نظرات درباره کتاب تمساح و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تمساح اثر فئودور داستایفسکی

نظرات کاربران درباره کتاب تمساح

انتشارات:نشر برج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۹ رأی
۳٫۳
(۱۹)
ELNAZ
دومین قدم از شروع خوندن آثار داستایوفسکی رو با خوندن تمساح برداشتم. تمساح داستانی با طنز تلخه که هدف داستایوفسکی از نوشتنش نقد شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در زمان خودش هست. تمساح داستان میتونه نماد اندیشه‌ها و سیاست‌هایی باشه که به آب و هوای روسیه اصلا نمیسازن اما وارد این کشور شدند و در نهایت استقبال مردم از جمله شخصیت اصلی از این تمساحو میبینیم. داستان شاید پرکشش نباشه ولی به نظرم ارزش خوندن داره. اگرچه شنیدم یکی از آثار ضعیف داستایوفسکی هست ولی به هرحال قلمش رو دوست داشتم...
امین۳۶۹
جالب نبود. اوایل کتاب برای من خیلی حوصله سر بر بود به زور صفحات رو جلو میرفتم. داستان از دید مردی بود که همراه دوست خواندگیش و همسرش، برای دیدن تمساحی که یه آلمانی آورده بود میرن و اونجا دوستش توسط تمساح بلعیده میشه اما زنده میمونه خیلیم راضیه از بودن توی تمساح. اگه اشتباه نکنم تمساح خودش نماد ثروت و گنج هم هست. بعدم نویسنده حرفاشو از دهن شخصیت هایی که نمیشه هم باشون ارتباط گرفت به شکلی خام میزنه. حرفایی که الان شنیدنشون خیلی شنیدنی نیست دیگه. طنز نسبتا خوبی هم وجود داره که کتاب رو قابل تحمل تر میکنه‌. من داستان رو دوست نداشتم امیدوارم هرکی میخواد بخونه لذتشو ببره. هم دیگه رو تنها نزاریم کنار هم بمونیم.
/
داستان خوب و بامزه‌ای‌ست. متفاوت از آثار دیگر داستایفسکی. در این بین تلاش مترجم برای شیک‌نویسی، کار دست سادگی اثر داده است.
Ali Rastegar
کتابی کوتاه و جذاب، همراه با طنزی ملیح.

حجم

۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد