نظرات درباره کتاب بعد و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بعد اثر استیفن کینگ

نظرات کاربران درباره کتاب بعد

نویسنده:استیفن کینگ
انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵۸ رأی
۳٫۶
(۵۸)
آلیس در سرزمین نجایب
اگه می‌تونستید مرده‌ها رو ببینید چی می‌شد؟ جیمی کانکلین از همون بچگی بچگی می‌تونه ارواح رو ببینه‌. از روح زن همسایه تا ارواحی که مجلس ختم خودشون می‌رن و حتی ارواح خبیث! کتاب جالبی بود. همیشه قلم کینگ رو دوست دارم. خیلی ترسناک نبود و کوتاه بودن فصل‌هاش کمک می‌کنه حوصله‌ت سر نره. کتاب از شش سالگی جِیمی شروع می‌شه و هر چقدر جلو می‌ره، لحن کتاب هم پخته‌تر می‌شه‌. آخرهاش دیگه اوج هیجان رو داره. شخصیت‌های کمی تو داستان نقش داشتن. ساده بود و حتی نوجوان‌ها هم می‌تونن از خوندنش لذت ببرن. ترجمه کامل، خوب و‌ روان بود.
soroosh7561
ابتدا جا داره از ترجمه روان و خوب مترجم کتاب تشکر کنم. چون ترجمه نقش بسیار موثری در فهم کتاب داره. نکته مهم این کتاب که بسیار برام جالب و حائز اهمیت بود این بود که در آن واحد نویسنده کتاب یک کتاب ترکیبی طنز ترسناک جنایی نوشته است و این از هنر نویسنده است که در یک رمان به خوبی و زیبایی توانسته است این سه مقوله را باهم ترکیب و نتیجه ای خوب بعمل آورد. نکته شاخص و مهم دیگه، عدم سانسور و وفاداری مترجم به متن اصلی است که این نیز جای تشکر دارد. چرا که قطعا سانسور قسمت های مختلف کتاب می توانست لطمه بسزائی در فهم خواننده از داستان پدید آورد که خدا را شکر این کتاب از زیر تیغ سانسور بخوبی گریخته است. باتشکر از طاقچه عزیز.
حمیدرضا
کتاب را تا جایی که وقت می‌شد یک‌ریز خواندم، عالی است با یک ترجمه عالی دیگر نیاز به توضیح اضافی نیست
پدرام بحجت
کتاب بعد از زبان یک بچه‌ی شش ساله روایت می‌شه. این بچه در صفحات اولیه‌ی کتاب اعتراف می‌کنه توانایی عجیبی در دیدن ارواح داره. همین توانایی کم کم جیمی رو وارد اتفاقات عجیب و وحشتناکی می‌کنه. داستان شخصیت‌های زیادی رو وارد داستان نمی‌کنه و به خوبی می‌تونه از پس پرداختن به اون‌ها بربیاد. شخصیت منفی داستان، چندان قدرتمند نیست و هیچ دلیلی برای کارهاش نداره. یعنی بده صرفا چون دوست داره و با اینکه شخصیت کلیدی و مهمی هستش، ما از گذشته یا رفتار اون چیزی نمی‌فهمیم. در عوض کامینگ آف ایج خوبی محسوب می‌شه چون خیلی زود می‌تونه اتفاقات رو شرح بده و به بزرگسالی جیمی برسه. یه مقدار هم از وضعیت سیاسی آشفته قدیم آمریکا می‌گه. کتاب ترجمه خوب و روانی داره که خوندنش رو راحت و لذت‌بخش می‌کنه. به کسانی که از کتاب‌های هیجانی لذت می‌برن پیشنهاد می‌کنم. اما توجه داشته باشید چندان ترسناک نیست و بیشتر جنایی هستش.
YasmineGh
به یک بار خوندنش می ارزید اما انتظار بیشتری از استفن کینگ داشتم. روند به درد یه فیلم سینمایی ترسناک برای رده سنی نوجوان میخورد. ترجمه خیلی خوبه و از ترجمه های سعید دوج خیلی خیلی بهتره. --خطر اسپویل-- اونجایی که جیمی از دایی هری میپرسه میدونی بابام کیه و اون میگه اره و جیمی میگه خب کیه دایی هری میگه من هستم ولی اینجا سانسور شده
دُنیآ
فوق العادس جز بهترین ها ترجمه بسیار عالی و گیرا، داستان متفاوت و در عین حال صحنه پردازی های مو سیخ کن و جذاب :)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
جیمی می‌تونه مُرده‌ها رو ببینه. این توانایی از کودکی توی وجودش بوده و از همون موقع باعث مشکلات و دردسرهای مختلفی شده. مادرش همیشه سعی می‌کرده کاری کنه که اون عادی به نظر برسه و خب... تقریبا موفق شده. کتاب، زندگی جیمی رو از کودکی تا نوجوونی دنبال می‌کنه. در کنار مشکلات مالی و خانوادگی و کلی چیز دیگه، مشکلاتِ ماورایی هم دیگه نورِ علیٰ‌نور می‌شه... 👻 🥀 این که یه نفر بتونه ارواح رو ببینه واقعا ایده‌ی جدید و نویی نیست. سال‌هاست که از این ایده برای ساختن یا ترسناک‌تر کردن داستان‌ها استفاده کردن. چیزی که این کتاب رو جالب می‌کنه، نحوه‌ی پردازش همون ایده‌ی آشناییه که تو خیلی از فیلمای ترسناک باهاش مواجه بودیم.👀 کتاب حالتِ طنز داره، مخصوصا اون اوایل که جیمی خیلی کم سن و ساله. لحنش واقعا شبیه یه بچه‌ی بازیگوشه که سعی داره داستانش رو برامون تعریف کنه. با بزرگتر شدن جیمی از میزان طنز ماجرا کم می‌شه (و به مشکلات اقتصادی و اجتماعی و چیزای دیگه اضافه می‌شه!) که اون هم در نوع خودش قشنگه.🧟 در کل کتابِ روونیه. از اوناست که وقتی شروع به خوندن می‌کنی می‌افتی توی یه سراشیبی و همینجور می‌خونی، می‌خونی، می‌خونی، و یهو به خودت میای و می‌بینی تمومش کردی. شاید زیاد ترسناک نباشه، اما قطعا تجربه‌ی لذتبخشی براتون فراهم می‌کنه.🧛
متین
به نظرم اصلا ترسناک نبود ولی خب داستان جذاب و گیرایی داشت و خوشم اومد. برای اوقات بیکاری خوبه و ارزش خوندن رو داره.
حَنا
متن کتاب روان بود و داستان روند جذابی داشت و تا جایی که میشد پشت سر هم خوندمش. ولی پایان خیلی معمولی بود و غافلگیری خاصی در جریان نبود. به نظرم بیشتر به درد رده سنی نوجوان میخورد. با این حال توصیه میکنم که بخونید.
کاربر ۳۵۶۶۰۹۳
با اینکه از داستان های فانتزی خوشم نمیاد ولی این را دوست داشتم موضوع بسیار عالی و نگارش فوق‌العاده بود. ترجمه عالی بود
Farhadmarch
کتاب خوبی بود راز الود بود بیششتر ترسناک نه معمایی هم نه انتظار بیشتری داشتم از کینگ ولی اگه اسم نویسنده رو فاکتور بگیرید وبخونید خوبه سبکه کتاب 2 روزه تمومه
حسین توکلی
اول از مترجم‌ محترم تشکر میکنم . ترجمه بسیار عالیه و معلومه که مترجم محترم واقعا وقت گذاشته و به خواننده فارسی زبان احترام گذاشته و سعی کرده لذت پنهان در عبارات و جملات استفن کینگ را به خوبی منتقل کنه. دوم ، درباره داستان ... مهم نیست که محتوای داستان چیه و ساختارش چقدر قوی یا ضعیفه . شاید از شاهکارهای کینگ نباشه اما فارغ از داستان ، تک‌تک پاراگرافهای کتاب بصورت مستقل هم خواندنیه . اگر وسط کتاب را هم باز کنید و از وسط صفحه چند سطر را بخوانید ، باز هم قلم جادویی کینگ چیزی برای جلب توجهتان داره . طنز پنهان در کنار حس تعلیق ...
زینب.79
🍟یه کتاب برای نوجوانان...انتظار زیادی از کتاب داشتم که واقعا بعد خوندنش خورد تو برجکم..برای جوونا زیادی بچگونس..ولی برای رده سنی خودش ترجمه اش خیلی خوب بود‌.توضیحات کامل بود.سیر و روند داستان هم مورد قبول بود‌
iliyamsd87
به نظر من بهترین کتاب استفن کینگ نبود ولی عالی بود ترجمه روان و خوبی داشت و از همه نظر عالی و لذت بخش بود همچنین مهو ترین نقطه قوت کتاب داستان سرایی بو که حرف نداشت. کلا کتاب عالی و لذت بخشی بود .
Mahshid.M
عجب چیزی بود :)))
Ram
چقدر کسالت بار، چقدر کلیشه ای، چقدر تینیجری.
مهراد حسن پور
اصلا پیشنهاد نمیکنم. اینهمه تبلیغ میکنن این نویسنده رو، من از ۶۰۰ صفحه کامل ۱۰۰ صفحه خوندم ولی اصلا داستان جلو نرفت. همش طفره میره و از چیزایی میگه که اصلا ربطی به داستان نداره. چرت محضه.
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
داستان یک پسربچه بانیروی دیدن ارواح مرده ها که اتفاقاتی براش رقم میزنه،راستش بنظرمن بدرد نوجوونا میخوره و شاید انتظارات افراد بزرگسالو برآورده نکنه مثلا آخر داستانو نپسندیدم خیلی چیزا مثل اتفاقی که با لیز داشت میتونست واسش دردسر سازبشه ولی خیلی سرسری تموم شد که بنظرم نقطه ضعف داستان بود.
دختر عاشق عطر چایی
موضوع داستان جدید و خلاقانه است. اما اصلا ترسناک نیست حتی داستان کمی گیج و گنگ بنظر میاد. از اون کتاب هاست که اگر نخوندید هم چیزی رو از دست نمی دید و اگر خوندید با شیوه داستان نویسی جالبش آشنا میشید.
کاربر ۵۰۷۱۴۹۵
دوستان عزیز، رمان ایرانی " همه چیز تمام" اثر علیرضافنایی رو از دست ندید. عالیه.🌹

حجم

۲۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۲۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد