بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ساخت امریکا | طاقچه
۳٫۵
(۲۴)
این هم مثل اکثر موفقیت‌های یک‌شبه، ساختنش حدود بیست سال طول کشیده بود!
kiarash ghorbani
«سم والتون دو تا ویژگی داره که اون رو تقریباً از همهٔ کسای دیگه‌ای که می‌شناسم، متمایز می‌کنه: اول این‌که اون هر روز صبح که از خواب پا می‌شه، مصممه یه چیزی رو بهبود بده؛ دومم این‌که اون کم‌تر از هرکس دیگه‌ای که می‌شناسم، از اشتباه‌کردن می‌ترسه. وقتی هم می‌فهمه اشتباه کرده، فقط از شرش خلاص می‌شه و می‌ره سمت یه مسیر دیگه.»
kiarash ghorbani
اگر سرمایهٔ زیادی داشتیم یا بخشی از شرکتی بزرگ بودیم، هیچ‌وقت به شهرهای هریسون، راجرز یا اسپرینگ‌دیل و همهٔ شهرهای دیگری که در آن روزهای اول رفتیم، سر هم نمی‌زدیم و هرگز در آن‌ها فروشگاه باز نمی‌کردیم. اولین درس بزرگی که گرفتیم، این بود که در شهرهای کوچک امریکا بیش‌تر از آن‌چه تصور می‌کنیم، امکان کسب‌وکار وجود دارد.
kiarash ghorbani
اگر عاشق کارتان باشید، هر روز در تلاشید که بهترین کار ممکن را انجام دهید. در این صورت مطمئن باشید خیلی زود هرکسی از شما انگیزه می‌گیرد، مثل نوعی بیماری واگیردار.
وحید
من با احتیاط پیش رفتم. تمام پیش‌بینی‌هایم را داخل دفتر یادداشت زردرنگم نوشتم و مطمئن بودم آن‌ها به ما وام خواهند داد. دربارهٔ برنامهٔ پنج‌ساله‌ام، فروشم، سودهایم و تعداد فروشگاه‌هایم گفتم و دربارهٔ استراتژی‌مان برای رفتن به شهرهای کوچک که در آن‌ها هیچ رقابتی وجود نداشت. به کارمند وام‌دهی گفتم کسب‌وکار در آن‌جا چقدر منتظر شکوفاشدن است. او ا
کاربر ۵۶۴۷۰۴۵
از سراسر جهان هم برای‌مان نامه نوشتند و به این‌جا آمدند تا از ما درخواست پول کنند. مطمئنم بسیاری از آن‌ها دلایل باارزشی داشتند؛ اما ما هم دربارهٔ همهٔ توطئه‌گران وحشی و مسخره در دنیا شنیده بودیم. یادم می‌آید زنی نامه‌ای صریح نوشته و گفته بود: «من همیشه یه خونهٔ صدهزاردلاری می‌خواستم؛ ولی هیچ‌وقت نتونستم بخرمش. این پول رو بهم می‌دی؟»
علی
اگر مدیران اجراییِ بسیاری از این شرکت‌ها بیش‌تر شبیه آدم‌های واقعی زندگی می‌کردند، آیا بهتر کار نمی‌کردند؟
وحید
به‌نظرم بهترین مدیران کسانی‌اند که به تمام حوزه‌ها سرک کشیده‌اند و بهترین برداشت کلی از شرکت را دارند.
وحید
ما به ارزش پول اعتقاد داریم. ما آمده‌ایم برای مشتریان‌مان ارزش ایجاد کنیم؛ یعنی علاوه‌بر کیفیت و خدمات، باید برای‌شان پول پس‌انداز کنیم. هربار که وال‌مارت پولی را احمقانه خرج می‌کند، دقیقاً از جیب مشتری‌مان می‌رود. هربار که ما پولی برای‌شان پس‌انداز می‌کنیم، این کار ما را یک گام جلوتر از رقیب‌ها می‌برد و آن‌جا همان جایی است که همیشه بنا داریم باشیم.
داماد65

حجم

۳۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۳۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد