بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طراحی زندگی ایدئال | طاقچه
کتاب طراحی زندگی ایدئال اثر بنجامین بونتی

بریده‌هایی از کتاب طراحی زندگی ایدئال

امتیاز:
۳.۳از ۳ رأی
۳٫۳
(۳)
می‌توانید با تغییر در نحوهٔ نگرش به خودتان، نحوهٔ نگرش دیگران به خودتان را نیز تغییر دهید.
گیسو
افکاری که در ذهنتان نگه می‌دارید در واقعیت شما منعکس می‌شود و به این معنی است که فردی که در بیرون هستید بازتاب مستقیم فردی است که در درون شما وجود دارد
گیسو
«برای رفتن به هر مکان ارزشمند، هیچ میانبری وجود ندارد.» بورلی سیلز
گیسو
ما راهکارها، روش‌ها و رویکردهای متفاوتی برای پختن یک کیک داریم تا در پایان به نتیجهٔ دلخواه برسیم، تغییراتی که می‌خواهیم به وجود آوریم نیز مختص خودمان، شرایطمان و نتیجهٔ نهایی مدنظرمان است. اگر باز هم به همان روش قبلی کیک بپزیم همان کیک همیشگی را خواهیم داشت، اما اگر بخواهیم کیک با دفعات قبل فرق داشته باشد، باید زمانی که آن را آماده می‌کنیم یک روش و رویکرد متفاوت دیگر را امتحان کنیم.
گیسو
چرا ما تغییر را این‌قدر سخت می‌پنداریم؟ نظریهٔ من که بر اساس آزمون‌وخطاست می‌گوید، این تغییر نیست که برایمان سخت است، بلکه برایمان سخت است بپذیریم آنچه در گذشته انجام داده‌ایم سودمندترین شیوه برای انجام آن نبوده است. بزرگ‌ترین چالش روان‌شناختی، به وجود آوردن تغییر در ما نیست بلکه این است که بپذیریم شاید واکنشی که در گذشته نسبت به تغییر داشته‌ایم بهترین و سودمندترین واکنش نبوده است.
گیسو
به‌جای اینکه نگرش «آیا این بهترین چیزی است که می‌تواند بشود» را انتخاب کند، نگرش «همین‌قدر کافی است» را در پیش گرفت.
گیسو
هنگامی‌که به موفق‌ترین افراد اشاره می‌کنیم، اغلب موفقیت‌هایشان را بر اساس ثروت و دارائی‌هایشان می‌سنجیم؛ اما اگر ذهن درونی افرادی که واقعاً یک میراث استثنایی و چشمگیر بر جاگذاشته‌اند را بررسی کنیم درمی‌یابیم که ثروت آن‌ها تنها دستاورد جانبی نگرش و رویکرد عمیق‌تر و تحسین‌برانگیزتر آن‌ها نسبت به زندگی است.
گیسو
حواس ما در هر ثانیه حدود دو میلیون بایت اطلاعات دریافت می‌کند، اما ما به‌طور ناخودآگاه در هر ثانیه تنها قادریم ۱۳۴ بایت اطلاعات پردازش کنیم. این بدین معنی است که بخش عظیمی از اطلاعاتی که ما در هر ثانیه دریافت می‌کنیم به‌طور ناخودآگاه فیلتر می‌شود
گیسو
دیدگاه ما نسبت به یک تجربه یا رویداد مشترک لزوماً مشابه دیدگاه یا تجربهٔ شخص دیگر نیست، حتی اگر هر دو در همان زمان و همان مکان باشیم.
گیسو
در این کتاب، من فرایند روانی تغییر را به فرایند فیزیکی ساخت یک خانه تشبیه می‌کنم. این روند عبارت‌است از: ۱) آماده‌سازی بستر: پاک‌سازی بستر از چیزهای قدیمی و گشودن راهی برای چیزهای جدید. ۲) انتخاب مصالح: تهیه ابزار و وسایل مناسب برای کار مناسب. ۳) رفع نواقص، انطباق، برنامه‌ریزی و تجسم نتیجهٔ نهایی تا بتوانید به‌وسیلهٔ آن‌ها راهکاری کامل و بدون نقص برای نقشهٔ اصلی خود به وجود آورید. ۴) گذاشتن اولین سنگ بنای ساختمان، شتاب گرفتن و بنا نهادن میراثی که خارج از تصورتان باشد.
گیسو

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۳۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد