بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۷۲ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۱۹۹)
ویکتور فرانکل یکی از بازماندگان هولوکاست، نوشت: «جدایی‌ناپذیرترین آزادی انسان، انتخاب نگرشش نسبت به هر چیزی است.»
مری و راه های نرفته اش
هر چیز شیرین، ته‌مزه‌ای از تلخی دارد
مری و راه های نرفته اش
همهٔ آن‌چه متعلق به شماست و برای‌تان ارزشمند و عزیز است، سلامتی‌تان، همسرتان، فرزندان‌تان، دوستان‌تان، خانه‌تان، اموال‌تان، سرزمین‌تان، اعتبارتان و همین‌طور جایگاه اجتماعی‌تان، همگی گذرا هستند. دلبستهٔ هیچ‌کدام‌شان نباشید. آرامش‌تان را حفظ کنید. اگر سرنوشت این‌ها را به شما بخشید، خوشحال باشید، اما همیشه یادتان باشد که این‌ها زودگذر، شکننده و موقتی‌اند. بهترین نگاه ممکن این است که فرض کنید همهٔ آن‌ها به امانت پیش شما هستند و هر لحظه ممکن است به هر وسیله‌ای، یا در نهایت مرگ، از شما پس گرفته شوند.
مری و راه های نرفته اش
پس دفعهٔ بعدی که می‌خواهید تصمیم مهمی بگیرید به‌دقت روی آن تأمل کنید، اما فقط تا مرز نقطهٔ حداکثر تأمل.
sss
اگر کتابی روی شما تأثیری نگذاشت، یا کتاب بدی بوده یا شما آن را بد خوانده‌اید.
sss
«خدایا، به من آرامش کافی بده برای پذیرش چیزهایی که قادر به تغییر آن نیستم، شجاعت بده برای تغییر چیزهایی که قادر به تغییر آن هستم و حکمت کافی به من عطا فرما تا این دو را از هم تمیز دهم.»
sss
بیشترین سوءبرداشتی که با آن مواجه می‌شویم این است که زندگی خوب یک حالت یا وضعیت پایدار است، درحالی‌که زندگی خوب فقط با تطبیق مداوم حاصل می‌شود.
sss
برای ما بسیار دشوار است که وضعیت کنونی‌مان را از دریچهٔ لنزهای بسیار عریض ببینیم. اگر این گونه نبود، مسائل پیش‌پاافتاده این‌قدر ما را ناراحت نمی‌کرد.
کاربر 2021.1
ترحم به خود چیزی را عوض نمی‌کند. در حقیقت برعکس عمل می‌کند چون ترحم به خود مثل یک گرداب احساسی است، یک مارپیچ که در آن هر چه بیشتر بالاوپایین بپرید بیشتر شما را درون خودش فرومی‌برد. افرادی که در دام آن می‌افتند خیلی سریع گرفتار بدگمانی (پارانویا) می‌شوند. آن‌ها حس می‌کنند که گروهی از مردم، کل بشریت یا حتا کل جهان، دشمن آن‌ها شده‌اند. این یک چرخهٔ معیوب برای خود فرد درگیر و البته اطرافیان اوست؛‌ اطرافیانی که بالاخره از او فاصله می‌گیرند و نمی‌توان به این خاطر به آن‌ها خرده گرفت. به‌محض آن‌که اولین علایم ترحم به خود را حس می‌کنم تمام تلاشم را برای دور شدن از این ورطهٔ خطرناک به کار می‌بندم. مثل آن جملهٔ قدیمی که می‌گوید: «اگر دیدی که درون چاله‌ای هستی، به کَندن ادامه نده.»
مری و راه های نرفته اش
تجربیات تنها زمانی واقعاً به حساب می‌آیند که بتوانید آن‌ها را به خاطر بیاورید. اجازه بدهید به این پدیده، بانک خاطره بگوییم.
مری و راه های نرفته اش

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۵۰%
تومان