بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من کم ارزش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب من کم ارزش اثر ایلین ان.آرون

بریده‌هایی از کتاب من کم ارزش

۳٫۰
(۷)
می‌توانستم ببینم که سرانجام جیک به خودش اجازه داده است خطر عاشق شدن را بپذیرد.
Samane Ashrafi
همچنین رفاقتی که در برقراری پیوند میان همکاران دیده می‌شود، می‌تواند تنها لذتی باشد که اشخاص از کارشان می‌برند. درواقع، در پژوهش‌های پیاپی روشن شده است که بزرگ‌ترین عامل در رضایت شغلی، کیفیت روابط اجتماعی در محل کار است.
Samane Ashrafi
اضطراب و کم‌رویی می‌توانند به‌طور مداوم موجب تقویت منِ کم‌ارزش شوند: ۴۰ درصد مردم می‌گویند تقریبآ در بیشتر شرایط اجتماعی کم‌رو هستند. در اینجا هم این عواطف اجتماعی را از یک گروه که احتمالا در آن شکست خورده‌ایم یا موردقضاوت قرار گرفته‌ایم، به گروه‌هایی می‌بریم که در آن‌ها هنوز قضاوت نشده‌ایم. بنابراین، بیشتر اوقات بدون دلیل مضطرب هستیم. بااین‌همه، اضطراب و کم‌رویی معمولا دلیل پیدا می‌کند، زیرا مردم بیشتر اوقات به اشخاص مضطرب یا کم‌رو رتبه پایینی می‌دهند. این احساس‌های اجتماعی، ناهنجار به‌نظر می‌رسند.
Samane Ashrafi
احساس گناه از عواطف بسیار مهم اجدادمان بوده است. اگر آن اعضای گروه که شکارچیان خوبی بودند، درنتیجه برداشتن بهترین گوشت برای خود، دچار احساس گناه نمی‌شدند، مادران، فرزندان و سالمندان گرسنه می‌ماندند. بنابراین، گروه‌هایی که اعضای آن‌ها احساس گناه داشتند، زنده می‌ماندند. امروزه هم در خانواده معمولا به آن‌هایی که به‌موقع به خانه نمی‌آیند یا در مراسم ازدواج حضور پیدا نمی‌کنند، احساس گناه داده می‌شود، اما وقتی عضوی دچار مشکل می‌شود، خانواده نیرومند به او رسیدگی می‌کند. جایی که عشق مراقبت نکند، احساس گناه مراقبت خواهد کرد.
Samane Ashrafi
وقتی دیگران غرور ما را می‌بینند، رتبه ما شاید حتی بالاتر رود یا نگهداری رتبه بالا ساده‌تر شود.
Samane Ashrafi
شکست دیگری را نمی‌خواستید، اما درست همین رخ داد، زیرا ناخودآگاه اضطرابی را که از یک شکست احساس می‌کردید، با خود از یک جا به جایی دیگر بردید.
Samane Ashrafi
سپس چنان رتبه پایینی به خود می‌دهید که به بازی گرفته نمی‌شوید.
Samane Ashrafi

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد