بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان اثر الینور سیگل

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان

۳٫۰
(۸)
علت فحش دادن کودکان به دیگران این است که آن‌ها احساس بدی دارند و به کسی نیازمندند که احساس خوبی در آن‌ها به‌وجود آورد. بنابراین، در برخورد با اعمالی چون فحش دادن و نظایر آن، نباید با آن‌ها مقابله‌به‌مثل کرد. اگر کودکی به شما گفت "بدریخت بدقواره" شما به او بگویید "حق با تو است من زشت هستم ولی درعوض تو خیلی زیبایی". این برخورد موجب برانگیخته شدن احساس خوش در کودکان می‌شود و به فحش دادن ادامه نخواهند داد.
parisa_msi
کودکان به‌طور معمول برای ابراز احساسات خود نظیر خشم، سوگند، نفرین و...، از فحش و کلمات ناپسند استفاده می‌کنند. وقتی مادر امی به او گفت که نباید فحش بدهد امی جواب داد: "ولی کلمه دیگری برای نشان دادن تأسفم ندارم".
parisa_msi
مشکلاتی که در زمینه آموزش کنترل دفع به کودکان به‌وجود می‌آید صرفآ به لجاجت و یکدندگی آن‌ها مربوط نیست بلکه به واکنش‌های افراطی والدین مربوط است. آن‌ها اغلب چنین تصور می‌کنند که عدم کنترل ادرار یا مدفوع توسط فرزندشان به دلیل لجاجت یا تنبلی است، بنابراین خشمگین می‌شوند، درحالی‌که باید آرامش خود را حفظ کنند و صبور باشند.
parisa_msi
پسر پنج‌ساله او در حین دعوا از وی اجازه خواست که سه مطلب را به او بگوید، و مادر با ناراحتی به او اجازه داد که حرفش را بزند. پسر گفت: "تو گفته‌ای هرقدر با ما دعوا کنی باز هم ما را دوست داری" و مادر با ناراحتی و عصبانیت آن را تأیید کرد. "تو به ما گفته‌ای وقتی عصبانی شدیم به متکای خود مشت بزنیم" و مادر درحالی‌که به‌سختی از خندیدن خودداری می‌کرد، به نشانه تأیید سر فرود آورد. "سوم اینکه چرا آب و صابون نمی‌آوری که لکه‌های موکت و دیوار را بشویی؟" مادر دیگر نتوانست از خندیدن خودداری کند و با صدای بلند خندید، زیرا کودک ۵ ساله‌اش نکته‌هایی روان‌شناسی را به او گوشزد می‌کرد.
parisa_msi

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۵۰,۴۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد