بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هانسل و گرتل برادران گریم | طاقچه
کتاب هانسل و گرتل برادران گریم اثر آدام کیتویتز

بریده‌هایی از کتاب هانسل و گرتل برادران گریم

انتشارات:نشر پیدایش
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأی
۴٫۴
(۱۹)
در جنگلی نزدیک خانهٔ لرد، پیرمردی سرگردان بود که دماغ دراز و پشت خمیده‌ای داشت و لب‌هایش دور دهن بی‌دندانی چین خورده بودند. دنبال دوتا بچه می‌گشت، پسر و دختری که خیلی وقت پیش گم شده بودند. پیرمرد خیال داشت زیر شاخه‌های درختی که به نظر جای راحتی می‌آمد، بنشیند و به استخوان‌های دردمندش استراحت بدهد، که از دور صدای گریه شنید. رد صدا را گرفت و رسید پای یک درخت نارون عظیم و چشمش به پسری افتاد که سرش را تو دست‌هایش گرفته بود. پیرمرد دلش به حال پسر بیچاره سوخت، دلداری‌اش داد و پرسید کمک لازم دارد یا نه. پسر با ناله گفت: «هیچ‌کس نمی‌تونه به من کمک کنه. باید سه روز دیگه برم جلو در جهنم و خودمو به شیطون تحویل بدم که تا یک لحظه بعد از ابد عذاب وحشتناکی بکشم.»
الهام حمیدی
شاید سرزمین گریم جای ناراحت‌کننده و دلخراشی باشد، اما ارزش اکتشاف را دارد. چون در زندگی واقعی، آدمیزاد حد اعلای زیبایی و دانش و روشنگری را در تاریک‌ترین و مرموزترین محل‌ها کشف می‌کند. و البته بیشترین خونریزی را.
الهام حمیدی
این داستان در مورد دو بچه است ـ دختری به اسم گرتل و پسری به اسم هانسل ـ که در یک دنیای جادویی و ترس‌برانگیز سفر می‌کنند. داستان دو بچه است که مبارزه می‌کنند، و شکست می‌خورند، و بعدش شکست نمی‌خورند. داستان دو بچه است که معنی همه‌چیز، معنی زندگی را کشف می‌کنند. قبل از اینکه ادامه بدهم، باید هشدار بدهم: داستان‌های گریم ـ یعنی آنهایی که به خاطر بچه‌های کوچک دستکاری نشده‌اند ـ خشونت و خونریزی دارند. و داستانی که قرار است الان بشنوی، یعنی تنها داستان واقعی‌ِ کتاب افسانه‌های برادران گریم، تا دلت بخواهد خشونت و کشت و کشتار دارد. واقعاً. اگر این‌جور چیزها ناراحتت می‌کنند، پس بهتر است از همین حالا با هم خداحافظی کنیم.
الهام حمیدی

حجم

۱۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۷۳,۸۰۰
۳۶,۹۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد