نظرات درباره کتاب خاطرات یک کتابفروش و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خاطرات یک کتابفروش اثر شان بایتل

نظرات کاربران درباره کتاب خاطرات یک کتابفروش

نویسنده:شان بایتل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۳۰ رأی
۲٫۹
(۳۰)
بنفشه آریاراد
کتاب در مورد اتفاقات پیرامون یک کتابفروشی کوچک و محلی در اسکاتلند است که بیشتر حول خرید و فروش کتاب راههای فروش بهتر کتاب و خریداران است. متن کتاب بصورت خاطرات روزانه کتابفروش است و با آنکه نویسنده خیلی سعی کرده که خواننده را گرفتار روزمره نویسی اش نکند باز هم جاهایی از حوصله خارج است. ترجمه از لحاظ خواندن و درک مطلب خوب است اما از لحاظ ارجاعات که در متن کتاب به اسم کتاب‌هایی شده است که نویسنده از آنها نام برده است خیلی ضعیف عمل شده و به آنها از لحاظ شناسایی برای خواننده پرداخته نشده است که کاش مترجم به این موضوع نیز اهمیت میداد. در مقایسه با کتاب‌های دیگر که مربوط به کتابفروشی و کتاب است مثل کتابخانه کوچک بروکن ویل ویا کتابخانه شبانه و این قسم کتاب‌ها که موضوع اصلی کتاب هستند این کتاب به دلیل خاطره نویسی و عدم ترجمه ارجاعات نمی‌تواند علاقه شیفتگان این قسم آثار را جلب کند.اما همچنان لذت خواندن و کشف دیگر کتابها از دل یک کتاب را دارد.
علیرضا
ترجمه خیلی روان نیست و دست اندازهای زیادی دارد. متن نوشته هم اطلاعات بسیار اندک و قطره چکانی درباره نویسنده به دست می‌دهد.
بهار قربانی
از خوندن کتاب لذت بردم. کتاب راجع به خاطرات روزانه یه کتابفروش(فروشنده‌ی کتابهای دست دوم) است، روابطِ شان با اطرافیانش و اتفاقاتی که داخل کتابفروشی میافته و البته نظرات شخصی خودِ شان گاهی طنز لطیف و قشنگی رو ایجاد میکنه و اجازه نمیده که داستان به صورت یکنواخت پیش بره. شان بشدت از آمازون بیزاره و البته از کتابهای دیجیتالی😁 ترجمه‌ی کتاب خیلی خوبه فقط اگه کتابها و اسامی که در کتاب اشاره شده و البته کم هم نبودند توضیحی داده میشد واقعن دیگه ترجمه‌ی عالی میشد.شاید تنها ایرادی که میتونم بگیرم همین اسامی است که هیچ توضیحی بابتشون داده نشده که البته روی میزان دلچسب بودن کتاب هم تا حدی تاثیر گذاشته.
khazar
به‌نظرم کتاب جالب و جدیدی برای وقت گذاشتن نیست.
fatima
متن کتاب روان نبود،جذابیتی نداشت،فقط با اسم چند کتاب و نویسنده ش آشنا شدم.
کاربر ۵۳۹۵۲۱۳
ترجمه کتاب اصلأ خوب و روان نبود
فتاحی
کتابی خوب با ترجمه افتضاح

حجم

۴۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۳ صفحه

حجم

۴۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد