ـ سبز کف بود... وقتی آن‌جا زندگی می‌کردم از آن رنگ متنفر بودم، اما حالا که مجبور به تخلیه آن شده بودم از صمیم قلب دوستش داشتم.
کاربر ۷۷۷۳۷۱۳
همیشه همین طور بود. خودم بودن وحشتناک غمگینم می‌کرد. «خب، خداحافظ.» از ته قلبم، چشم‌هایم این سوال را می‌پرسید: قبل از آن‌که خیلی دیر بشود، چیزی داری که احساست را به من نشان دهد؟ «مقاومت کن، بچه.» لبخند زد، اما جواب در چشمان خودش مشخص بود. گفتم: «بسیار خوب.» و دست تکان دادم و از هم جدا شدیم. احساس، جایی به فاصله‌ای دور و نامعین سفر کرد و ناپدید شد.
کاربر ۷۷۷۳۷۱۳
به محضی که تصمیم گرفتیم کجا همدیگر را ببینیم، از پنجره بیرون را نگاه کردم. آسمان بیرون خاکستری کم رنگ بود. امواجی از ابرها را باد با نیروی عجیبی کنار می‌زد. در این دنیا جایی برای غم نیست. هیچ‌ جا، برای هیچ کس.
Tonoske

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد