بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب حاج اسماعیل | طاقچه
۵٫۰
(۹)
رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «حلّال مشکلات» خوانده و درباره او می‌فرمایند: «... من (در دوران مبارزه با رژیم پهلوی) هر وقت نیاز داشتم، به حاج اسماعیل رضایی مراجعه می‌کردم… او حلّال مشکلات بود.»
فاطمه ناظریان
انحصار سیب سبزوار، لیموی میناب و هندوانه گرگان در اختیار حاج اسماعیل بود و در این سال‌ها او شخص متموّلی به حساب می‌آمد.
فاطمه ناظریان
حاج اسماعیل اولین کسی بود که در میدان میوه و تره‌بار برای ابراز صداقت در کسب و کار، بارنامه درست کرد. این کار آن موقع در کاسبی میدان تحولی ایجاد کرد. چون بعد از آن کشاورزها هر وقت به میدان بار می‌آوردند سراغ مردی را می‌گرفتند که در ازای گرفتن بار، رسید صادر می‌کرد؛ این موضوع باعث شد کسب و کار حاج اسماعیل در بازار بیش از پیش رونق پیدا کند.
فاطمه ناظریان
شیخ مرتضی کاتوزیان پیشنماز مسجد محلهٔ انبار گندم، بعد از شهادت حاج اسماعیل هروقت منبر می‌رفت، فریاد می‌کشید: «ای مردم این بلندگوهای مسجد، این فرش‌های مسجد و... همه را حاج اسماعیل خریداری کرده، به یاد او باشید، او شهید راه حق است.»
فاطمه ناظریان
طیب یک بار در جریان دادگاه با اشاره به حاج اسماعیل می‌گوید: «همه در میدان از من می‌ترسیدند، من از حاج اسماعیل می‌ترسیدم. چون او آدم درستی بود و همه کارش روی حساب و کتاب بود.» او سپس قسم می‌خورد و می‌گوید: «من تا به حال پاک‌تر از این مرد در روی زمین ندیده‌ام.»
فاطمه ناظریان
در کسب، صداقت و درستی بسیار زیادی داشت. به همین دلیل بدون اینکه مساعده بدهد، در میدان برای او بار می‌آوردند و روزبه‌روز هم محبوبیتش در میدان بیشتر می‌شد
فاطمه ناظریان

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد