بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فرزندپروری از درون به برون | طاقچه
کتاب فرزندپروری از درون به برون اثر دانیل سیگل

بریده‌هایی از کتاب فرزندپروری از درون به برون

۳٫۲
(۱۳)
فرزندانتان به شما فرصت می‌دهند رشد کنید و شما را در چالش با مسائل باقی‌مانده از دوران کودکی‌تان قرار می‌دهند.
زینب دهقانی
وقتی موضوع‌های حل نشده داستان زندگی ما را می‌نویسند، ما نویسنده زندگینامه خود نیستیم؛ صرفآ ثبت‌کننده چگونگی ادامه تهاجم گذشته هستیم که، اغلب بدون آگاهی ما، به تجربه زمان حال ما هجوم می‌آورد و مسیرهای آینده ما را شکل می‌دهد. ما دیگر انتخاب‌های فکورانه در مورد شیوه فرزندپروری انجام نمی‌دهیم، بلکه براساس تجربه‌های گذشته خود واکنش نشان می‌دهیم. گویی توانایی خود را در انتخاب جهت از دست می‌دهیم و خود را روی هدایت‌گر خودکار قرار می‌دهیم بدون اینکه حتی بدانیم ما را به کجا می‌برد.
زهرا رضائی
داستان‌ها تلاش ذهن ما برای درک دنیای درونی غنی خودمان و دیگران هستند.
Roya Es
هیچ دو انسانی مسائل را درست مانند یکدیگر نمی‌بینند.
زینب دهقانی
وقتی به عنوان والد کاملا حضور داریم، وقتی با حضور ذهن هستیم، فرزندانمان را برای به تمامی تجربه کردن خودشان در لحظه حال توانمند می‌کنیم.
زینب دهقانی
ما نمی‌توانیم آنچه را وقتی کودک بودیم برایمان رخ داده است تغییر دهیم، ولی می‌توانیم نحوه تفکر خود را در مورد آن رویدادها تغییر دهیم.
Mahsa🌙
والدین با تمرکز بر سطح آشکار تجربه و نه تمرکز بر سطح عمیق‌تر ذهن، به رفتار فرزند خود پاسخ می‌دهند. گاه ممکن است بدون دیدن فرایندهای ذهنی درونی افراد که به اعمال آنها می‌انجامد، به رفتار آنها نگاه و فقط به نحوه عمل آنها توجه کنیم. ولی همیشه سطحی عمیق‌تر در زیر رفتار وجود دارد که ریشه انگیزش و عمل است. این سطح عمیق‌تر همان ذهن است. با ذهن‌بینی می‌توانیم بر بیش از صرفآ سطح رویی تجربه متمرکز شویم. والدینی که با فرزندان خود بر سطح ذهنی تمرکز می‌کنند، رشد درک هیجانی و شفقت را در آنها تقویت می‌کنند. صحبت با کودکان درباره افکار، خاطره‌ها و احساس‌هایشان، تجربه‌های ضروری بین فردی را که برای درک خودشان و ایجاد مهارت‌های اجتماعی در آنها لازم است فراهم می‌آورد.
زینب دهقانی
انعطاف‌پذیری در پاسخ ممکن است تحت شرایط خاصی دچار اختلال شود. وقتی خسته، گرسنه، ناکام، ناامید و عصبانی هستیم، توانایی تأمل کردن را از دست می‌دهیم و توانایی انتخاب رفتارهایمان محدود می‌شود. در هیجان‌های خود غرق می‌شویم و چش
زینب دهقانی
نحوه‌ای که به یاد می‌آوریم شکل‌دهنده آدمی است که می‌شویم
محبوبه مرادی
همان‌طور که مارک تواین، نویسنده امریکایی، در مورد فهم درست کلمات خاطرنشان کرد، تفاوت زیادی بین روشنایی و کرم شب‌تاب وجود دارد.
محبوبه مرادی

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد