بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زیاد به خودت سخت نگیر | طاقچه
کتاب زیاد به خودت سخت نگیر اثر مارک منسون

بریده‌هایی از کتاب زیاد به خودت سخت نگیر

۳٫۷
(۳۶)
اجازه دهید حقیقتی را خاطرنشان کنم. همه ما یک روز می‌میریم. می‌دانم خیلی واضح است و همه می‌دانید، فقط خواستم اگر احیاناً فراموش کرده‌اید، یادآوری کنم. شما و هرکسی که می‌شناسید دیر یا زود خواهید مرد و در فاصله کوتاه این زندگی تا مرگ، تعداد محدودی موضوع برای اهمیت‌دادن دارید. درواقع تعداد بسیار محدود! و یک کلام، اگر بخواهید ناخودآگاه یا بدون انتخاب به هرچیز و هرکسی اهمیت بدهید، بیچاره خواهید شد. بی‌خیال‌بودن هنری ظریف می‌خواهد و اگرچه ممکن است موضوع در کل مضحک باشد و من هم کمی عوضی به نظر برسم؛ اما چیزی که اینجا از آن حرف می‌زنم، این است که یاد بگیریم چطور اولویت‌بندی کنیم، ابتدا به چیزهایی اهمیت بدهیم که واقعاً اهمیتشان بیشتر است و اینکه چطور آگاهانه موضوعاتی را انتخاب کنیم که با توجه به ارزش‌های شخصی ما باید برای‌مان اهمیت بیشتری داشته باشند. این کار به‌هیچ‌وجه آسان نیس
zainab-d
قدیم‌ها وقتی پدربزرگ‌های ما حالشان خوب نبود، با خودشان فکر می‌کردند: «امروز حالم از این گاو هم بدتره! اما فکر کنم زندگی همینه دیگه، امروز باید یه روز گاوی باشه، حتماً هم همین‌طوره. بهتره برم و بیلم رو بزنم». اما این روزها چه؟ اگر حتی برای پنج دقیقه حالتان بد باشد، دست‌کم با عکس ۳۵۰ نفر بمباران می‌شوید که زندگی خیلی خوبی دارند و خیلی خوشحال‌اند و انگار امکان ندارد شما حالتان بد باشد یا مشکلی داشته باشید.
Dexter
روی سنگ قبر بوکوفسکی نوشته شده است: «وقتت را تلف نکن.»
Dexter
جامعه امروز ما به دلیل تفکرات فرهنگ مصرفی و فرهنگ شبکه‌های اجتماعی که «ببین زندگی من چقدر از زندگی تو باحال‌تره»، نسلی از ما آدم‌ها به دنیا تحویل داده است که فکر می‌کنیم داشتن این تجربه‌های منفی ـ اضطراب، عصبانیت، احساس گناه و غیره ـ به‌هیچ‌وجه خوب نیست. منظورم این است که هروقت به صفحه فیس‌بوک یا اینستاگرام خود نگاه می‌اندازید، می‌بینید انگار همه مردم دنیا اوقاتی بسیار خوب و خوش دارند جز شما یا گویی هیچ‌کس هیچ دردی ندارد جز شخص شخیص شما! این هفته هشت نفر ازدواج کرده‌اند، چند جوان شانزده‌ساله برای جشن تولدشان خودروی فراری هدیه گرفته‌اند و یک بچه نیم‌وجبی هم دومیلیارد دلار روی یک اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کرده است تا وقتی دستمال توالت تمام شد، به‌طور خودکار یک رول دستمال دیگر را جایگزین آن کند! این وسط شما در خانه افتاده‌اید و سرتان را با خودتان یا درنهایت گربه‌تان گرم می‌کنید. خب مسلم است که راهی ندارید جز اینکه فکر کنید زندگی‌تان حتی گندتر از چیزی است که فکر می‌کردید.
کاترینا/~~~~~√😎😎/haha
لذت‌بردن خیلی عالی است؛ اما اگر بخواهید آن را اولویت زندگی‌تان قرار دهید، ارزش بسیار وحشتناکی خواهد بود. درستی این موضوع را می‌توانید از معتادی که اولین‌بار برای لذت‌بردن به موادمخدر رو آورد، یا از مرد هوس‌بازی که برای لذت، خانه و خانوده‌اش را از دست داده است بپرسید: از آن‌ها بپرسید لذت‌بردن چگونه زندگی‌هایشان را به فنا داده است. لذت ارزشی اشتباه است
sheida
تمایل شدید به داشتن تجارب مثبت، خود تجربه‌ای منفی است و ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما پذیرفتن تجربه‌های منفی خود تجربه‌ای مثبت است.
دخترِ شیرین
، این کتاب رنج شما را به ابزار، نقطه‌ضعف‌هایتان را به نقطه‌قوت و مشکلات‌تان را به مشکلات بهتر یا کوچک‌تر تبدیل می‌کند. این یعنی رشد! می‌توانید این کتاب را راهنمایی برای رنج‌کشیدن و نحوه بهترتحمل‌کردن آن با درک، همدلی و فروتنی بیشتر در نظر بگیرید. این کتابی است برای آنکه بتوانید با وجود باری که به دوش می‌کشید، آرام پیش بروید، با وجود بزرگ‌ترین ترس‌هایتان آسوده بیارامید و در اوج غم به اشک‌هایتان لبخند بزنید. این کتاب به شما نمی‌آموزد چگونه بیندوزید و کسب کنید، برعکس به شما یاد می‌دهد چگونه رها کنید و از دست بدهید. این کتاب به شما یاد می‌دهد فهرستی از موضوعات زندگی خود بنویسید و سپس همه را به‌جز مهم‌ترین‌هایش پاک کنید. این کتاب به شما یاد می‌دهد چشم‌هایتان را ببندید و ایمان داشته باشید که اگر هم بیفتید، اتفاقی نخواهد افتاد و باز می‌توانید بلند شوید. این کتاب به شما یاد می‌دهد کمتر اهمیت بدهید، بیشتر بی‌خیال باشید و زیاد خودتان را خسته نکنید.
zainab-d
به همین دلایل است که بی‌خیال‌بودن، کلید جادویی زندگی خوب است و به همین دلایل است که بی‌خیال‌بودن، ما و همه دنیا را نجات می‌دهد، زیرا با پذیرفتن اینکه دنیا همیشه همین بوده است و خواهد بود، خودمان و بقیه را نجات خواهیم داد.
Dexter
مشکل دیگرِ بیش ازحد اهمیت دادن به موفقیت مادی این خطر است که در قیاس با ارزش‌های دیگری مانند صداقت، صلح‌جویی و همکاری اولویت یابد. وقتی افراد خود را نه براساس رفتارهایشان بلکه براساس دستاوردهای مادی‌شان بسنجند، به احتمال زیاد به افرادی سطحی‌تر و عوضی‌تر تبدیل می‌شوند.
sheida
ببینید، زندگی یک مارپیچ صعودی تمام‌نشدنی است و اگر گمان می‌کنید در هر نقطه از این مسیر می‌توانید بایستید و لذت ببرید، باید به شما بگویم متأسفم، نکته را نگرفتید، زیرا لذت در بالارفتن است.
z.gh

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد